Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har Swedbank, men det finns säkert något motsvarande på andra banker också. Det är ett fondsparande där man kan byta mellan olika fonder hur mycket man vill. De pengar som finns på "på kontot" är också de man kan ta ut och det är då skattefritt. Däremot är det ju såklart någon annan typ av avgift, men man slipper alltså skatta när man säljer eller byter fonder. Han hade något exempel på att om man sparade 1000 kr/mån i 15 år så skulle det bli runt 350 000 kr. Kan ju både bli betydligt mer, eller mindre, beroende på vilka fonder man har. Läs mer här.:hmm jag blev lite nyfiken, vad är en kapitalförsäkring?¨
Vi sparar Théas barnbidrag, men änsålänge sätter jag det bara på ett sparkonto med pytteränta på, finns det bättre alternativ så hennes pengar kan växa?
Jag har aldrig behövt stödja Alicias huvud. Kände lite konstigt på BB när hon låg på min mage och lyfte huvudet :s
Milton får 165 åt gången. Står på ersättnings-förpackningen att de ska ha Max 160 ml 5-6 ggr-dygn. Och så pumpar jag ur och ger samma mängd utpumpad mjölk vid vissa mål. Men då kanske man skulle öka på och få ner antalet mål mat? Han äter ju ca 8 ggr/dygn :S Sen samtidigt vågar jag inte ge honom för mycket för jag är rädd att det är det som gör att han får ont i magen, men jag vet inte..
Har funderat på att göra som ni gör för jag har läst att du skrivit om det innan. Låter ju himla smart och borde vara bra för både barnet och föräldrarna egentligen. Men för att det ska fungera så kräver det nog att vi ökar mängden mat för annars står han inte sig i 4 timmar, eller vad säger du?
duktig pålle!
(inte bra att hålla på med flera bilder samtidigt.... men varför kommer inte bilden fram?? jag ser inte den på mitt inlägg.
Vi gör precis som du, 150 ml morgon och kväll. Planen var att ersätta ett till mål med flaska nu, men jag vet faktiskt inte om jag törs. Sen vi började med ersättning har V bajsat varannan-vartredje dag och det har blivit tjockt som kladdkakesmet (fast inte lika chokladbrunt ) ungefär. Vill ju inte att han ska bli helt förstoppad... Vi har haft BabySemp, men nu köpte jag Nan för att prova det. Vad kan man annars göra för att hjälpa honom?Oscar får 150 ml ersättning morgon och kväll, amning därimellan.
Har tyvärr inga fasta tider då jag är dålig på att hålla sånt
Tänk vad glad man kan bli över bajs, måste nästan bara vara småbarnsföräldrer som är såna.
Lilleman gjorde inget alls igår. Han som annars skapar minst 3-4 om dagen.
Men nu så kom det och jag å pappsen hurrade