Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Min klarar 100 m och förbi två tjocka väggar, en timmervägg och en murad i leca (stallet, utan problem. :)

om du gillar att baka så gör det, å sen tar du med dig till de som vill ha.. kanske ridgruppen? Jessica å de andra vill nog äta hembakt ;) Snart kommer M att vilja äta det du bakat, det lovar jag.

Juz- ja, kika där du :)

Och jag äter upp det innan det kommer till frysen ;) Nästan innan det blivit kaka.... hjälp....
Idag har jag gjort chkladtryfflar. Försökte göra fransk nougat med men de blev inte bra... För mjuka. Får prova igen en annan gång..

Har bakat mandelmusslor 3 ggr och eldat upp de varje gång. Jag börjar undra om Ebba vaknar av lukten bara för att förstöra för mig ;) hihi

Har ni byggt det själva också?
Jag fullkomligt älskar mitt skafferi, trots att jag inte ens hunnit med att använda det på "riktigt" än, hi hi hi.

Lottch - det gör min babyvakt med.. Timmerväggar + typ 60 meter ner till stallet, och genom stenväggen.

och här har man en sketen ö som skafferi, avvis;)

Hade vi haft plats så, tyvärr är vårt hus ganska litet, så det fick bli så, men det är helt ok iaf:laugh:

Hela huset (ja, nästan. två rum är en gammal stuga) är byggt ifrån scratch.
Så jepp, vi, eller ja, vår snickare byggde efter våra ritningar :)
Dörren är en orginaldörr som satt i den gammla delen av huset som en finsnickare har restaurerat.

31957229.jpg

Åh, vad avis jag är på er med skafferi och arbetsyta i köket. :love: vi har ett pyttekök med noll arbetsyta och ett litet skafferi. Nu när vi skulle fixa inför julmaten och var fler än en i köket, så var det verkligen värdelöst. :(

Vi ska ju bygga ut om något år då vi förhoppningsvis har en till unge på g och behöver fler sovrum, och då får jag mitt drömkök. :love: längtar verkligen!

Sv: Vårmaommor 2010 del 9

*kl*

Idag har vi hämtat oss från gårdagens dramatik. Man säkrar lådor, skåp och trappor, men inte fasen tänker man på att de ska kunna pilla bort färg från elementet!
Nu sitter han i "fengslet" (lekhagen) om jag behöver lämna honom mer än 10 sekunder :grin:

Jag lämnar A när han sover och tex går ut med sopor, tända pannan eller innan när jag hade hästar hemma som skulle in eller ut. Han vaknar alltid ledsen om vi inte är bredvid, blir lite sugen på en babyvakt med bild för att se om han ligger vaken innan han blir ledsen eller om han är vaken en stund först. Vår babyvakt är sen H;s tid så den har några år på nacken om ljudkvaliteten är inte den bästa men man hör att A skriker/pratar. Än så länge spelar det inte så stor roll att det inte går att höra vad de säger...
Går jag bara ner i pannan så tar jag inte med barnvakten, ska jag vara längre ute så åker den med.
Har även haft komradio när vi var iväg och handlade, satte en i bilen där A sov och tog med den andra in. ( Bor som sagt var på liten ort, ni som bor i storstan får väl chocken när ni läser detta) Och bilen var låst!

Idag har vi varit på Väla och handlat, sen blev det babyland och A fick en tripp trapp stol. Hade en gammal hokus pokus (heter den väl) men den är så fruktansvärt svår att hålla ren när man som vi har en liten matgeggis!
Frågan är hur länge han kan sitta i den med bygeln, det var inte särskilt mkt plats mellan bygeln och de tjocka låren! Särskilt inte om ryggstödet är monterat.

Ikväll var vi på mitt jobb och käkade julbord. Nu hade det varit fint med en dusch. Om vi hade haft vatten vill säga. Har fruset i ledningen mellan brunnen och huset så vi har varit utan vatten hela dagen. Värmekabeln som ligger i fungerar inte :mad: och med 25 minus som vi hade innan idag så frös det.
Nu är det bara minus 15 så kanske kan vi få vatten imorgon!

Imorgon blir det att skaffa de sista julklapparna och sen är det bara mys iimorgon kväll!

Svartfot, tänker på dig och hoppas att du kan njuta lite av julen trots din oro för vad MRT visar. Tänker även på Saga, blir en jobbig jul för dig med kan jag tro. Ni får båda en extra stor julkram!

Sv: Vårmaommor 2010 del 9

Har även haft komradio när vi var iväg och handlade, satte en i bilen där A sov och tog med den andra in. ( Bor som sagt var på liten ort, ni som bor i storstan får väl chocken när ni läser detta) Och bilen var låst!

Frågan är hur länge han kan sitta i den med bygeln, det var inte särskilt mkt plats mellan bygeln och de tjocka låren! Särskilt inte om ryggstödet är monterat.
Haha! Ja, på en parkering lämnar jag inte V en sekund. När jag lastat in matkassarna får han åka med och lämna vagnen och så bär jag honom tillbaka. Fast det är max 30 meter och jag alltid parkerar på den tomma delen av parkeringen så törs jag inte.

Har du också en liten tjockis?! :D Jag var tvungen att mäta omkretsen på Vilgots lår och kunde konstatera att de var precis lika tjocka som mina vader! :angel:

Kl
Idag är det dan före doppadedan och mina två killar ligger bredvid mig och snarkar ikapp. Känner mig rätt stressad eftersom min kära man både ska köpa alla julklappar, griljera skinka, göra köttbullar och sätta upp granen. Han har länge vetat om det, så jag tänker inte hjälpa honom bara för att han är ute i sista sekunden. Det som stör mig är att jag alltså kommer att få städa helt ensam eftersom han inte kommer att hinna.

Och granen.... Vill verkligen ha gran, men jag vet redan nu att den lilla odågan inte kommer att lämna den ifred en sekund ens.... :grin:

T var förvånansvärt ointresserad av granen. Hon har knappt petat på den.

Skit att du ska få ta städningen själv. Om firandet ska vara hos er kan väl han ta städningen efter julafton som kompensation.

Du får frysa in dem snabbt som attan innan du hinner äta några :D det gör jag (eller jag äter nog en eller två) och så får du har stort frysutrumme...

T var förvånansvärt ointresserad av granen. Hon har knappt petat på den.

Skit att du ska få ta städningen själv. Om firandet ska vara hos er kan väl han ta städningen efter julafton som kompensation.
Nu menar jag kattungen och inte Vilgot. ;) Ångrar faktiskt att vi köpte henne... :crazy: Hon är extremt ihärdig när hon kommer på något hon vill undersöka och i jämförelse med min coollugna brittiska korthår så är hon bara för mycket...

Vi ska inte fira jul hos oss, men jag vill ändå ha det välstädat och fint på julen. Han säger att han ska hjälpa mig, men jag vet hur det kommer att bli. Idag är jag faktiskt sur. Han har nyss åkt iväg för att fixa julklappar. Han har vetat ett helt år att det ska bli jul igen och så måste han ändå göra det dagen innan. Han ska bl.a framkalla förstoringar till sina föräldrar. Kostar massa extra dessutom att få dom på en timme istället för tre dagar... Och köttbullar kunde han ha gjort för länge sen och fryst in. Granen kunde han ha tagit in för flera dagar sen. Han är världens bästa, men planering och framförhållning är definitivt inte hans starka sida.

Sen blir jag sur bara för att jag är sur också. Hatar att vara sur... :mad: Hoppas att alla andra har en bra dag idag iaf! :idea:

knapplån

vi har vatten igen!

#ur gör ni andra när ni lägger barnen?
Det spelar ingen roll hur trött han är så ställer han sig bara upp och traskar runt i spjälsängen, bankar på väggen osv. Vägrar ligga ner!
Igår kväll somnade han nästan med en flaska välling men så fort den var slut så var han uppe igen. Förskte i en timme.
Han är jättetrött men sitter och pillar på täcket just nu.

På dagen ligger jag bredvid honom i sängen (han sover middag mitt på dubbelsängen) och håller min hand på hans kind och sjunger lite för honom. Han vänder sig mot handen och liksom håller om den och sover oftast innan jag hunnit genom de 5 sånger jag brukar sjunga. Men det gäller att lägga honom i precis rätt tid. Han får varken vara för pigg eller för trött. Men jag har blivit rätt duktig på att läsa av honom när det är dags.

På kvällen ligger han antingen i spjälsängen eller i vår säng och då får han välling. När han är mätt puttar han bort flaskan och oftast räcker det att stoppa in nappen så sover han omedelbart. Då menar jag omedelbart. :D När han får nappen vänder han huvudet åt sidan och lägger upp armarna ovanför huvudet och sen pang bom har han slocknat. :bow:

Han kanske är ovanligt lättsövd, men det beror säkert också på att han alltid sover i sovrummet och vet liksom vad som gäller där. Så fort man lägger honom på sängen blir han tyst och avslappnad. Det skulle inte gå att lägga honom nån annanstans och tro att det ska gå lika lätt. Så rutiner är viktigt för honom.

På dagarna lägger jag Nelly i sängen,ger napp och snutte, pussar henne säger : gosegos hihi, och sov gott och går ner. är hon trött somnar hon direkt, ibland ligger hon och pratar med sin snutte lite, sen somnar hon själv:bow:
Är hon inte riktigt redo för sömn börjar hon skrika, och jag hör på henne vilket skrik det är. Då är hn helt enkelt inte nannig:D

På kvällen är det samma sak, men ibland får hon välling i sängen(bero på hu mkt hon ätit av kvällsmaten, har hon ätit mkt väntar vi med vällingen tills hon vaknar på natten) Då kan det vara lite mer skrik, men ofta(peppar peppar) så somnar hon direkt nu. Men sen vi började gå ifrån henne istället, så somnar hon bättre, annars vill hon gärna snacka och skrika för då vill hon umgås, inte sova;)

Jag hade nog varit riktigt sur i ditt fall också. Det hade ju inte varit svårt för honom att fixa korten tidigare. Flera butiker accepterar ju att man mailar bilderna så är de klara när man kommer in ett par dagar senare.

Senast ändrad:

Är man ute i tid behöver man ju inte ens hämta korten, då får man dom hemskickade... Jag har köpt nästan alla julklappar på nätet. Hur smidigt som helst.

Nu har han varit borta i 3 timmar. Ska bli intressant att se hur den här dagen slutar. Jag tänker inte stressa ihjäl mig. Jag plockar upp och dammsuger, sen får han göra resten! :devil:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 596
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 153
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar