Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

kl
Att det ska vara så jädra svårt att bli av med saker gratis. Vi har haft en blocket annons inlagd idag där vi skänker bort b la Henriksdal barstolar, barbord och garderobsdörrar med frostat glas. Allt i gott skick. Så det är alltså saker som normalt säljs. Men intresset är väldigt svalt måste jag säga…

*kl*

är lite frustrerad... Fick en iPhone 4 av snälla sambon i julklapp, men hade inte något mini simkort så jag har inte kunnat använda den. Då kommer min sambo på den strålande idéen att han kan klippa till mitt vanliga simkort... Sagt och gjort - tror ni att det fungerade?

Mycket riktigt, nej, så nu sitter jag här med mitt sönderklippta simkort och är mobillös. Suck

Blev exakt likadant för mig, fast värre var väl kanske att jag väntat på min i 6 veckor UTAN att ha fått ett microsim :cool: Det lustiga är väl att min lillasyster fick ett men inte jag, hennes telefon beställdes efter min...Åkte på Teliabutiken dagen efter telefonen kom och hämtade ut ett. Den enda positiva med det var väl att telefonen fick laddas ordentligt innan jag började använda den.

Ang. abonemang.

Jag har alltid haft det, tycker inte att det drar iväg speciellt mkt. Räkningen brukar ligga på runt 500 max per månad. Då är det inkl abonemangsavgift (typ 69 eller 49kr), förhöjdmånadsavgift 200 pga att jag inte rent köpt telefonen, sen har jag fria sms för 99kr /månad och mobilsurf för 99..blir inte mkt kvar som jag ringer för. Samtalen hos min operatör kostar bara 69 öre per samtal inom samma operatör. Nu ringer jag visserligen inte speciellt mkt men smsar desto mera :o ...men du lär ju slippa den förhöjda månadsavgiften iaf :D

Senast ändrad:

Hade det inte varit så långt hade jag kommit på studs :)
Så småingom vill jag ha en liten bar ovanpå stallet eftersom vi har dåligt med plats inne... Och gardrobsdörrar- är det skjutdörrar hade jag velat ha de i skrabbans rum....
De e kanske lönt med en tur till stockholm ;)

Det måste vara Emma som är min tomte då... För några 3 paket hade jag inte....

Hur som helst- SUPERFIN!!!

*kl*

Nu drar jag till med ytterligare en ledtråd. Så nu bör det bli barnsligt enkelt för mitt offer att lista ut..

"Alla goda ting är tre"

Samt att antingen har denne inte läst rätt på ett paket alternativt slarvat lite när hon skrev vad hon fått :D;)

Jag är kanske lite dum i huvudet, men jag fick ju tre saker :o! Är det du som är min SS?!
Och vad för sak är det jag har läst slarvigt på? Nu blev jag nervös :D

Hade det varit skjutdörrar hade jag kört... Men nu orkar jag nog inte det...
Konstigt att folk inte nappar- de är antagligen så panka att de inte ens går in o tittar...

Yes! Jag är din ss :banana:

Du skrev att du fått tandkräm när det va handkräm.
Om inte tjejen på Body shop lurade mig totalt vill säga :D

*kl*
Nästa år ska jag också vara med! är lite avundsjuk på er, synd att jag missade. men det kommer ju fler gånger.

Ni med mera erfarenhet av tänder, hur har era barn påverkats? Första tanden började titta upp för en vecka sedan utan större besvär. igår och inatt har han haft det väldigt jobbigt och legat och gnytt och sovit bara när han fått sova på mig.Och har feber. Är väldigt varm stundtals men har ej tagit tempen.
Nu läsrer jag på growing people att feber ej hör ihop med tandsprickning och blir väldigt konfunderad, det var jag säker på att det gjorde. iaf så sas det så för 10 år sedan när H var liten.
Nu står det att det blandas ihop med öroninflammation. Och så verkar det absolut inte på A. När H hade det som bebis så var han jättevarm och illskrek. A är varm oich gnyr/gnäller mest. hart varit ganska pigg över dagen men mera gnällig nu ikväll igen. Glass är väldigt gott just nu, och iskall päronyoughurt :d
Vi har ju planerat att åka till norge imorgon men får se hur natten artar sig.

Våran skrutt blev också lite gnällig och orolig när första tanden kom. Blev kanske lite varm också men vi är jättedåliga på kolla tempen så jag vet faktiskt inte om han hade nå feber :o Men han sov trots allt ganska bra på nätterna. Men ring på BVC nu på morgonen och kolla, kan ju vara nåt med öronen. Hoppas dock för er och A's skull att det inte är så!

Hehe, jag hade abonnemang när jag var 15 år och det gick käpprätt åt helvete, så jag har ingen lust med det igen, även fast det är billigare att ringa och smsa idag. Har fri surf till april och laddar med 300kr i månaden och får fria sms. Ska väl ta abonnemang efter det. :)

*kl*

hjälp vad man hinner med saker när man inte behöver fixa inför julen, sitter framför datorn eller knappar på mobilen. Städade hela huset igår, tvättade, betalade räkningar, longerade hästen, virkade ett pannband och en halsduk till temlan osv.

Haha detsamma här, man lärde sig av sitt misstag. Lovar att mamma inte blev så impad när man hade en mobilräkning på 1500 på en månad , fick dock betala den själv med sparkontot :D

Samma här:D
När jag sommarjobbade ett år och va massvis med mil ifrån kompisarna.
Då gick mobilen varm, inga överlyckliga föräldrar heller.

*kl*
Idag blir det myspys! Först Änglagård sen restaurang :d
Får väl försöka med att det blir sista lyxen, sen måste jag ta tag i denna förbannade övervikten!
25-30 kilo ska väck, måste bara finna motivationen...

....säger hon med ena handen i en paradisask medan hon skriver....

SS listan:
aneka -> Akb
EmelieR -> aneka
Akb -> Armani_
Oregano -> Kaktusblomma
Armani_ -> Modett
Modett -> Zody
Zody -> viv
Viv -> Oregano
Kaktusblomma -> EmmahS
EmmahS -> EmelieR

:)

Då va SS avslutat för iår! Hoppas på en nr.2 nästa år om det kan vara intresseant! :)

Samma här:D
När jag sommarjobbade ett år och va massvis med mil ifrån kompisarna.
Då gick mobilen varm, inga överlyckliga föräldrar heller.

*kl*
Idag blir det myspys! Först Änglagård sen restaurang :d
Får väl försöka med att det blir sista lyxen, sen måste jag ta tag i denna förbannade övervikten!
25-30 kilo ska väck, måste bara finna motivationen...

....säger hon med ena handen i en paradisask medan hon skriver....
Haha! När jag var ungdom fanns det knappt mobiler! Tror jag skaffade en -97 och då var jag 20 år. Hade kontantkort i ett år innan jag skaffade abonnemang.

Vi har också tänkt att gå på Änglagård, men det blir nog nästa vecka. Ska bli skönt att komma iväg och göra något på tu man hand! :idea:

Ang övervikten, är inte lätthet att röra sig tillräcklig motivation? Nu kanske man inte kan jämföra graviditet och övervikt rakt av, men kilona finns ju där oavsett. Jag fick nästan panik av mina 19 kg övervikt under graviditeten och ändå hade jag "bara" BMI 26. Det var ju så fruktansvärt jobbigt att vara så tung och att inte längre kunna röra sig med lätthet. Jag ska ärligt erkänna att jag känner stor skillnad på bara 2 kg viktskillnad när jag är i form och tränar.

Ät upp din pralinask och bestäm ett datum då du börjar. Och så tänker du på hur lätt och smidigt du kan svinga dig upp på hästen sen! :idea:

*kl*
Nästa år ska jag också vara med! är lite avundsjuk på er, synd att jag missade. men det kommer ju fler gånger.

.

Jag missade också anmälningen. Lite irriterande eftersom jag hade kommit på en bra present. Men jag får väl försöka komma ihåg den till nästa år… Hade e g varit lite skoj att göra en födelsedags variant för bebisarna. Men det känns lite väl avancerat.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 588
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025