Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Vad bra det gick för er då. Såhär gott humör e T på idag.

GOD JUL

s_192.jpg

GOD JUL PÅ ERA ALLA FINA MAMMOR OCH BEBISAR!

Ni får alla ha en underbar julafton med kärlek och mat som ni GILLAR:D

Och Svartfot: Härlig inställning, go girl!:)

KRAM:love:

Och så har jag ju självklart öppnat mitt ss paket!
Och herrejesus vad glad jag blev!
Tack snälla Secret Santa för min underbara dragkroksknopp
Den är ju närapå en kopia av min häst :)
31959024.jpg

31959026.jpg

:bump:

Nu ska jag bara lista ut vem du är med..

Haha! Det var verkligen likt!! :rofl:

Jag fick en jättefin hjärtformad skål i "silver". Den blir perfekt att lägga upp lite tilltugg i på nyårsafton! :laugh:

Har precis anlänt till svärföräldrarna och ska skriva mer sen när vi är hemma igen. Får se om granen står kvar då. Lillkissen var väldigt intresserad av kulorna, men hon klättrade iallafall inte i den. :bow:

:love: GOD JUL TILL ER ALLA!!! :love:

Jag har precis öppnat mitt secret santa paket som innehöll ett presentkort på espressohouse! Jag tror även att jag kanske har en liiiten aning om vem som var min ss :). Tack så Mycket tomten!

Va likt det va! :) :D

Vill även jag tacka super snälla EmelieR för mitt ss paket! Fick en reflex väst till både mig och hunden och en liten döskalle reflex och två vita bodys till Milton precis vad han behövde och även en gummi grytvante som ser ut som en hund! Tack tack snälla EmelieR! :)

Snön ligger vit på taken, endast Oregano är vaken... Mina killar ligger och sover och jag är uppe med katterna och tänkte fortsätta läsa min e-bok som jag laddat ner från bibliotekets hemsida till iPaden. Hade ingen aning om att man kunde göra det! :idea:

Julafton gick bra. Vi åkte hemifrån kl 9:15 och var hemma vid 21. Helt okej. Granen stod kvar och inte ens en kula var borta. Och nu på morgonen har lillkissen varit jättegosig och mysig. :love: Hon blir förhoppningsvis lite lugnare med åren, hon är ju bara 8 månader.

Vilgot fick träffa tomten och det gick bra. Han var inte det minsta rädd, men så satt han hos pappa också. Utanför mammas eller pappas famn är han inte lika modig! :p Massa paket fick han också. Det var nästan bara ljudleksaker och så lite kläder. En pekbok fick han också. Bäst av allt var trots allt träbilen från Brio som pappa köpt. Gissa om pappa var stolt?! :D

Idag fortsätter julfirandet hemma hos mina föräldrar och det blir ännu mera paket! :banana: Jag är löjligt förtjust i paket! :p I ett av Vilgots paket (från bara mig) ligger det en leksaksiPhone-kopia. :cool: Den blir säkert också poppis, han vill ju alltid ha min.

Så, nu ska jag läsa en stund innan killarna kommer upp. Hör att Vilgot har vaknat och ligger och skriksjunger i sängen! :love:

Låter som en mysig jul! Vi hade det också bra, Iggy vågade hälsa på tomten och tog emot paket från honom. Skägget var dock lite läskigt... Hel ungen rös när han tog i det :laugh: Många julklappar blev det! Till mig med :D

Men han blev tyvärr smittad av moster som var förkyld. Nu ligger han här med feber och är hostig och rosslig :( Han har 38,2 i feber så det är ju inte jättehögt. Hur hade ni gjort, gett febernedsättande eller inte? Pratade precis med 1177 och de sa att jag fick avgöra själv. När febern inte är så hög kan det vara bra med feber så den dödar infektionen. Iggy har bara haft feber en gång innan och då låg den runt samma temp, gav ingen alvedon då heller. Ska kanske avvakta lite o se vart den tar vägen?

Passar på att säga GOD FORTSÄTTNING på Julen till er alla :) Hann inte med i går.

Vi hade det bra igår, mest klappar till storebror så klart, men S fick även han en hel del. Dock var julklappsutdelningen så sent att han ville gå och sova mitt i allt. Men somnade bra och sov hela natten utan problem. Vi vuxna spelade julklappsspelet och fick några trevliga och några mindre trevliga klappar. De som vi köpt hamnade dock hos rätt personer så det var kul. Jag är ju en sån som hellre ger än får julklappar :p

Ang alvedon, så hade jag INTE gett bebis detta om denne inte var påverkad.. Dvs om bebis är pigg och äter bra = inget alvedon vad än tempen visade. Jag har struntat i att ge alvedon när febern varit 40 grader eftersom barnet mått bra i övrigt. Men jag har gett alvedon när febern bara varit på 38 eftersom barnet varit hängigt och inte ätit/druckit något.

Säger samma sak. Är inte barnet nämnvärt påverkat skulle jag inte ge alvedon.

Gisses vilken julafton vi haft. Först var vi hos min farmor. Sonen som alltid varit yngst fick för första gången vara med om att han fick 5 paket och lillasyrran typ 25... Han såg lite fundersam ut när han delade ut. "Det här är till Alicia... och det här... och det här... och det här... Det är farligt att ha ensambarn insåg jag då... Har inte tänkt på det förut. Men han förstår ju att hennes klappar är mycket billigare än hans och han blev jättejätteglad över sin mobil som han fick. När vi åkte hem en sväng innan nästa ställe så sa han att det var den bästa julen någonsin.

Sen kom vi till svärföräldrarna. De lever llite för julen och spar hela året för att kunna köpa klappar till alla. Men de är grymt duktiga på att köpa klappar oxå. Vi får alltid saker vi verkligen behöver och jag blir alltid förvånad över att hon träffar så rätt. Jag fick underbara Lexington kökshanddukar som jag bara älskar men aldrig skulle unna mej att köpa själv! Och så fick sonen sitt paket. Pengar som skulle gå till en dataskärm till speldatorn de köpt till honom!!! Jag har nog aldrig sett ungen grina sååå mycket. Han skrattade, hoppade och grät om vartannat. Grät nog en skvätt jag oxå.... Han har sparat och sparat i flera år till en speldator men de är så dyra så efter ett tag tröttnar han. Nu går sparpengarna till tangentbord, mus skärm och allt som ska vara till. Inget slår att se sitt barn bli sååå glad. :love:

Va kul å höra om ett barn som verkligen uppskattar och blir överlycklig över sin julklapp! :love:

Vad underbart det lät! :love: Trots att syrran fick fler paket. :D Mina föräldrar har alltid varit extremt rättvisa med julklappar till mig och min bror. Alltid exakt lika många och alltid samma totalsumma. Sen om det är rätt eller fel, vet jag inte. Livet är inte alltid rättvist.

Jag fick en kärleksförklaring av min älskade gosunge idag på förmiddagen! Jag höll på att sätta upp mina väggord och Vilgot var trött och mannen försökte lägga honom tre gånger utan att lyckas. Han bara skrek (vilket är väldigt ovanligt) Sen kom han ut och sa att Vilgot säger "mamma" och att jag får lägga honom istället. Går in och lägger mig bredvid honom. Han vänder sig mot mig och klamrar sig fast och liksom trycker sig mot mig. Helt knäpptyst var han och somnade på 1 minut. Då kände jag så här: :love: :love: :banana: :love: :love:

*kl*
Smiter bara in, Stella med familj önskar god fortsättning!
164097_474612672062_516467062_6449324_6140539_n.jpg

(Secret Santa - TACK för julklappen! Du träffade precis rätt. :love: )

Åh vad underbart! Jag blev alldeles varm i hjärtat när jag läste det :).

Mathilda har blivit mer gosig och det tycker jag är så mysigt! Nu får man kramas och mysa ffa när hon sovit, innan har omvärlden varit på tok för intressant!

Åh, jag håller med alla övriga som svarat.. Vad underbart med ett barn som blir så glad för sina klappar!! Det är väl inte O´s "riktiga" farmor och farfar heller, eller har de samma pappa dina barn? (du behöver absolut inte svara om du inte vill, jag bara tänkte att det var så fint av dem att ge sonen pengar till något som han kämpas så länge med även om han inte är "deras")

Så fint kort! Jag blir så avis på er som har tjejjer som ni kan klä upp så fint till jul :)

Ang gosiga barn, så vill jag gärna beställa en sån jag med. Min gos har slutat gosa nu, var mycket gosigare förut nämligen.. :(

Tillägg: Jättefina kort på alla småtomtar som ni lagt upp här :love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 595
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar