Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

utbildad inom tandvården! Du kanske kan ge mig ett tips, det är sjukt svårt att komma åt att borsta A's två små tänder. Han får mest bara gnaga lite på tandborsten och vägrar öppna munnen om jag håller i den. Borde jag tvinga honom?

Oscar HATAR verkligen välling. Och har jag försökt ge honom så är han lite misstänksam mot flaskan ett tag sen, även om det är vanlig ersättning i.
Funderar på att vänja in successivt genom att ta bort lite lite ersättnigspulver mot lite lite välling. Och öka vällingen och minska ersättningen då och då.

Tror ni det skulle fungera?

Min bok som jag tjatar om ibland skulle inte tycka det var ok. Kan du inte försöka vänja honom vid välling med sked och pipmugg? Om han bli misstänksam mot flaskan menar jag.

Egentligen tror jag inte de behöver välling, BVC säger att jag kan hoppa det om jag vill, de kan äta gröt istället.

Har vi bytt barn med varandra? Har inte vågat skriva detta innan.. de tre senaste nätterna har A äntligen börjat sova!
Första natten sov han ett par timmar i egen säng, sen låg han bredvid pappa tills sambon väckte mig för att A höll på att riva sönder hans tröja :D
De andra nätterna har han sovit hela nätterna hos oss men han sover lugnare och snurrar inte runt så mkt.
Sen äter han ca två ggr per natt men det stör inte så mkt, fäller bara ner luckan så sköter han resten själv.
Igår somnade han kl 6 och sov till 6 idag förutom när han ätit :banana:

Ang lån så tar de säkert hänsyn till föräldraledigheten på ett eller annat sätt. Har för mig att de räknar med en ränta på ca 6% och amortering på 2%. därefter ska ni ha x antal tusen kvar att leva på. X är iofs ganska snålt tilltaget. Ni måste ju klara den gränsen även nu, men de tittar säkert på hela er ekonomi. Ett sparkapital kanske kan kompensera det. Nu spånar jag fritt, men de har ju blivit väldigt mycket hårdare på det där.

Det verkar som att det nästan bara är jag som inte fått tillbaka nån mens. Men det är ju bara skönt. :laugh:

Ang välling så bytte jag från 2 till 3-nappar när jag provade välling. Vilgot tvärvägrade äta och vi provade flera gånger. Inte förrän jag satte tillbaka 2-nappen åt han vällingen, med mycket god aptit! :D Så det kan ju helt klart vara idé att prova olika nappstorlekar om det inte funkar.

Nu är ni fler som har skrivit om att påbörja bebis nr 2 nästa sommar och jag tycker det låter helt galet :p inte att det är galet utan bara det att bara för lite drygt ett halvår sedan var man höggravid och om typ ett halvår så har ni en ny bebis i magen! Inte exakta tidspropotioner nu då men ni förstår kanske hur jag tänker :)
Tiden går så ruggit fort, man går upp på måndagmorgon, går och lägger sig på fredagkväll och helt plötsligt var det söndagkväll och allt börjar om igen!

Alltså jag är ju lite både och med att skaffa nästa tätt inpå. På ett sätt skulle det väl vara skönt för då kan jag låta hästen få ta det lungt ett tag till :o Men samtidigt så vill jag ha mer "egentid" med Theo. Så ja...ena dagen vill ja ha nästa i morgon och andra dagen är jag som nöjd med Theo men vill ändå att han ska få minst ett syskon iaf!

Jag lider verkligen med dig, din sambo och Isabella. Att gå igenom allt ni gjort och inte kunnat njuta av den första tiden. Håller verkligen tummarna för att Isabella får fortsätta att må bra så att ni kan börja leva normalt igen och få ha en frisk och gla' unge. :)

Och fy för att fortfarande ha problem med foglossningar, mina försvann i stort sett direkt efter förlossningen. Har du tagit upp det med någon läkare? Eller kan man inget göra?

Första 6 månaderna gick jag och var konstant orolig för att hon skulle bli sjuk, när hon fick katetern så var jag orolig att hon skulle få tag på slangen och dra ur den. Hela tiden har det varit en konstant oro och ångest, när kirurgerna sa att de skulle ta bort njuren så kände jag en stor befrielse - inga fler kontroller, bara en frisk liten tjej som kunde få börja livet utan att vara "sjuk".
Jag har faktiskt inte kontaktat någon läkare om mina fortsatta problem med foglossningen för jag har antagit att det ska bli bättre med tiden :o

Emmah.S: Jag tror jag förstår hur du känner för lite så var jag innan jag blev gravid med Isabella. Ena dagen längtade jag efter ett plus på stickan, nästa dag så kändes det ganska bra att vara utan barn :)

Ammar du fortfarande? Så länge man ammar är det inte ovanligt att fortfarande ha lite foglossning, har med hormoner att göra. Det har jag också.

Har man fortfarande ont när man slutat amma så behöver man träna upp muskulaturen kring bäckenet lite mer målmedvetet, så att man blir starkare.

Eftersom det är ett muskulärt problem skulle jag nog vända mig till en sjukgymnast, inte till en läkare, om jag ville ha hjälp.

Ammar väldigt mycket fortfarande bytte ut ett mål för första gången igår. Tänk att ingen berättar för en att amningen kan strula till det med fortsatt foglossningsproblem. Fast det har ju inte blivit något bättre under tiden heller utan jag kan fortfarande få rulla ur soffan om jag har suttit för länge :(
Trött jag blir... får ta tag i det om det fortsätter efter att jag har slutat att amma, nu ser jag ju lite ljus i tunneln igen.

Ja vi tyckte det var lite konstigt då det följde med lösa bälten också...Då känner jag mig ännu nöjdare :D Är ju så smidigt med Isofixfästena :idea:

Men vänta nu!! Orkar inte bläddra tillbaka eftersom jag sitter med iPhonen, men visst snackar ni BeSafe iZi Kid X3 Isofix nu??

För isåfall blir jag upprörd! Vi fick nämligen inga extra bälten till. Men vi fick heller inte stolen ur kartong utan en redan uppackad som de på Mekonomen direkt monterade i vår bil. Nu har vi ju bara bilar med isofix, men ingår bälten ska vi såklart ha dom! :mad:

Men vänta nu!! Orkar inte bläddra tillbaka eftersom jag sitter med iPhonen, men visst snackar ni BeSafe iZi Kid X3 Isofix nu??

För isåfall blir jag upprörd! Vi fick nämligen inga extra bälten till. Men vi fick heller inte stolen ur kartong utan en redan uppackad som de på Mekonomen direkt monterade i vår bil. Nu har vi ju bara bilar med isofix, men ingår bälten ska vi såklart ha dom! :mad:

Jepp!

Våran låg inte heller i kartong, men i stolen låg det en påse med sånna där bälten som man ha för att kunna sätta fast stolen i bilar utan isofix...
Vet ju inte ifall dom hamnat där av misstag men eftersom det tydligen går att montera i bilar utan så borde det ju följa med :confused: Tycker du ska ta kontakt med Mekonomen och fråga. Kan ju faktiskt vara bra att ha!

utbildad inom tandvården! Du kanske kan ge mig ett tips, det är sjukt svårt att komma åt att borsta A's två små tänder. Han får mest bara gnaga lite på tandborsten och vägrar öppna munnen om jag håller i den. Borde jag tvinga honom?

Nej du bör inte tvinga honom, han ska ju förhoppningsvis tycka att det är okej att borsta tänderna i typ 80 år till eller nåt och då blir inte tvång bra. Låt han gnaga på tandborsten du, Bellan har inga tänder än men jag brukar busa med henne och borsta tandköttet ibland med tandborste och vatten. Gillar han att ligga på skötbordet kanske du kan prova att få borsta lite där, bara några gnugg och låt han sedan tugga på den om han vill.

Alltså, det är helkonstigt! :confused: Kollade bruksanvisningen nu (och på hemsidan) och där står inte ett ord om hur man (eller att man kan) monterar utan isofix. Sprang också ut till bilen och tittade och det finns verkligen ingenstans där man skulle kunna fästa några bälten. Vad står i din bruksanvisning då?

kl

Har provat att göra lite fruktpure att frya in. Banan/mango och banan/päron, hoppas det blir bra!!!

Just päron/banan var jag ambitiös och gjorde till Vilgot. Han tackade med att få kväljningar och vägrade äta. :o Han som äter precis allt annars. Fast jag har upptäckt att han inte gillar när det är för sött. Banan är ju himla sliskigt.

Hon fick provsmaka av bägge sorter nu! Mums. Hon verkar gilla det mesta.

Känner mig så ambitiös som gör en massa egen mat. Tänkte göra spagetti och köttfärssås i helgen. Vi ska stycka och mala då så då får hon ny köttfärs från i år!!!

Gud jag är nog trådens sämsta mamma (inte för att min man är så himla mycket bättre), jag har inte lagat en enda rätt åt mitt barn. Här hemma kör vi ekologiska barnmatsburkar men vi har kanske bara köpt 10 st eftersom vi inte har kommit så långt med smakisar. Köper även barngröten istället för att göra egen gröt :o

jag har köpt gröt och kommer nog fortsätta med det!

Jag har oxå köpt en massa burkar. I dag fick hon spagetti o köttfärssås från burk! smidigt.

Men när vi har så fina råvaror känns det dumt att köpa maten till henne. Man får göra storkok och frysa in, så är det bara att ta ut en lagom mängd.

Jag har inte heller gjort någon mat till A. Köper Hipps och Nestles burkar. Jag skyller på att vi inte har haft något kök och inte har nu heller för den delen :s Men så fort det börjar ordna sej så ska det bli ändring på det.

Men gröten är ju extra berikad så därför bör man köpa den. Så sa de till oss iaf.
Jag hade höga ambitioner men Ebba äter sämre av den hemlagade maten. Vilken boost för kocken här hemma ;)

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg