Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Det e vi helt klart. Den har visat sig vara ganska stryktålig. I somras när vi hade den på landet så klarade den ca 100m utanför huset med bibehållen bild. Ljudet klarade sig lite längre. Det negativa med den är att kameran måste ha sladd.

En gång så glömde de kontrasten helt och en annan gång så kom de ihåg kontrasten men glömde bort större delen av ryggen och hjärnan. Så två av fyra gånger har varit i ”onödan”.

Ja- helt sjukt vilket slarv... VAD SYSSLAR DE MED???
Så kul är det ju inte att ligga där. O missa halva hjärnan o ryggrad när man är där för det... hmmm. hur bra verkar det???
Svartfot!
Hoppas du får en bra jul iaf. Jag tror jag vet hur du känner dig...

Ja iofs hoppas jag naturligtvis att ni ALLA får en underbar jul- Den lär ju iaf vara snöig ;)

+ EmelieR

Jo, jag var lite upprörd. Jag köper att misstag kan ske. Men att göra fel två av fyra gånger kändes lite slarvigt. Eftersom det krävs ganska mycket lugnande för att lura in mig i den där maskinen så bad jag dem gång tre dessutom dubbelkolla så det blev rätt.

hur 17 kom de in och förklarade det för dig sen?
Svansen mellan benen eller va de lika "fräcka" som jag upplever väldigt mycket personal som att vara?

Hade det varit jag som jobbat där och missat så, så hade jag skämts mer än en hund som stulit julskinkan!

Verkligen slarvigt av dom! Trodde det var bättre ordning inom sjukvården när det gäller människor än inom industrin, men tydligen inte. Fel görs överallt verkar det som, tyvärr.

knapplån

vi har vatten igen!

#ur gör ni andra när ni lägger barnen?
Det spelar ingen roll hur trött han är så ställer han sig bara upp och traskar runt i spjälsängen, bankar på väggen osv. Vägrar ligga ner!
Igår kväll somnade han nästan med en flaska välling men så fort den var slut så var han uppe igen. Förskte i en timme.
Han är jättetrött men sitter och pillar på täcket just nu.

På dagen sover han ute, packar ner han i vagnen och ställer ut honom. Ibland har han somnat innan jag ställt ut honom och ibland ligger han vaken en stud men somnar i regel rätt fort.

På kvällen får han numera välling i sin säng, förr satt vi och höll honom och gav, när den är slut blir det nappen, puss på pannan och "God natt" sen går den som nattar ut och stänger dörren. Ofta somnar han på en gång men ibland kan man höra att han ligger och jollrar en stund. Nån gång ibland blir han lite ledsen då får man gå in igen och ge han nappen. Nu på sistone när han lärt sig hålla flaskan själv så händer det att han hinner somna innan man kommer tillbaka för att ge nappen.
"Metoderna" kanske låter lite hemska eftersom han bara är 7 månader men det har funkat jättebra för honom. Är väldigt noga med rutiner så han vet som vad som gäller!

*kl*

Theo blir 7 månader idag :bump:, har börjat stå kortare stunder på alla 4, dock bara om man ställer honom så, blir dock gode förbannad för att han inte tar sig någonstans.

GOD JUL ALLESAMMANS!!!
*kram*

Tack för tipset! Men kom på att kan ju inte ha en sån iaf eftersom jag måste ha en som klarar sig utan sladd då jag vill kunna ha den i vagnen utomhus! Men om det blir två så blir det garanterat en sån till sovrummet sen den dagen vi bor större!

*kl*

Nu alla Secret Santa deltagare så är det inte långt kvar till Julafton! :)
Hur många kommer öppna efter 00 och vilka väntar till dagen? Eller kommer tomten få dela ut erat paket?
Vill tacka så mkt för att få ha varit Tomtemor och det verkade som alla paket kommit fram! :banana:
Nu har vi det roligaste kvar öppnandet och gissandet! :)

GOD JUL på er allesammans!! :love:

Ja, nu är det ju knappt två timmar kvar. Men orkar nog inte hålla mig vaken så länge eftersom jag ska börja dagen tidigt i morgon.
Men tidigt som 17 kommer jag nog öppna paketet :laugh:
Har varit nyfiken bra länge nu!

*kl*
För några trådar sedan så diskuterade vi overaller.
Införskaffade mig en fleeceoverall ifrån Villervalla i den största storleken den fanns i. Men nu har han vuxit ur den :grin:
Har nu beställt en Nimes ifrån Linberg.
Har för mig att denna har diskuterats.
Nån som köpte den och är denna någon nöjd?

Behöver hjälp med inredningen igen...

Vår köksö... Det ska vara två 80-skåp med bänkskiva och på andra sidan blir det barstolar där man kan sitta och äta frukost eller fika. Men... Tanken var bänkskivan ovanför skåpen skulle vara 60 och sedan en upphöjd vid barstolarna på 30. Eller är det snyggare att ha en som är 90 och "hel och sticker ut vid barstolarna?

JAg skulle nog haft en hel bänkskiva som sticker ut om det är en lite tjockare skiva! Beror på om man vill att ön ska va bred å låg eller hög och smal! Du får känna efter lite hur det känns mot resten av köket!

Jag ska låta tomten komma med min :) Jag är såååå nyfiken eg men jag har lovat mig själv att bli ordentligt överraskad :)
Så min Secret Santa får följa med på min "julfest" ;)

Svartföt- finns inte ord för hur klumpigt och jobbigt det varit för dig... Jag hade det otroligt mycket smidigare... Jag hoppas du åtminstonde fått kontrast direkt i blodet så du slipper allt det jobbiga med att dricka den. Det har inte jag behövt.
Jobbigt med lugnande med. Jag sov mig igenom min första typ men då var jag så dålig... Är väl ganska lugn för det bekommer mig inte ett dugg.
Hoppas att du får lite klarhet i det efter alla helger... Jobbigt att inte veta ju.

Annars ska jag passa på att säga
God Jul och ha det jättebra! Antagligen har jag lite Buketid över imorgon med då min syster stökar med det mesta. Jag ska bara fixa 2 godisbord och lite lussekatter imorgon :)
SAmbon ska klyva ved med min systers sambo.... Men det gör inget.

Jag är en mespropp. Därför lugnande. Men jag tror inte jag är ensam att behöva det. För de har inte varit några bekymmer.

Första gången det blev fel (2a röntgen) upptäckte jag genom att jag fick ut utlåtandet och då stod det att de hade glömt kontrasten. Men då kände jag shit happens. När jag var där för någon dag (4e röntgen) sedan sa sköterskan att ups det blev vist fel förra gången (3e röntgen).

Jag är så himla glad att det inte är cancer. Bara det känns som en vinst. Men idag så fick jag för mig… Eller snarare kände att nä, det är inte den sjukdomen som de misstänker heller. Jag blev supersäker. Så nu tänkte jag fira jul i den förvissningen :D.

Senast ändrad:

I den förvissningen tänkte jag leva resten av mitt liv med :) Bara bonus att de har regelbundna genomgångar av mig ;)

GOD JUL på dig och din familj. Tänk att vi alla är förädrar denna julen.
Något jag aldrig skulle uppleva ;) Ack sicken tur att misstaget ligger i sin säng nu - Livet är ju bara så UNDERBART!!!!

DSC02133.JPG

God Jul
önskar
Familjen Fohlin & Åslund

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 595
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar