Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

*kram*

Förstår att du känner som du gör eller försöker förstå..! jag hoppas iaf att du får en fin jul oavsett, även om det kan vara svårt

Kram på dej!!!

usch, det låter inget vidare. Sänder en styrkekram till dig!
Bryt ihop och kom igen. Julafton blir lite vad man gör den till.

*kl*

Trist att så många av er har problem med era svärisar, eller iaf inte vill vara där över jul etc.
Vi har precis kommit ner till mina svärisar, och de är så underbara. Vi skall fira jul här och det finns inget bättre än att få komma hit och känna sig omhändertagen på alla sätt och vis :)

Trist bara att vi alla är dunderförkylda just nu, jobbigast är det för S som ju är så täppt att det är svårt att andas. :(

Ang babyvakt med när man springer ut, så nä- det har inte jag heller. Hade det i början när han var mindre, men inte nu när jag vet hur pass han sover och när jag är säker på att han inte vaknar och får panik om vi inte kommer in med samma.

Jupp. Men vi har en ganska stor lägenhet med tjocka betongväggar så på de ställen man oftast är när hon sover så hör man henne inte förens hon skriker rejält.

Och att det finns en bildskärm är helt strålande. Det är ganska ofta som hon gör ljud ifrån sig så man är på väg in men tittar man på skärmen så ser man att hon sover. Sovrumsdörren låter massor bårde när man öppnar och stänger den. Så gör man det i onödan så är det ganska stor risk att man väcker henne. Den är alltid stängd om hon sover ensam då vår ena katt är liiiiite väl kärvänlig när man sover.

usch, det låter inget vidare. Sänder en styrkekram till dig!
Bryt ihop och kom igen. Julafton blir lite vad man gör den till.

.

Jo. Och e g ska det bli jätteskoj att träffa makens sysslingar. Jag gillar dem skarpt. Är bara inte så upplagd för att vara social. O blir det för mycket så bor min underbara fd medryttare i närheten så jag får rymma hem till henne om jag känner för det.

Nä, jag förstår det. Ibland vill man inte vara social, och då är det jobbigt oavsett vem man skall träffa.

Men skönt att du har en plan B iaf.
Jag hoppas att du kommer i bättre stämning tills på fredag, även om det är tufft nu. Peppkram denna gång!!

155138_177679798928553_118430224853511_516207_5961800_n.jpg

Har shoppat idag och är så lycklig. Har letat efter stora lyktor i evigheter men ofta är de väldigt dyra och då blir jag så snål. Nu hade en jättefin affär i stan 50% på allt i butiken så jag hittade dessa. Den stora är är nog typ en meter hög! Visst är de fina?

Fattar inte vad det är med min karl..Han somnar innan nio varje kväll i soffan..KUL! Jag står där och får ta Nellan om hon vaknar, fixa och dona med allt..Sa till honom att han nog får ta lite vitaminer när han slocknade på golvet när Nelly satt och lekte, vid åtta..

:devil: hårt jobbar han inte i jämförelse med mig så han har rätt att somna så..
Jag kan inte somna så, för då får katterna ingen mat, ingen hör om Nelly vaknar och alla ljus i huset är på..halva natten..Kan inte bara skita i allt heller, för då kan jag ändå inte sova..suck..

Till något roligare, idag har jag gjort, eller håller fortfarande på, 60 (!!) lussekatter:p
Jag som aldrig gillat att laga mat, eller baka för den delen betsämde mig för att ta med lussekatter både imorgon när det är min släkt, och på Julafton när det är sambons släkt...Jag!!??;) Helt galet vad en liten bebis kan göra med en, jag vil ju vara en bull och laga mat mama, och nu är jag minsann en, och med glädje:bump::D

underbara!! :love:

De skulle jag velat ha ute på vår veranda! De är väl i plåt om jag inte ser helt galet?

Det luktar nästan ända hit :) hi hi..

Jag är egentligen en bullmamma, men klarar inte av att baka så ofta som jag skulle vilja eftersom jag då äter upp så mycket, och jag har alldeles för många kilo "för mycket".. Men nu när jag renoverat mitt kök så utbrast sambon när jag skruvat ihop köksön, och vi lade bänkskivan på plats att : "Ja, här kan du ju verkligen baka bullar minsann!" hi hi. Jag ääääälskar att baka. (synd att det blir så gott bara)

Var tvungen att gå och känna. Taket är i plåt och resten i trä. De ska stå på vår glasveranda :)

Fast jag tror ingen(oki kanske någon svindyr) babyvakt fungerar ända ut iaf. Vi bor ju på 3:e våningen så det blir lite väggar den ska gå igenom. Går bara utanför dörren och pinkar med hunden iaf. Så som Oregano skrev, kommer inte in nå snabbare för att jag hör honom när jag är ute iaf! Sen blir han inte hysterisk påengång heller utan det tar nog 5min innan han blir det och då är jag inne innan han hinner bli det! Hittils har han aldrig vaknat när jag varit ute iaf!

hihi:) Jaa, det e ju det som är faarligt, men tur att man ska bjuda bort dom flesta:p

Kul med nytt kök, (du får lägga upp bilder:laugh:)nog mkt det som gör det här med, vi fixade ju nytt kök i april..Men det är inte förrän nu när jag mår bra igen, som jag kunnat njuta av det! det är kul att fixa saker nu, gör så mkt med nytt och fräscht:)

Åhh vilka fina!
Jag önskar att jag hade någon bra plats att ställa sånna på!
Känner igen det där med att bli för snål trotts att man hittat det man vill ha!

det kommer absolut bilder sen. Men jag vill så gärna ha det heeelt klart innan jag fotar igen. Finns ju några på med FB-sida, men inga från själva färdigställandet ;) Men eftersom vi är här nere nu, och det inte blev helt klart innan vi drog så har jag inga bilder förens närmare nyår. Håll till godo. Hi hi

Förstår verkligen att det är roligt att fixa och dona när allt är nytt och fräscht.

Jag tycker också att det är jätte kul att baka! MEN här är den ingen som äter upp det, inte ens jag! Så då tappar jag lusten till att baka när det iaf inte går åt! Har ingen plats i fysen heller :(

Kollade in bilderna på fb. Verkar som att vi har rätt lika skafferier!
Älskar mitt hörnskafferi, klart det bästa i hela köket!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 599
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar