Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

*kl*

tack för era svar!:bow:
Känns som ni säger, jag är glad att jag har er här!:) Men synd att ni är så långt bort vissa av er!

Härligt att vi kan vara ärliga här, för det är lite tabulagt, och man känner sig som en "utanföring" när man säger att man inte har så många vänner kvar..men verkar vara rätt vanligt..sorgligt är det..Vänner behöver man ju!!

Tog iaf upp det med min vän idag, kände bara att jag är alltid den som håller truten..o sväljer allt...Vi pratade igenom det och hon blev förtvivlad, inte alls så hon menade..Det var skönt att prata ut om det..men det är ändå som det är, man är utanför, vilket jag sa..Men så är det ju..när alla andra bor på gångavstånd...ungefär.

Blir nyår hos mina svärisar iaf, även om jag nu blev bjuden till vännen för dom hade delat upp sig på två olika ställen tydligen. Men jag tycker det ska bli mysigt och lagom att laga mat tillsammans med svärisarna, dricka vin, spela lite spel och så får Nelly titta på raketerna från deras fönster med hörselskydd på(dom bor mitt i byn och där skjuter många upp raketer rakt framför fönstret,dock på tredje våningen så man ser bra!) Får bli en lugn, sansad nyår!:)

Jag undrar detsamma om tänder, här har vi en till som sover skitdåligt om nätterna, är jättemycket ledsen och verkar besvärad i munnen; äter dåligt, vill inte suga ordentligt på nappen (han som i vanliga fall älskar napp..). Han har varit ledsen och vaken fram till för en timme sedan och då somnar han oftast senast 21, nu vaknade han igen och var jätteledsen, sambon sprang in där :( stackars liten!

Alvedon får han och det hjälper föga tydligen. Tycker inte riktigt om att ge sådant, men det blir nog en omgång till inatt med alvedon..

Armani_: Vad ligger Milton i när han sover på balkongen? Skulle också vilja låta M sova ute men vet inte vad han ska ligga i!

Han har vaniga byxor på sig, långärmad body och kofta över. Sedan har han vantar, mössa och tossor. Och så ligger han i en åkpåse, modell ganska tunn (en gammal en som fungerar bra i "ful-vagnen" :D) och fleecefilt över och så det där överdraget som ska sitta på vagnen vid ben och överkropp, kommer inte på vad det heter :). Brukar även lägga en handduk eller så över sufletten (stavning?) så det inte ska blåsa på honom i ansiktet eller bli för kallt.
Än så länge har detta varit precis lagom, även när det var som kallast, dock brukar han få på sig en tunnare mössa om det inte är under -10 och fleecebyxor och tjock mössa om det är under -10 :)

Men vännen då, du får väl ta och flytta mot denna delen av Skåne, här finns trevliga människor och mycket vänner ;)
Men faktiskt, kan ju tänka mig att hästgårdar etc är billigare här än i dina trakter och och så är det ju inte "hur långt som helst" hemåt till svärföräldrar och dina föräldrar.
Och de där vännerna du har, kan ju knappast kallas vänner, tycker de har betett sig så illa! Så de behöver du ju inte sakna direkt =)

Jag har inte allt för många vänner, men min bästa vän bor i krokarna och vi har hästarna nära varandra och rider alltid ihop.
Min andra bästa vän befinner sig i Taiwan en månad till (har varit borta 6 månader), men bor i vanliga fall som student i Växjö.
Min bästa killkompis bor här i stan.
Och så mina älskade "latte-mammor" :D Vi är ett gäng mammor från föräldragruppen som träffas ofta, antingen på stan, på baby-café eller hemma hos någon av oss och fikar eller bara traggar, så härligt och de är helt underbara!!

Ebba är nästan alltid kall om fötterna och händerna när hon har varit ute...
Jag har overall där man lägger omlott så jag kan ju inte ha extra vantar och skor heller.
Har fårskinnstossor men de sitter inte kvar ;)
Skor får jag inte ner fötterna i- får ni andra det?
Längden är jättebra men fötterna är liskom lite för tjocka- blir ju knappast bättre av strumprona men det fungerar inte inne heller...

Måntro om det är för att H är så pass lång att han nästan fyller ut hela vagnen, eller att han bara ligger väldigt stilla när han sover på dagen - för i vagnen håller tossorna sig på plats till skillnad från i tex babyskyddet där benen kan gå som trumpinnar och tossorna flyger all världens väg :D Har du testat att bädda om fötterna lite extra med en tunnare filt de kallare dagarna, kanske kan vara värt att prova? Blir ju fler lager! Eller kanske ullsockar. :laugh:

Vad gäller händerna så pular jag fast dem längs sidorna, och oftast håller han dem där. Nån gång har han fått ut dem och då blir de ju lite kalla, men det är sällsynt. Vid de kallare dagarna tar jag ibland en supertunn filt och trycker in under honom så att armarna inte åker upp :)

Jag har ju oftast Ebba i bilstolen... o där kan man inte ens ha overallen på.... Men hon är varm för övrigt...

På tal om hur vi ska springa av oss alla kilon efter nyår är jag på. Vi är ju duktiga o peppar varandra här så vi får hjälpas åt :)
Oregano- är du duktig på VAD man ska träna för att losa fett? Inte bygga muskler?
Jag vet att du inte behöver banta några 30kg som vi andra ;)

Så nu är det en halv vecka svullande kvar innan ca 200 000 kcal ska bort..... hmmmmm

:rofl::rofl::rofl:
Tryckfelsnisse ställde visst till det lite :D Menade handkräm, men råkade av någon konstig anledning skriva tandkräm, hahaha!
Jag tackar och bugar för paketerna, roligt att få öppna flera stycken och sakerna var precis i min smak!

Haha! Nästan så jag skämdes där ett tag ifall nån trodde på riktigt att jag skickat tandkräm. Fast det hade väl varit bra den med :D
Tänkte genast på dig när jag såg läppglans-muffinsen. Du gjorde ju så söta såna till Miltons dop :) Ja, riktiga då, inte med läppglans i...

Ska tillägga att vi deltagit i välgörenhet. Tror det va 70-75% av det handkrämen kostade skänkte Body shop till nån organisation som stoppade handel med sexslavar. Inte illa att idka lite välgörenhet heller :laugh:

Senast ändrad:

På tal om hur vi ska springa av oss alla kilon efter nyår är jag på. Vi är ju duktiga o peppar varandra här så vi får hjälpas åt :)
Oregano- är du duktig på VAD man ska träna för att losa fett? Inte bygga muskler?
Jag vet att du inte behöver banta några 30kg som vi andra ;)

Så nu är det en halv vecka svullande kvar innan ca 200 000 kcal ska bort..... hmmmmm

Tycker absolut att vi ska peppa varann här :laugh:
Bäst vore egentligen om jag skrev ut min hemska vikt här, så jag får skämmas riktigt ordentligt. Så jag verkligen ger mig fan på att lyckas!
Men jag vågar verkligen inte. Den enda på senare år fått veta min vikt va barnmorskan. Men det va ju ur medicinskt syfte.

Springa är nog rätt bra och skönt oxå. Tycker jag iaf. Trots att vi flyttat långt ut på landet så har vi lyckats bosätta oss bredvid en idrottsplats med motionsspår.... Och åkrarna runt oss är fulla med skidspår... Har ingen ursäkt alls... Plus att jag ska upp på iaf två unghästar snart så lite ork och styrka i benen vore ju bra... Promenader, springa och rodeo, hrm ridning menar jag, är vad jag kommer köra på. Och så skippa godis (som jag egentligen inte gillar men äter ändå) och äta bättre men inte galet på något vis för då tröttnar jag. Kommer unna mej vin på helgerna oxå. Får väl se hur länge det håller... 3 dagars svullande kvar nu.... Sen är det Beach 2011 som gäller!! :s Shit vad jag inte ens trodde på mej själv där... Men men...

Som jag också skrivit tidigare, jag är på! Lyckades komma igång att jogga några km i veckan för några veckor sen, men det hindrades sen för att det blev så kallt.

Min plan är att jogga mina km alla dagar jag inte är i stallet. Och de dagar jag har hästis så får det vara träning för dagen :)

Apropå träning så ska jag träna för min ääääälskade dressyrtränare på lördag. Har inte tränat sen februari. Är sjukt taggad efter att ha ridit ett supermysigt snöpuls pass ikväll. Och genast så kände jag mig ute lika låg längre :)

Men tillbaka till vår träning och peppning här, hur tycker ni att vi ska gå till väga?

Jag har inte riktigt koll på vikten för vågen är nerpackad någonstans fortfarande men innan vi flyttade vägde jag 67 tror jag. Ska ner till 60 iaf.

Vi ska bli smala som hitterävar genom att sitta här o babbla HELA tiden.... Då hinner vi ju inte äta...
Seriöst så har jag ju lite problem med att träna- det är svårt med barnet i knät ;)
Tror att de flesta kilosarna har kommit till för att jag sitter stilla...
Barnvagnspromenader är bara glömma i 50cm snö. På gatorna går jag inte, då blir vi väl påkörda...
Pulka är inte sååå kul att det ger mig ngn motion iaf. Gym har jag inget hemma- träna på bara helger gör man nog inte är jag rädd...
Tror ni man cyklar på en motionscykel m man asar hem den??? Om den vore enda sättet att få ström till datorn möjligtvis....

Men äta nyttigare kan jag ju absolut göra...

På äldre ungdom ( eller om det var senior? ) hade/har de en beach 2010-tråd. Där skrev de vikt varje vecka, vad de åt, hur de motionerade osv, något sånt kanske vi kunde ha i den här tråden också?

Jag har en del sista kilon som bara vägrar ramla av, förstår varför då jag inte direkt ätit nyttigt eller rört på mig, så en motivationstråd här i tråden skulle helt klart hjälpa. ska in till stan idag och köpa längdskidor, orkar inte åka till åre och hämta mina raringar, så nu jäklar ska kondisen komma tillbaka...

Cykel tror jag är jättebra, ska ta hit mitt löpband igen som min mamma snodde när jag var gravid. Tycker man det är dyrt med motionscykel så finns det en ställning man kan köpa för en lite billigare summa och ställa sin vanliga hoj på och cykla på. Lillebror fick en sån i julklapp, verkade hur bra som helst!

Senast ändrad:

Tycker absolut att vi ska peppa varann här :laugh:

Jag är också på. Ska ingå en tränarpakt med lillsyrran nu efter nyår. Men deltar gärna här också!

Men när jag ser vissas viktmål blir jag lite rädd men ni kanske inte är så långa?!?! Vet ju dock att när jag jobbade heltid i lagårn vägde jag 63-65 typ, nu pendlar jag mellan 71-73. Är 173cm lång. Vill dock inte se ut som jag gjorde då, som en flaggstång utan vill gärna ha lite former kvar....Men visst håller ni med på gott & ont att man fått mer av den varan sen bebis kom eller är det bara jag?! Har trots allt legat på samma vikt i 2-3 år.

Ska försöka komma ner i hmmm...67-68kg kanske till å börja med, få bort sidfläsket. Har dock tränat lite i vågor men kommer alltid av mig av någon anledning :o

Ah hjälp, räknade ut mitt BMI och kroppsfett, ligger precis på övregränsen för normalt :eek:, nä det blir nog 65 kg som mål iaf :D

BYE BYE godis....stackars min sambo, han får banta ofrivilligt, lär bli mkt grönare middagar nu framöver, moahaha

Tack vännen:):D
Jag har ju mina mammagruppen mammor också, men vi har bara träffats en gång, vi har haft så svårt att få ihop det med allas tider, några av dem har äldre barn och sen har vi alla varit sjuka i omgångar(jag och en annan tjej har dock träffats en gång efter det)Men jag hoppas att vi kommer igång lite nästa år!

Gällande flytt osv, så har vi satt som mål att vi ska försöka (kan man ju alltid) flytta i slutet av nästa år. Vart får vi se, och om vi får sålt;)
Vi ska fixa ovanvåningen också sen är huset i stort sätt helt nyrenoverat. Köket + vardagsrum renoverade vi ju i April i år.
(hela taket, badrum och fönster bytt 2005, så det är också relativt nytt)

Så vi hoppas vi kan få ut iaf 2 miljoner. Men det får man inte mkt för här nere..tyvärr..så vi får se;)

Fast jag har ingen vagn att lägga honom i då den står nere i förrådet precis som Armani_ har sin i bilen! Hade jag haft den så hade det varit enkelt då jag har en voksi urban åkpåse i vagnen! Men har inget uppe i lägenheten som han kan ligga i ute på balkongen! Kan ju inte lägga honom direkt på backen, blir lite väl kallt!

Jag vägrar asa vagnen upp och ner varje dag! Gjort det en gång när den va ny, aldrig igen!

Aha så du har alltså en till vagn som alltid står där, då förstår jag! Då lär M få fortsätta sova inne!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?