Sv: Vårmammor 2010 del 5
Min sambo kanske har snott din sambos "snäll-gener" för tillfället, för J tar Stella ovanligt mycket just nu. Så fort jag ammat klart tar han över henne, det är så illa att jag börjar längta efter henne. Skämt åsido så är det toppen, men jag anar att han tar henne ännu mer eftersom jag i helgen berättade att jag känner mig rätt slut psykiskt.
Inte nog med att jag är mamma 24 timmar om dygnet, inte får sova hela nätter (som han får) så är jag dessutom den som får ta allt ansvar och initiativ vad gäller husköpet. Jag sköter alla kontakter med mäklare, säljare, besiktningsman, banken osv. Lagom mycket att hålla i huvudet...
Försöker utöver det även planera för Stellas dop, och nu börjar jag få panik över inbjudningarna som jag inte ens påbörjat. De bör liksom skickas snart, så folk hinner få dom en månad innan.
Dopet är den 15 augusti, så det är BRÅTTOM...
Jag vet att jag borde leja bort saker, men jag kan inte. Jag vill sköta det själv, och då är det ju inte så konstigt att det blir tight om tid. Sista veckan på jobbet nu för sambon, sen är det semester! Då borde jag kunna få tid till att fixa inbjudningarna iaf, och husköpet är ju snart igenom så då slipper jag tänka så mkt runt det.
Inte nog med att jag har det där i huvudet - nu har Stellas förkylning resulterat i en ögoninfektion också.
Vänster öga är svullet och vätskar, var alldeles igenkladdad imorse.
Hon verkar inte lida av det som tur är, och enligt 1177 så ska vi bara se till att tvätta ofta med ljummet vatten...
JAG HATAR ATT MITT BARN ÄR SJUKT!!!!!!!!
Så, nu har jag gnällt färdigt för idag. Nu ska jag fortsätta röja här hemma och fota så jag kan få ut den där förbannade lägenhetsannonsen nån jäkla gång.