Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Armani_: Vad ligger Milton i när han sover på balkongen? Skulle också vilja låta M sova ute men vet inte vad han ska ligga i!

Också trist att jag missade SS,i all sömnbristyra:p men nästa år kanske?:)

*kl*

Jag är jävligt bitter, arg och lessen. Vi bor en bit från mina vänner, och våra familjer..Inte jättelång bit, handlar väl om 3-4 mil max..Men jag sitter mkt själv iaf, för ska jag träffa någon så är det jag som alltid får ge mig iväg..inte ett problem om det hade gått åt båda hållen..

Nu frågade jag(om än sent, eftersom ingen heller hört av sig) om vad mina vänner skulle göra på nyår. först fick jag inget svar..mest undvikande..Sen:
"vi ska vara här, men tyvärr finns det inte plats, för XX har ju bjudit in en massa också, och vi bor ju inte så stort, o alla barnen" o bla bla
Tack. Fint, snällt...Vi är tre stycken, varav en är en liten bebis som sitter mest hos mig lixom..Alla i umgänget ska dit..utan vi..Dessutom skulle det inte äta där, så sittplatser i den bemärkelsen behövs ju inte..Vi har varit fler där kan jag säga..
Sen fick X nog dåligt samvete, för sen sa denna: jamen vi kan ju höras, om inte alla ska hit så kanske ni kan komma"

Nätack. Kul från ens äldsta kompis.

Har varit rätt utanför ett bra tag, man ringer väl inte alltid men jag är dne om iaf hör av mig. Ingen annan har körkort heller, så det blir ju jag som får köra..trött på det också. De bor oxå i en liten håla, o det har varit mkt skitsnack osv..det e en liten sekt;)

Så less på att behöva tränga sig på hela tiden, så nu funderar jag starkt på om man inte ska göra som vi tänkt innan, flytta längre bort, där vi iaf kan få en liten hästgård för rimlig peng, går inte här nere alls.

Flytta o skaffa nya vänner, för så ensam och lämnad som jag känner mig är jag trött på att känna nu. Då kan jag likagärna bo en bra bit bort, med hästen hemma och i ett hus som jag trivs bättre i..

Dom enda jag riktigt skulle sakna skulle vara sambons familj, dom bryr sig och hör av sig mest. Min familj får man också tränga sig på, och dom verkar inte så glada för lilla N heller..Skit är vad det är...

Färlåt, behövde bara kräka av mig...

Men usch vilka vänner! Förstår att du blir less!

Där ni skulle kunna tänka er att köpa hästgård, hur långt är det ifrån dina svärföräldrar?
Kan ju kanske vara värt att åka en bit o ni trivs där ni bor? Fast det lär väll funka att åka ToR utan att bara resan ska ta hela dagen, annars blir det nog lite jobbigt men ingen släkting på nära håll!

Jobbigt att du känner att din familj inte glädjs över N :( Har du kännt så hela tiden?

Skickar en STOR kram du verkar behöva det!! :)

Stockholm!!! Man kan inte få en hästgård för en rimlig peng men vänner finns det. Både till dig och N.
Bamsekram.

Usch, vad tråkigt det lät... :( Känns ju aldrig bra att behöva tränga sig på när man vet att de egentligen inte vill ha ens sällskap. Men det är svårt det där, det blir inte samma sak när man fått barn och ens vänner inte har fått det. Jag sörjde nog lite när min bästa vän fick barn för 3-4 år sedan. Inget är sig likt sen dess.

Vi har sån tur att våra närmsta grannar, som vi umgåtts en del med, fick barn i somras. Det fick även våra nyinflyttade grannar, två hus bort, som också visade sig vara jättetrevliga. Så båda dom familjerna kommer till oss på nyårsafton och det blir ju på lika villkor för alla. Det får bli som det blir med bebisarna.

Kl
Vilgot lärde sig att klappa händerna igår! :D Jag har ju tränat jättemycket på det och den sista veckan har jag märkt att han tittat väldigt noga och uppmärksamt. Så igår helt plötsligt började han klappa och nu gör han det jätteofta! Gullunge! :love:

+ Aneka

Tack, vad fina ni är:love: Riktigt fina!:)
Det är rätt pinsamt och man känner sig så udda när man erkänner att man knappt har några vänner:crazy:

När det gäller min familj är min lillasyster(som inte ens gillat barn innan) den som ringer och bjuder hem oss för hon vill träffa Nelly:love: Men min mamma kommer mest med kommentarer om att hon inte förstå hur hon stod ut med småbarn när hon själv var småbarnsförälder och att det är nog som man växer ifrån det. Att passa henne är bara jobbigt också..

Svärföräldrarna är underbara! Dom vill gärna träffa oss, myser med Nelly och vill nog gärna att vi lämnar henne där mellanåt:p
Dom hade utan tvekan åkt över då och då, och stannat över om vi flyttat längre bort. och vi får sova där när vi vill! Och dom har 3 st barnbarn under året, och tre äldre, men alla är under 15 år..Men ibland har dom nästan alla där hemma, och passar, för dom älskar det:love:
Min familj har bara Nelly..och ändå kan dom inte anstränga sig mer...Blir så lessen på det.

Vännerna hade jag redan gett upp en omgång innan, men sen när Nelly kom så kände jag att nu kanske vi "passar" in bättre, efetrsom dom alla har barn..men inte så mkt nä.

Det värsta är ju att dom alla har barn..annars förstår jag att det kan bli lite annat..har ju varit på den sidan med, vi var dom som inte hade barn..

Det har varit en massa sånt, i somras när jag mådde skit och verkligen skulle behövt vännerna..ja, då var det ingen som direkt hörde av sig av dem. Åkte till öland gjorde dem alla, men ingen frågade oss...Verkar som man inte är så poppis när man tänker efter:crazy:

Den bästa vänne och den som ställer upp och hör av sig är en som själv inte har barn faktiskt, Jordgubben från skåne här på buke..Hon är en som alltid är ärlig och aldrig svikit mig! Faktiskt!

Med sådana vänner, vem behöver fiender? Typ. Här har många av mina gamla vänner "försvunnit", mer eller mindre, sedan vi fick H. Sen har vi har fått nya, och en klick tidigare vänner har kommit ännu närmre. Det är väl främst de som fortfarande lever för party som skrämdes iväg när vi skaffade hus och barn..

Flytta till UMEÅ säger jag ;)

Usch vad tråkigt att läsa :( Samtidigt som jag känner igen mig.... Jag har heller inte överdrivet med vänner.... Vi hänger mest med sambons kompisar, vilket inte är fel... Men, det är ett men lixom...

Min mamma är också märklig när det gäller T. Hon bor ca 10 mil från oss och tycker det är självklart att vi ska komma och hälsa på henne i tid och otid... Fattar inte hur man tänker då... Hon kan väl komma till oss oxå? Hon bor dessutom på en ö ute i buschen och vi bor två mil från Sthlm... Hon skulle kunna svänga förbi om hon har andra ärenden också liksom...

Annars är jag låg just nu... Vet ärligt talat inte varför... Om det är den här jäklans kylan och mörkret eller om det är det dåliga samvetet för hästen som gnager... Jag kan lixom aldrig slappna av... Det är sjukt jobbigt. Och inatt kunde jag inte sova heller, händer typ aldrig, brukar verkligen aldrig aldrig ha problem med sömn :/

Jag har ett par vänner som flyttat till eslöv precis som är jättetrevliga. Du får flytta dit ;)

Själv har jag aldrig haft behov att ha hemmakompisar i vuxenålder. JAg umgås ju väldigt mycket med familjen och hästarna. Har inte haft tid med mer ;)
Sen kan jag hålla med om att det kan kännas både ensamt och tråkigt att sitta hemma o prata med Ebba hela dagarna.... Även om det är så underbart med.

Livet hade varit lättare som mångmijonär. Då kunde man ju spendera dagarna i affärer ;) Jag har varit iväg o shoppat lite idag... Ni som bor i storstäder. Är det någn rea på barnkläder hos er?
Här är det dåligt. Den kommer igång i februari ;)

Kul att allt fungerade bra med secret santa :) Jag är på om ettårspresent till barnen med om nån vill... Fast ska alla fylla år samma dag då?

Usch känner på sätt och vis igen mig lite i det du skriver. Fast jag har inte haft någon av mina vänner spec nära öht sen vi slutade gymnasiet. Jag är asdålig på att ringa så jag får kanske skylla mig själv. Mina 2 godaste vänner bor 12-20 mil bort, men vi träffas nästan aldrig. Saknar faktiskt enormt mkt ju bara att ha nån annan att umgås med mer än min familj. Skulle mer än gärna vilja gå ut och ta ett glas vin en fredakväll....men med vem?!?!

Både jag och min syster har alltid av någon underlig anledning vart lite utanför alla andra inflyttade tjejer byn, är kanske just därför, för att vi alltid bott här....Nää fy, det är verkligen astrist att behöva känna sig utanför. :mad:

Säger som Modett, flytta till Umeå :bump:

Jag känner med dig...
Har det lite lika själv, hade några få nära vänner på gymnasiet och dessa har nu flytt ön åt olika håll och det är endast en jag träffar lite ibland när hon hälsar på.
Jag har alltid haft svårt att få vänner och att inte ha haft något direkt fast jobb eller så har ju inte gjort det bättre.
Nu har jag ju inte heller hästen att fly till och att träffa likasinnade, sålde ju henne precis innan jag plussade...

Jag hade förhoppningar om föräldragruppen på bvc men där så kände nästa alla de andra varandra då de varit i samma föräldragrupp från mvc, där jag aldrig fick vara med i någon, så där var inte lätt att komma in heller och nu har vi inga fler träffar heller. :(

Känner lite som du med släkten oxå, min mamma bor ca 30min iväg och tycker att det är inte alls långt för oss att åka dit, men hon kommer nästan aldrig till oss för det är för långt att köra! :crazy:
Hon är dessutom lite bordus i sättet och har svårt att acceptera att M inte vill vara vid henne när vi hälsar på och hon är jättestolt men visar det på "fel" sätt då hon mest vill "visa upp" M.
Min pappa bor i Sthlm och han är ingen person som visar något alls, har inte ens ringt och hälsat God Jul eller tackat för julklappen vi skickat upp.

Sambons föräldrar är jättetrevliga och väldigt hjälpsamma, hans mamma träffar vi ofta då vi bor ganska nära...

Har oxå funderat många gånger på att flytta och "börja om" men det är ju inte så lätt att genomföra med jobb, boende och allt :(

Hade också förhoppningar för föräldragruppen. Men jag är rätt blyg, sen när man väl som fått kontakt med nån av dom andra så var den en tjej som gärna hoppade emellan och lite "stal showen..."

Förstå mig rätt nu men det känns skönt att höra att jag inte verkar vara ensam om detta "problemet", är lite tabubelagt att prata om sånt här kan jag känna ibland. Folk tar som förgivet att alla har många vänner.

Äsch jag är iaf glad att jag har alla er här :laugh: Tycker bara att det är så trist att vi bor så långt från varandra, hade verkligen vart hur roligt som helst att träffas på riktigt!

Jo, jag håller med.
Det känns som om alla har massor med vänner eller iaf inte svårt att hitta nya.
Det hade verkligen varit så kul att träffa er alla :)
Helt otroligt vilken "kontakt" man kan få på nätet trots att vi nog är väldigt olika allihop :)

Armani_: Vad ligger Milton i när han sover på balkongen? Skulle också vilja låta M sova ute men vet inte vad han ska ligga i!

Inte för att jag heter Armani, men.. :D H sover ju ute varje dag i ca 3 timmar, give or take. Som kallast var det nu under julen, -28, men då fick han sova på inglasade verandan som var nån grad varmare. Är det kallare än -15 så lägger jag en fleecefilt över vagnen, så att han kan värma upp luften kring den lilla plutt ansikte som sticker fram.

Jag har ett fårskinn (fejk..) i botten och därefter en åkpåse. I den sover han i vanliga kläder (body, byxor, tossor, mössa, vantar) ner till drygt -5, mellan ca 5-10 minus får han på sig en kofta och långkalsonger också, ca -10 till -15 en tunn fleeceoverall över, och under -15 blir det en något tjockare, fleecefodrad overall. Han är aldrig kall, snarare att han nån gång varit lite väl varm så jag försöker hejda mig :o

Ebba är nästan alltid kall om fötterna och händerna när hon har varit ute...
Jag har overall där man lägger omlott så jag kan ju inte ha extra vantar och skor heller.
Har fårskinnstossor men de sitter inte kvar ;)
Skor får jag inte ner fötterna i- får ni andra det?
Längden är jättebra men fötterna är liskom lite för tjocka- blir ju knappast bättre av strumprona men det fungerar inte inne heller...

Haha! När jag var ungdom fanns det knappt mobiler! Tror jag skaffade en -97 och då var jag 20 år. Hade kontantkort i ett år innan jag skaffade abonnemang.

Vi har också tänkt att gå på Änglagård, men det blir nog nästa vecka. Ska bli skönt att komma iväg och göra något på tu man hand! :idea:

Ang övervikten, är inte lätthet att röra sig tillräcklig motivation? Nu kanske man inte kan jämföra graviditet och övervikt rakt av, men kilona finns ju där oavsett. Jag fick nästan panik av mina 19 kg övervikt under graviditeten och ändå hade jag "bara" BMI 26. Det var ju så fruktansvärt jobbigt att vara så tung och att inte längre kunna röra sig med lätthet. Jag ska ärligt erkänna att jag känner stor skillnad på bara 2 kg viktskillnad när jag är i form och tränar.

Ät upp din pralinask och bestäm ett datum då du börjar. Och så tänker du på hur lätt och smidigt du kan svinga dig upp på hästen sen! :idea:

Änglagård va bra! Lite tunn i storyn kanske. Men hela filmen är inspelad i mina trakter, så vi satt mest och tittade på allt vi kände igen. Alla gamla bilar som är med äger en snubbe här i byn dessutom :)

Att kunna röra sig är väl en liten motivation, men jag är/va rätt vig och mjuk i kroppen sen innan. Så nåt jättehinder är det inte.
Men jag vill känna mig attraktiv igen. Finns inga jättesnygga kläder direkt för storväxta.
Och att det är rent av hälsofarligt att vara överviktig. Inget som drabbat mig än, men det kommer säkert. Diabetes och sån skit.
Knasiga leder/knän har jag haft sen innan, långt innan fläsket kröp sig på :D

1 januari, då ska jag börja leva mitt nya liv.
Ska skaffa mig en stegräknare och utmana mig själv varje dag :bump:

Kan du inte ha raggsockor eller ullsockor på henne då?
I Voksipåsen blir A bara för varm hela tiden. Idag hade hon bara body, fleecetröja, strumpbyxor, raggsockor fårskinnstossor och fleeceoverall och det var jättevarmt i påsen. Och mössa såklart. Jag har inte lärt mej än hur jag ska klä henne i den. Men just nu är det ju rätt så varmt oxå. Bara runt -5 skulle jag tro. Det är så skönt att inte behöva trycka ner henne i någon otymplig overall! Ska vi bara hämta posten stoppar jag bara ner henne som hon är.

Att kunna röra sig är väl en liten motivation, men jag är/va rätt vig och mjuk i kroppen sen innan. Så nåt jättehinder är det inte.
Men jag vill känna mig attraktiv igen. Finns inga jättesnygga kläder direkt för storväxta.
Och att det är rent av hälsofarligt att vara överviktig. Inget som drabbat mig än, men det kommer säkert. Diabetes och sån skit.
Knasiga leder/knän har jag haft sen innan, långt innan fläsket kröp sig på :D

1 januari, då ska jag börja leva mitt nya liv.
Ska skaffa mig en stegräknare och utmana mig själv varje dag :bump:

Jag skulle kunnat sagt detta själv typ...
Den största anledningen till att hitta motivation är ju just att jag inte mår dåligt som jag är, bara att det hade varit trevligare att se bättre ut och lättare att hitta kläder :)

Yes! Jag är din ss :banana:

Du skrev att du fått tandkräm när det va handkräm.
Om inte tjejen på Body shop lurade mig totalt vill säga :D

:rofl::rofl::rofl:
Tryckfelsnisse ställde visst till det lite :D Menade handkräm, men råkade av någon konstig anledning skriva tandkräm, hahaha!
Jag tackar och bugar för paketerna, roligt att få öppna flera stycken och sakerna var precis i min smak!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?