Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Ja, vilket sammanträffande! :D Det är väl så att man gillar en viss typ av namn och då kan det bli samma. Jag var iofs lite motståndare till Vilgot från början, men sambon ville verkligen att han skulle heta det av någon anledning. Nu skulle jag såklart inte kunna tänka mig något annat namn på Vilgot!

Det värsta är ju att få presenter som man inte vill ha. :crazy: Våra grannar gifte sig i höstas och även om deras resa också var betald och klar så önskade de sig ett bidrag. De lyxade till det rejält på semestern och gick bl.a på jätteflådig restaurang (som de aldrig gjort annars) Det finns ju alltid hål att stoppa i, så ett bidrag till semesterkassan eller fotografier från fotografen kanske? Fotona är ju inte direkt billiga.

Tack för tipsen om både amning och värmen... Jag har hört att man aldrig ska ge vatten ens när det är varmt... Men om hon äter bra för övrigt borde det inte vara något bekymmer eller?
Det är ju fruktansvärt jobbigt att leka offer för mjölkiglen hela tiden om kvällarna. Speciellt när hon bara kräker sen.
Vi har inte speciellt vartm i huset så jag förstår inte varför hon blir sååå dålig.

Hon har iaf sovit gott- och jag med. Har nog bara haft 3 matpauser inatt mellan 23 och 8.
Och på tal om att ligga i samma säng. E ligger nästan alltid på sidan men flera ggr hittar jag henne på mage- även om jag lagt henne på rygg. Hon är expert på att vända sig själv redan... Jag är ju rädd för plötslig spädbarnsdöd....

Jag har en elektrisk Avent. Den funkade mycket bättre och gjorde mindre ont än Medelan som jag hyrde från BB.

Ja, jag har hört det innan..Och jag personligen skulle inte vilja ha mitt barn sovandes i ett annat rum, speciellt på natten, när hon är så liten!

Jag tror att tryggheten av att höra sina föräldrar andas när dom vaknar till, gör dem tryggare och att dom kan slappna av mer,även om dom inte ser en.. för dom vet att dom inte blir lämnade.

Små bebisar har ju en förmåga att stänga av(tex bär det blir för varmt eller dom känner sig övergivna) och detta kan tydligen resultera i att dom slutar andas.

Jag är alltid i samma rum som min lilla tös, känns som att man kan stå ut med att vara lite "låst" i iaf ett halvår. Tror det blir ett tryggare barn också..För bebisar är ju hjälplösa ganska länge, och behöver sina föräldrars skydd ett bra tag..

men dte är min åsikt!
Svårt det här med PSD, det finns lixom inte riktiga svar om något tycker jag..Förr låg barnen på mage,min generation tex, och då överlevde ju dom flesta..Tror mer på att dom skulle få grejjer över huvudet eller känna sig övergivna än sovställningen..men som sagt, svårt och veta!

Här går värmen hårt åt oss. Hon vill äta hela tiden men blir skitsur när hon blir varm under amningarna. Vi båda sover sämre än på BB. Vet inte hur många gånger jag har varit vaken i natt. Så just nu har jag ett förtjusande humör. Jag är minst lika vresig som de myggorna jag jagade i sovrummet i natt. T är gnällig som få. Hon gråter inte men piper irriterat. I mitten står min make o försöker med alla medel hålla oss på gott humör.

Ang samsova och sova på sidan. T vill somna nära och på sidan. När hon sover hyfsat djupt välter vi över henne på rygg och rullar bort. Under natten kravlar hon sig närmre mig. Det känns elakt att lyfta bort henne. Men det är så hett att jag inte vågar ha henne nära.

Gillar förresten uttrycket mjölkigel, vem det nu var som skrev det. Beskriver precis vad som pågår här.

Behöver man inte koka vattnet om man har kommunalt vatten? Det är ju rätt drygt att göra det, men jag vill ju inte att den lille mannen ska bli sjuk.

På Semperpaketet står det ju att när man ska värma upp kyld ersättning så ska den värmas till 70 grader och sen kylas till ättemperatur. Jag som har dåligt samvete för att jag bara värmer till lagom temp i mikron.

Jag slutade koka vattnet när Theo var typ 3 veckor. Vi har egen brunn och han verkar då inte må dåligt utav det. Det står mkt på sempers paket, tex så ska man väl inte spara färdig ersättning i kylskåpet mer är 8 timmar?! På Enfamilen som Theo äter står det max 2 timmar, och i mejlet jag fick från Pampers idag stod det att man kunde göra ersättning för ett dygn och ha i kylen, stod även att det gick bra att ta vatten direkt från kranen....så jag vet inte riktigt vad man ska tro....man ska ju inte micra den heller, men hallå, man skakar väl om flaskan innan man matar barnet, jag smakar alltid på ersättningen också innan matning...så jag gör nog alla fel man kan göra men våran gosse verkar då bara må fint :D

Det var min lilla tjej som var mjölkiglen :) Och det fortsätter idag trots att det inte är sååå varmt. Synd bara att allt kommer upp igen- eller inte allt såklart.

Det var min rädsla för PSD som gjorde att jag tog steget att köpa ett andningslarm.
ÄVEN om det tar emot har jag bestämt mig för att hon ska få börja sova i sin egna säng också..=(
Dels för att hon bara kan sova på sidan emot mig om vi ligger brevid varandra plus att det blir så varmt med hud mot hud och dom ska ju inte ha der för varmt sägs det..
Plus att på larmet står det att det kan störas av annan persons andning.

Gud jag känner mig ledsen över att hon ska få sova i egen säng :cry::cry::cry:
Jag gillar ju att ha min älskade älskade bebis nära mig.. Det kanske inte blir hela nätterna då ;D

Spyr din tjej mycket?
Det gjorde Théa också tills jag började rapa henne efter varenda måltid - nu spyr hon så gott som aldrig.
Kanske du redan prövat, men det blev slutet på att behöva byta kläder 5 gånger om dagen för oss.

*kl*

Jag måste bara lovorda min gunga idag igen. Har äntligen börjat sy på vagnmobilen idag. Med A sittande i gungan bredvid. Hon sover gott, tittar upp ibland och somnar om igen... Bästa köpet, helt klart!!!!!

lite off topic, men är inte min tjej lite lik svartfots tjej på den här bilden?
dsc00854_96996991.jpg

Jag har lovat mig själv att klara mig utan andningsalarm... Har varit nojjig sen dagen jag kissade + på stickan så vi får se hur det går. Bättre än förväntat. Jag sover gott ännu sålänge iaf.

Angående rapningar så har hon rapat efter varje måltid- oftast innan du ens hinner lyfta henne till axlen. Haha! Min syster är lika förundrad varje gång. På hennes 4 barn har ingen rapat så fort ;)
Hon har endast kräkts pyttelite nu innan värmen kom. Men så äter hon ju HELA tidne också.
Fast idag har hon faktiskt varit jättebra sen lunch. Hon sket 2 rejäla laddningar o sover som en stock nu!

Hur långa perioder vågar du ha henne i gungan? Jag har varit lite sådär- ännu sålänge har inte min skrabba somnat så det tar ju inte så lång tid o duscha :)
Jag har ju sytt min prototyp klar ;) Sydde in där vi hade hål i bokstäverna men om du kommer på något bra får du gärna hojta till... Nästa gång min sover mer än 30 min ska jag försöka leta fram lite saker och bygga ett babygym :) Men jag har fortfarande inte fått tummen ur o köpa tyger.

*suck*
Nu börjar mitt biltugg igen:D
Men jag skulle åka och titta på en idag. Ringde innan och den va kvar.
Men den hann bli såld under tiden jag åkte dit:devil:
Bara till att börja titta igen då...

Usch o fy.... Sätter de in annonser på bilar för att locka folk att köpa en annan tro?
Hur troligt är det att den säljs samtidigt???
Fast iofs. En kompis till mig skulle titta på en som precis rullade ut med en som skulle prova och senare köpte den så det kanske är sant...

Lycka till med nästa... Du kanske ska passa på att köra inom alla bilhandlare på vägen också ;) Hoppas ditt barn gillar att åka bil lika mycket som min. Funderar ut en långrunda när inte min vill sova typ ;)

Hon har suttit i flera timmar i den. Men den går att fälla ryggen väldigt mycket i och så har jag lagt en filt i botten så hon ligger så gott som platt.

Jag syr bara hjärtan till min mobil, utan hål ;) Sen har jag köpt mjukiskatter som ska vara mellan. Fast det är svårt nog att sy hjärtan. Ett blev ett klockrent V så det får jag göra om...

Undra hur det gick för Zody med lägenhetsvisningen?

De sa säkert på telefon att den va kvar för att få mig att komma dit och titta på deras andra bilar. Vände direkt när de sa att den va såld. Tänkte minsann inte gynna dem:devil:
Åkte förbi en på hemvägen och de hade en som uppfyllde mina kriterier, men den hade rullat för långt för det priset.
Har iaf bestämt mig för volvo v70 och de finns det ju gott om.

För det mesta gillar han att åka med. Då sover han. Men är han vaken så är det panikskrik, lite därför jag ska byta bil, så jag kan ha honom i framsätet.

Låter som en finfin mobil du håller på att tillverka:laugh:
Kanske kan kränga en till mig med;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 957
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar