Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Det är som dy skrev i förra tråden, våra pojkar är ganska lika :D Men jag önskar allt att Milton var lik Theo i sovandet om nätterna också: inatt åt han 21, 01, 05 och 08 och har varit vaken sedan dess :S

Det roliga är att han oftast brukar vakna på samma tider som Milton i vanliga fall om han somnar före 21.00 :o så dom är väldigt lika. Hoppas dock att han ska fortsätta som han gjort idag, i helgen när vi var borta vaknade han runt 4 snåret första gången efter nattningen :banana:

Hur mycket mat get ni Milton åt gången? När vi var hos barnmorskan så rekommenderade de oss att inte ge mer än 200ml åt gången för att det då finns risk att de äter för mycket och tänjer ut magsäcken så att de kan få problem med att bli mätta i framtiden när de ska få välling osv. Sen så fick vi lära oss att vi skulle vänta 4 h mellan målen om vi gav ersättning för att det är såpass mycket "tyngre" än mjölken och att de kan bli hårda i magen och få svårt att bajsa.

Selma har ju också alltid varit stor, men vi har inte behövt ge henne mer än 200 ml åt gången, hon har vuxit som en häst ändå. om jag vore ni så skulle jag försöka få mer rutin på maten, då tror jag att han kommer börja sova bättre. Pröva att håll de tiderna vi håller till en början 7-11-15-19-23 och nu i början ett nattmål, fast det kommer ni att kunna ta bort efter ett tag. Han är såpass stor och "gammal" att han ska kunna klara sig utan det. Det är jättejobbigt de första dagarna när de skriker, men försök håll ut. Försök ge honom vatten om han skriker nu mellan måltiderna, för antagligen är han inte så hungrig utan bara varm. Min Selma fick tex nattmålet halv tio igår, somnade kvart i tio och har precis vaknat, så nu blir det blöjbyte och käk.

Ni ska naturligtvis göra som ni vill, bara ett tips, för ni har ju ungefär samma situation som oss ( bara flaska och megababy :D ) och för oss har det verkligen fungerat jättebra. Selma får alltid ersättning innan nattning, annars så lyckas bröstmjölken på någotvis räcka till övriga mål.

Är det någon av er som har en sådan där babysitter som ser ut som en potta? Är de bra? Tror A skulle gilla den...

och en sak till. Jag har letat efter en sådan där sjal som man knyter runt huvudet àla påskkärring... någon som vet var de finns?

Kl
Idag har vi varit på banken i 2 timmar! :eek: Det tog längre tid än vi trott, men Vilgot skötte sig otroligt bra. Nu har han iallafall fått en kapitalförsäkring (som vi förvaltar även efter hans 18-årsdag om vi vill) där det från och med nu sätts in 300 kr/mån. När jag börjar jobba igen kommer det beloppet att höjas. Skönt att få det fixat! Han fick också en spargris! :banana:

*kl*
Svarar på lite allt möjligt..

Har inte haft datorn igång pga av åska, herregud vad det skrivs här!
Sen har vi flytt värmen till sambons andra hus, där finns luftvärmepump som fungerar som ac. Dessutom så finns det folk där på besök just nu så dagarna går lite fortare. Sambon jobbar...och jobbar ...och jobbar...

Var på bvc igår. 65 cm, 8400 gram, hf 40.3 Var precis tre månader i måndags. Fcik sprutorna, den första reagerade han inte på alls, den andra sved mera och då skrek han. Fickl feber igår kväll 38,5 och försökte ge alvedon vilket inte var det lättaste.
Hde köpt suppar och jag stoppade in, han tryckte ut så höll vi på ett tag och sen hade den smält i min hand :cool:
Han bajsade lite och jag tänkte att nu borde det fungera...samma resultat. idag är han piggare men jag har köpt flytande alvedon om att utifall :angel:

Fy på dig att lägga ut såna härliga bilder! ;)
Ångrar ju nu att jag sålde min lilla.

Milton får 165 åt gången. Står på ersättnings-förpackningen att de ska ha Max 160 ml 5-6 ggr-dygn. Och så pumpar jag ur och ger samma mängd utpumpad mjölk vid vissa mål. Men då kanske man skulle öka på och få ner antalet mål mat? Han äter ju ca 8 ggr/dygn :S Sen samtidigt vågar jag inte ge honom för mycket för jag är rädd att det är det som gör att han får ont i magen, men jag vet inte..
Har funderat på att göra som ni gör för jag har läst att du skrivit om det innan. Låter ju himla smart och borde vara bra för både barnet och föräldrarna egentligen. Men för att det ska fungera så kräver det nog att vi ökar mängden mat för annars står han inte sig i 4 timmar, eller vad säger du?

Det roliga är att han oftast brukar vakna på samma tider som Milton i vanliga fall om han somnar före 21.00 :o så dom är väldigt lika. Hoppas dock att han ska fortsätta som han gjort idag, i helgen när vi var borta vaknade han runt 4 snåret första gången efter nattningen :banana:

Dessa pågar :D De är bra lika alltså!!

Måste fråga...vad är det för pump du har?

Försöker pumpa ur men får knappt ut någonting :( jag har en avent (handpump). Har kunnat pumpa ur innan med den men nu vet jag inte vad som hänt. Trots sprängfyllda bröst får jag ut max 20 ml kanske :crazy:

Har du satt ihop allt rätt då? Sitter pluggen ner mot flaskan åt rätt håll?

Jag får också ut mindre nu när det blivit varmt. Jag har iofs aldrig tömt ut helt med pumpen... Men klart mindre än vanligt är det ändå.

Det var precis det felet jag gjorde..plppen åt fel håll. Nu funkar den, men det tar längre tid innan utdrivningen börjar när jag pumpar än när alex ammar.

Idag har jag o Skrabban passat syrrans barn. Har gått alldeles super. Hon har legat i min egengjorda hängmatta bestående av deras badmadrass i samma tyg som min babybjörn och en vågmaskin (badleksak)
Hon har sovit superbra!!!
Naturligtvis finns inte dessa adrasser att köpa överallt bland badleksaker :( Utan Lidl brukar sälja dom ngn gång då&då... Typiskt...
Jag hade velat ha en sån hemma med. Hon har inte ens blivit varm på ryggen....

:hmm jag blev lite nyfiken, vad är en kapitalförsäkring?:o¨

Vi sparar Théas barnbidrag, men änsålänge sätter jag det bara på ett sparkonto med pytteränta på, finns det bättre alternativ så hennes pengar kan växa?

Ia den babysittern du menar heter Bumbo!

Jag har aldrig behövt stödja Alicias huvud. Kände lite konstigt på BB när hon låg på min mage och lyfte huvudet :s

Jag har den handpumpen man köper på Apoteket för runt hundralappen. Väldigt basic och det tar lite tid, men den fyller sin funktion :) Kag pumpar väl ur mellan 50 och 70 ml/bröst med den.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 702
Senast: Tilly_85
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar