Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Har ni fått upp partytältet igen? Vad skönt att ligga i skuggan på gräsmattan.

knapplån

Måste bli bättre att skriva här, jag läser flera gånger om dagen men skriver aldrig!

Det är fantastiskt så fort dom växer, nu kommer vi i 62 kläder här hemma. Däremot funkar små byxor fortfarande, T är långsmal..

Jag har köpt ett andningslarm! Hoppas det kan lugna min orosgen några hack, stackars barn blir utstirrad när hon sover - att åka bil är jsg än värre på och stannar bilen titt som tätt :o

Vaccination står på schemat för fredag, vem kommer gråta mest, barn eller mamma??

Jag har ju mitt underbara sto utlånad till en kompis, så jag ska precis börja rida en trevlig vallack 2 dagar i veckan! underbart att få rida igen..

Har ni fått upp partytältet igen? Vad skönt att ligga i skuggan på gräsmattan.
Nää... Vi törs inte sätta upp det igen... Funderar på att försöka kränga det på Blocket. :angel: Vi köpte ett parasoll i helgen, det blir ju mindre skugga, men det får duga.

Tack för bilden:bow:
Ska absolut göra ett inköp :)

Vad mysigt ni har på gräsmattan! Om man ädå hade en sån:D
Men till nästa sommar har vi nog en, ska så fröna till hösten.

*kl*

Vem har kidnappat min supergulliga sambo som jag alltid skrytit om och gett mej ett egomonster istället? Har tar i princip inte hand om A någonting. Igår påtalade jag det och då tyckte han att han hade haft enne mycket.... 25 minuter medans jag cyklade... Och om han någongång håller henne så står han precis bredvid mej med henne och tittar på mej, typ "kan du ta henne nu..." Nu är hon ju inte alls jobbig på något sätt men ibland vore det skönt att bara få ligga själv i soffan och läsa utan att han står med henne i famnen bredvid soffan.... Gahhh.... Ska f*n komma ihåg det sen när han ska vara hemma och jag jobba!!!

Jag har inte snott honom iaf, det kan jag lova!
För min sambo är likadan. Är glad om han tar honom när jag duschar.
Förvisso jobbar han borta och när han kommer hem så är det jobb på gården som gäller eftersom jag inte hinner göra så mycket där nu.

Det är nog jag som kidnappat honom! :p jag har absolut inget att klaga på vad gäller min sambo (förutom att han tror att bröllopet är färdigplanerat fast vi knappt har börjat :devil: ) När han är hemma tar han hand om Vilgot nästan hela tiden och det är helt frivilligt. Tror inte att jag bytte en enda blöja i helgen faktiskt! :D Han är helt fantastisk och det blir inte svårt att säga "Ja" den 7/8 trots planeringsproblem. ;)

Min sambo kanske har snott din sambos "snäll-gener" för tillfället, för J tar Stella ovanligt mycket just nu. Så fort jag ammat klart tar han över henne, det är så illa att jag börjar längta efter henne. Skämt åsido så är det toppen, men jag anar att han tar henne ännu mer eftersom jag i helgen berättade att jag känner mig rätt slut psykiskt. :crazy: Inte nog med att jag är mamma 24 timmar om dygnet, inte får sova hela nätter (som han får) så är jag dessutom den som får ta allt ansvar och initiativ vad gäller husköpet. Jag sköter alla kontakter med mäklare, säljare, besiktningsman, banken osv. Lagom mycket att hålla i huvudet...
Försöker utöver det även planera för Stellas dop, och nu börjar jag få panik över inbjudningarna som jag inte ens påbörjat. De bör liksom skickas snart, så folk hinner få dom en månad innan. :eek: Dopet är den 15 augusti, så det är BRÅTTOM...

Jag vet att jag borde leja bort saker, men jag kan inte. Jag vill sköta det själv, och då är det ju inte så konstigt att det blir tight om tid. Sista veckan på jobbet nu för sambon, sen är det semester! Då borde jag kunna få tid till att fixa inbjudningarna iaf, och husköpet är ju snart igenom så då slipper jag tänka så mkt runt det. :laugh:

Inte nog med att jag har det där i huvudet - nu har Stellas förkylning resulterat i en ögoninfektion också. :mad: :cry: Vänster öga är svullet och vätskar, var alldeles igenkladdad imorse. :cry: Hon verkar inte lida av det som tur är, och enligt 1177 så ska vi bara se till att tvätta ofta med ljummet vatten...
JAG HATAR ATT MITT BARN ÄR SJUKT!!!!!!!! :cry:

Så, nu har jag gnällt färdigt för idag. Nu ska jag fortsätta röja här hemma och fota så jag kan få ut den där förbannade lägenhetsannonsen nån jäkla gång.

Nu har Alicia sovit två timmar i sin gunga. Tur att den går att fälla ryggen på så mycket. Tror hon oxå ger +++++ till den. Jag har hunnit städa massor, laga mat och ätit i lugn och ro... Vad ska jag göra nu då....

Vad är det för gunga du köpt? Det verkar ju jättebra med en sån! Tror Vilgot somnade i sin spjälsäng nu. Skönt, för jag måste också röja lite. Det kommer en försäkringskille hit kl 18 som ska prata barnförsäkringar. Vi har redan skaffat en i Länsförsäkringar, men det är väl alltid bra att kolla upp vad som skiljer olika försäkringar åt.

Nästa onsdag ska vi till banken för att fixa sparande till Vilgot. Har ni andra börjat med sparande till bebisarna? Just nu kommer det inte att bli några jättebelopp, men vi har nog för avsikt att sätta undan hela barnbidraget sen när vi båda jobbar igen. Däremot kommer han inte att få tillgång till dom pengarna förrän vi ordnar det. Och fram till dess kommer en del av dessa pengar att gå till större utgifter, t.ex körkort och sånt. Troligen kommer vi även att spara en mindre summa på ett konto som han får tillgång till när han blir äldre.

Apropå pengar. Är det nån som vet hur mycket pengar man får plocka ut ur minuten vid ett och samma tillfälle? Guldsmeden ringde tidigare och sa att min ring vad klar. Och pengar vill han ha i kontanter! :eek: Helskumt och drygt.

En graco loving hug. Och hon sover fortfarande... Har t.o.m städat badrummet och gjort rent alla speglar... Den är värd varenda krona hittills!!

Swedbank:
*Du kan ta ut max 8 000 kronor per gång. Under en sjudagarsperiod kan du ta ut max 15 000 kronor.

Nordea:
*I Sverige kan du ta ut upp till 5.000 kronor per gång, max 20.000 kronor under en rullande sjudagarsperiod.

Inget datum än... Ska träffa säljaren på onsdag så ska höra mig för lite då.
Har haft lägenheten ute på Blocket i 45 min, redan en snubbe som ringt och vill ha visning. Skoj, nu måste jag röja ännu mer idag. :grin: Imorgon kl. 15 kommer han. Oh well, det är ju bra ju! Dock behöver han inflytt i slutet av augusti, för han har tydligen sålt sitt hus och nya ägarna har tillträde 1 sep. STRESS!!!
Hoppas verkligen att vi får tillträde snabbt till vårt hus.

*kl*

Är det någon här som har en bra infosida med nertrappning av amning. Min Skrutta är ju inte så gammal ännu men jag måste sluta om senast 8v.
Jag som tycker det är smidigt med amning...

Ni som ger ersättning, värmer ni i mikron eller på termos eller har ni värmare? Kokar ni allt vatten innan eller ej?

Värmen har varit uthärdlig idag. Äntligen. Vi har till och med kunnat vara ute litegranna. T blev så tagen av träden att hon tappade nappen.

s_928.jpg

Annars har vi mest legat innomhus och gnällt. Hon tycker inte om värmen. jag tycker definitivt inte om värme... Hon blir törstig och vill amma. Vi blir båda kokheta under ammningen och gnäller ännu mer.

s_1197.jpg

Tack och lov har jag världens underbaraste make. Han vet att jag har problem med värmen så han tar T en massa.

Jag ger ersättning till Milton. Gör som så att jag kokar vatten alltid och häller upp lagom varmt vatten på termos så det håller sig längre under dagen/natten. Har alltid Kalle vatten färdig-kokt som man lätt kan blanda till med det varma. Annars får man vänta så länge tills det varma har svalnat och det är jag en för dålig planerare för :D

Kl
Jag red som sagt igår, vilket var en så härlig känsla!! Travade också :) Hade planer på att bara skritta, men det var så mycket sattyg i luften så han fick spel och fick trava bort från dom, inte mig emot :D Dock har jag inte hunnit med att lägga in bilderna som togs, men de kommer på mig och min fina Armani!

Jag blandar iordning Vilgots två flaskor på morgonen. Håller på att prova mig fram, men enklast verkar vara att blanda pulvret med en del kokande vatten och sedan fylla upp med kokt kallvatten. Då går flaskorna att ställa in i kylen direkt. Sen värmer jag 20-30 sekunder i mikron när det är matdags.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar