Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

En barnmatstol! Antilop kostar ju bara 129:-, så skulle det vara ett felköp överlever man det nog ;) - men alla jag har pratat med tycker att den är jättebra! Jag gillar att den är i plast, har räknat ut att man kan ställa den med tillhörande barn i duschen när den värsta kladdåldern infaller :D.

Kommer också köpa en Antilop, har bara hört bra om den från bekanta som har den till sina barn!! Var sugen på en Stokke men efter att systersonen lyckades välta den med sig själv i :eek: så vet jag inte längre....

Har de hundbad där??? Man ska minsann få reda på saker hela tiden... Haha! Jag som nästan bor i närheten med...
Jag hittar inte ens tältet på hemsidan- ngn som kan länka?

Japp, inne på campingen är där hundbad iaf. Perfekt eftersom svärföräldrarna har husvagnen här :)
Jag kan tyvärr inte länka till tältet eftersom jag inte vet hur man gör det på iphonen :D men jag googlade "Harald nyborg strandtält" och fick upp det så testa det!

Japp! nu så hittade jag det... Får se om jag hinner inom ngndag. Ska iofs till stan ikväll en runda om vädret är drägligt...

Kl

Nu behöver jag inspirationshjälp! Vad skulle ni sätta på era små om ni skulle klä upp dom riktigt fint? Vi shoppade finkläder till Vilgot idag som han ska ha på sig på bröllopet, men jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att det är snyggt eller inte på små bebisar. :crazy:

Har ingen bild just nu, men det var ett set med svarta finbyxor, vit skjorta, grå väst och grå fluga. Skulle ni kunna sätta på era bebisar det? Ni med tjejer får också svara, men ni får tänka er att ni har en kille. :idea:

Woho, nu blåser det lite svalare vindar! :bump: Kanske, kanske, kanske kan komma en skur också, jag tänker inte ge upp hoppet än. :D

Jag kan tycka tt det är gulligt med finkläder på små barn :)
Jag hade iofs inte asat på alla kläderna om det är så varmt som nu i helgen som var. Då tror jag att man kokar stackaren.

Sen märker man ju om de tycker att det är obekvämt- då är det ju bara att byta om :)
Prova du- det är inte så ofta man gifter sig!

Jag har köpt till bordet framför med för 49:- Då slipper man kladd på det vanliga matbordet;) --- Finns en tyginsats så de sitter stadigt i början också :)

Jag hade tänkt slå till på både och, bara den himla stolen kommer in igen!

Vi har oxå köpt en Antilop till skruttan tills hon blir så stor :)

Kommer också köpa en Antilop, har bara hört bra om den från bekanta som har den till sina barn!!

Snart finns en i varje vårmammetrådshem :D

Har ingen bild just nu, men det var ett set med svarta finbyxor, vit skjorta, grå väst och grå fluga. Skulle ni kunna sätta på era bebisar det?

Jag kan tycka tt det är gulligt med finkläder på små barn :)

Som EmelieR säger, det viktigaste är ju att det är bekvämt för dem. Jag är däremot inte så mycket för finkläder på små, jag hade dock kunnat tänka mig att köra byxorna och skjortan, men skippa väst och fluga :)

kl

Hej på er pladdermajor ;)

Idag blev vi utskrivna från barnakuten och avd. 64. Vi fick åka in akut förra söndagen 4/7 för att Isabella helt plötsligt blev väldigt dålig i över 39 graders feber. Hon var sitt vanliga jag på morgonen och sedan efter att hon vaknade blev hon helt plötsligt otröstlig, kräktes och sedan låg hon bara och blundade och gnällde/stånkade.
Det visade sig att hon har fått urinvägsinfektion pga sitt förbannade njurbäcken som är förstorat och dessutom resistenta bakterier mot det antibiotika hon har haft som förebyggande mot uvi. Vi skulle få komma hem i fredags på permis men då hade värdena blivit sämre igen. Nu dalar de så fint så och njurvärdena är fina och sänkan "bara" på 35 :)
Måste tempa henne varje dag nu tills antibiotikakuren är slut så att inte tempen drar i väg igen för då måste vi in igen för nya prover.

Idag blev vi utskrivna från barnakuten och avd. 64.
Det visade sig att hon har fått urinvägsinfektion pga sitt förbannade njurbäcken som är förstorat och dessutom resistenta bakterier mot det antibiotika hon har haft som förebyggande mot uvi.
Vi skulle få komma hem i fredags på permis men då hade värdena blivit sämre igen. Nu dalar de så fint så och njurvärdena är fina och sänkan "bara" på 35 :)

Vad skönt att ni fått komma hem! Vad innebär förstorat njurbäcken?

Hoppas i alla fall att bakterierna håller sig på mattan nu, så att ni slipper en ny vända!

*kl på mig själv*

Det är så roligt att leka med E nu när han till och med "skrattar" om man lyckas hitta på något tillräckligt roligt. Vad har era för favoritlekar? :laugh:

Varför hon har förstorat njurbäcken vet vi inte men det betyder att reservoaren på njuren som urinen samlas i innan det går ner i urinledaren till urinblåsan är förstor och samlar på sig för mycket urin. Innebörden av det är att hon har så mycket lättare för att få uvi. Vi ska få en tid för att se om hon har sk reflux där urinet går tillbaka från blåsan till njuren.

Det låter ju inget vidare! Är det något som kommer att gå över med tiden eller måste det kontinuerligt behandlas på något sätt? Hoppas det inte är någon reflux, för jag antar att det är "värre" då?

Michellan: Vad skönt att ni fått komma hem och att det är bättre! Hoppas det fortsätter åt rätt håll :)

Kl
Alltså jag börjar bli orolig över mitt barn! Nog för att han är stor, men nu har det väl ändå gått för långt?! Inte nog med att han tar 68 i vissa plagg. Han tar dessutom inte de små napparna, utan har numera de som är från 6 MÅNADER, han själv är 6 veckor....!!

:eek: A är 9 veckor och har fortfaeande 56 vissa bodys 62.... Har massor med fina plagg i 62 som jag vill att hon ska ha men som hon drunknar i. Väx, väx, väx :D

Jikes, Stella är 11 veckor och har ganska nyligen övergått helt till 62. :eek: Vad är det med vårmammor och jättebebisar egentligen?! :D Är det bara jag Ia* och _saga_ som har "små" barn eller?

Hon kan få nåt kilo av Milton för han växer på tok för fort :D
Han är så himla stadig också. Inte ska han ligga i famnen längre, utan helst ska han sitta i knät med bara lite stöd av en arm bak ryggen och nacken, hujeda mig, vart bär detta av???

Ja tack ch lov är här några småttingar, bland alla våra jätte-bebisar :D Undrar vad som hände denna vår med så många bebisar? De blev ju så stora!!

Det är nåt med det här året, ingenting är lagom längre :D Min S är ju inte ens ett litet barn, men i jämförelse med vissa barn här är hon ju en pygmé :rofl:

Stadig i nacken har A varit sedan hon föddes oxå och sitta eller stå är bäst. Vet ni förresten om det är farligt att de "står" mycket?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 702
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar