Vårmammor 2010 del 8

Sv: Vårmammor 2010 del 8

Och jag har provat välling med förhoppning om att få sova en natt men nääää- det går ännu sämre.
Ett tag har hon inte ätit så mkt på natten men ändå vaknat. Nu äter hn värre än någonsin och vaknar samma tider....
Nu äter hon ersättning/välling 8ggr per dygn. Ibland mat och gröt också . Sällan kan jag ta bort ersättning och ge mat istället.

Oscar HATAR verkligen välling. Och har jag försökt ge honom så är han lite misstänksam mot flaskan ett tag sen, även om det är vanlig ersättning i.
Funderar på att vänja in successivt genom att ta bort lite lite ersättnigspulver mot lite lite välling. Och öka vällingen och minska ersättningen då och då.

Tror ni det skulle fungera?

Jag hoppas på att han ska sova som en klubbad säl, :D men så mkt som 200ml får jag aldrig i honom, får som max i honom 165ml nu på natten och ev. vid läggning, annars äter han bara 135ml under dagen och vissa gånger går bara hälften i! Önskar att han ville äta lite mer så han börjar sova hela nätter.

Kanske köper en karton till med nr1 och sen blir det nr2. Jag gjorde dessutom världens upptäckt(iaf för en som går på mammapeng :P) Tog en chansning och sprang in på Lidl och köpte ersättning och se på tusan 1:an kostade 10kr mindre än på ica el. hemköp och nr2 kostar 49.90kr på Lidl och 67kr på ica/hemköp har jag för mig. Det blir lite skillnad för det går ju åt några paket i veckan! Ett tips om någon vill spara pengar! :)

Haha, ja det är helt sant. Tur att det finns korsord så man kan hålla igång hjärnan lite :)

Kom på en till fråga, när är det man ska byta nappen på flaskan till nr2?

Sonen åt aldrig välling. Inget som var varmt i flaska förresten. Då åkte den i golvet på en gång. Han åt filmjölk istället. En halvliter om dagen. Lättfil. Precis som sin pappa. Efter en vanlig måltid kunde han hälla i sej en liter fil...

Vi bytte när vi bytte till ersättning 2. Och nu har vi tvåan till ersättning och trean till välling.

Ojjj då lär det ha gått åt några filpaket per vecka för er om både son och pappan va stor konsumenter av filen! Mysko grej att gå i arv!

Aha oki tack, lika bra att köpa hem några då och se vad han tycker om det!

Håll ögonen öppna efter de stora paketen. Det blir ju bara 4 liter av de små och 7 liter av de stora.
Här kostar ett litet mellan 65-70:- Och det stora mellan 95-99:-
Inte så stor prisskillnad med tanke på att det är 3 liter mer.
Behöver inte släpa hem ersättning lika ofta sen jag såg att de stora fanns.
Vet inte om de är nya eller om de stått gömda i affären innan.

Det finns stora på Ica iaf. Ska kolla in prisskillnaden! :)

Nej nu MÅSTE jag gå och lägga mig om jag inte ska vara levande död imorgon. Att det ska vara så svårt att krypa ner i en skönt och gosig säng...

Och jag har provat välling med förhoppning om att få sova en natt men nääää- det går ännu sämre.
Ett tag har hon inte ätit så mkt på natten men ändå vaknat. Nu äter hn värre än någonsin och vaknar samma tider....
Nu äter hon ersättning/välling 8ggr per dygn. Ibland mat och gröt också . Sällan kan jag ta bort ersättning och ge mat istället.

Jag har samma problem! Idag ger jag det tredje gången gillt med vällingen. De två gånger innan hon fått det, har det varit oroliga nätter, men det kan vara å att det har råkat bli preci när hon har haft en orolig period(som hon har nu, med råge) Hon älskar vällingen, så idag testade vi igen..vi får se..

Inatt var tredje natten jag inte fått sova (i vanliga fall vaknar hon två gånger bara) och inatt fick jag spel på henne..tyvärr blev jag å arg så jag satte in nappen för bordust i munnen på henne, så hon blev rädd:o:cry: Skäms...sen fick ambon ta över för där kände jag att det var bäst...då somnade hon.

Jag är inte rolig nu, kan jag berätta. ge mig sömn så jag kan bli en rolig, underhållande och LUGN mamma igen..

Nu är ni fler som har skrivit om att påbörja bebis nr 2 nästa sommar och jag tycker det låter helt galet :p inte att det är galet utan bara det att bara för lite drygt ett halvår sedan var man höggravid och om typ ett halvår så har ni en ny bebis i magen! Inte exakta tidspropotioner nu då men ni förstår kanske hur jag tänker :)
Tiden går så ruggit fort, man går upp på måndagmorgon, går och lägger sig på fredagkväll och helt plötsligt var det söndagkväll och allt börjar om igen!

Håller helt med!! Tycker också att det är helt galet att vilja sätta fart igen nästa sommar!:p Man har knappt kommit in i något än ju!

Men jag tror det beror på att vi haft kolikproblemen, mina psykiska besvär osv..

Så jag är med dig där!

*kl*
Gnällinlägg ifrån mig.
Jag får spel snart. Har haft nåt bös under ögonlocket i en vecka nu, riktigt irriterande. Har spolat och spolat. Känner att det är dags att ringa vårdcentralen i morgon för det är säkert mer än skräp, typ sår på hornhinnan eller nåt.
Frågan är bara vad jag ska göra med Oscar om jag får en tidig tid innan sambon kommit hem. Blir de irriterade om det är en liten unge som kryper omkring i undersökningsrummet och rycker i saker?

Usch, stackare!

Jag tänker mer att det kanske inte är så bra att han kryper runt bland alla baciller på golvet, hade jag inte velat:crazy:..annars får dom ta att han är med och undersöker och snackar tycker jag;) Kan du inte ta med vagnen så han sitter i den undertiden du blir undersökt? Kan ju inte ta så långtid?

Det kan ju bli svårt. Men själva undersökningen borde ju inte ta så lång tid och när ni pratar så kan du ju hålla i honom! Fast jag vet inte om du vill ha honom krypandes på dom golven. Borde ju finnas ett och annat där! Hoppas du får en tid när sambon kommit hem!

iihh! Uääk! När jag tänker efter ja vad som kan finnas på de golven.
Det är ju inte så akut i och med att jag kunnat stå ut i en vecka, så en tid på eftermiddan hoppas jag kunna snacka mig till.
För jag vet att de kan vara gringa med att få bestämma tid själv.
Grejen i ögat känns inte när jag tittar och blinkar utan bara när jag blundar. Lite irriterande när jag ska sova.

Precis, nääätack:D

Stackare, hoppas du får en tid på em iaf, så du slipper det..Måste vara drygt!

Förståeligt, jag skulle också valt att låta bli annars. Är inte heller så barnkär.

Tänkte bara att om ni var tvugna att skaffa ett syskon så.

Liknande trådar

Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg