Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Åhh, vill oxå. Har ännu inte kommit upp på hästryggen. Den enda ridbara är mamma och pappas 176 höga 3åring som bockar titt som tätt.... Känns inte ok att börja där...

Nej det kan jag förstå. Jag har längtat så himla mycket efter att få komma upp min Armanis rygg, speciellt de gånger jag har sett hans medryttare rida - avundsjukan har då varit enorm!
Förstår din längtan!!

Åhh, vill oxå. Har ännu inte kommit upp på hästryggen. Den enda ridbara är mamma och pappas 176 höga 3åring som bockar titt som tätt.... Känns inte ok att börja där...

Jag har bestämt mig för att "inte rida". Ture funkar fortfarande inte bra med sambon så nu har jag bestämt att vi så mycket som möjligt ska vara alla tre tillsammans på kvällarna. Jag red ju en gång e 4 veckor och det gick bra (struttade runt några varv på en kompis tävlingshäst) men det känns meningslöst att rida lite sporadiskt här och där på olika hästar. Antingen så ska jag rida med en plan (regelbundet) eller så skiter jag i det. Men visst är jag sugen...

Jag lägger all krut på 2-årshingsten nu och då krävs både medhjälpare + min mamma som barnvakt. Det funkar alltså inte med sambon men med min mamma. Skitjobbigt. Hade nätan hoppats hingstskrället skulle se lite halvtråkig ut nu men han var ju snyggare än jag trodde, så än kan jag inte kastrera... Han ska ju ridas in nu men det lär inte bli jag som sitter på honom första gångerna, jag väger på tok för mycket fortf. Tråkigt men samtidigt bra ursäkt, då kan jag skicka upp nån annan. ;)

Kan förstå ditt beslut. Är så himla glad över att Milton fungerar lika bra med sambon som med mig, annars hade det ju inte fungerat och då vet jag inte hur vi hade gjort. Armanis medryttare rider gärna, men har inte alltid tid...

Kan förstå ditt beslut. Är så himla glad över att Milton fungerar lika bra med sambon som med mig, annars hade det ju inte fungerat och då vet jag inte hur vi hade gjort. Armanis medryttare rider gärna, men har inte alltid tid...

Nej, det är jobbigt. Har sex hästar hemma nu som pga värmen måste in/ut och på/av med flugtäcken varje dag. Jag springer som en blå...

Här är lillhingsten, 2 år gammal som jag envisas med att spara som hingst. Bra eller dålig idé? Var gärna kritiska och hitta fel så jag kan kastrera. ;)

http://iloapp.lundgren-sporthorses.com/blog/ostergarden?ShowFile&image=1278254606.jpg

Och Ture i sin nya sele. Han älskar den och somnar nästan direkt, så planen är att ta på sambon en tröja som är min o så skicka ut dem en sväng och se hur det går. Problemet är ju att det är lite varmt nu...

http://iloapp.lundgren-sporthorses.com/blog/ostergarden?ShowFile&image=1278254647.jpg

Lite så känner jag oxå, allt eller inget. Inget lufsande i skogen eller rida andras hästar. Då är tiden med A viktigare. Saknar träningarna och tävlingarna jättemycket.

Har äntligen lyckats klättra upp på träningscyckeln!! Bara 25 minuter men iaf... Så skönt var det. Ska försöka ta ett pass imorgon oxå. Har dock inte hunnit strecha så vi får väl se vad som gör mest ont imorgon. Hoppas på lite svalare väder så vi kan ta en promis med vagnen istället.

Imorgon ska vi skriva på faderskapspapprena oxå... Jag som skulle fixa det innaan förlossningen lyckades tom få n påminnelse... Pinsamt

*kl*
Hur har ni det i sommarvärmen, är det bara vi som flyter bort? :D Vi flydde stan igår och bosatte oss ute på landet, har varit helt ljuvligt. 3 dopp i Hedströmmen hann vi med också, lagom svalkande. :love: Stella har dock blivit uppäten av myggorna, trots myggnät över vagnen både ute och inne. Skitdjur!

Vi överlever värmen nätt och jämt.
Oscar har sovit bort det mesta av dagarna och när han är vaken så är han lite grinig.
Vi bor med skogen såpass tätt runt oss att det ger lite skugga någonstans hela tiden. Men vi håller oss mest innomhus och kör med luftvärmepumpen inställd på kyla.

Hur går det med bileriet?! Vi har ju typ samma lika vagn och vi har en 06as Skoda Octaviakombi, i den får vi in barnvagnen på längden så vi ha som halva bagaget kvar att packa på, tänkte du ville ju rymma vovvarna?! Har provat Audi A6, A4 och VW Passatkombi men i ingen av dom bilarna ryms vagnen på längden, därför bytte vi till en Octavia. Den enda som är är att man måste sätta handtaget längst in när vagnen är ihopfälld annars får man inte igen bakluckan.

*kl*

Usch, värmen är jobbig. Snälla rara Theo tycker det är skitjobbigt. Har varit på 3-dagarskörläger med mina 2 hästsystarar i helgen, vädret var självklart kanon men Theo uppskattade det inte något nämnvärt. Han sover asdåligt och är ganska gnällig. I lördags fick vi lov att åka ut och köra bil bara för att han skulle få lite kyla men då sov han ju rätt bra sen efter det också. Ett tag i fredags trodde jag att jag skulle vara tvungen att åka hem, han bara skrek och skrek, fick som tur upp sambon till lördan och han stannade där uppe med oss tills i morse så jag fick lite avlastning, då åkte han och Theo hem på morgonen eftersom jag ville se när lillsyrran skulle träna hinderkörning efter lunch. Kändes som bättre för mig också att inte ha en ledsen Theo bland massa folk som man bara känner lite så där.

Jag må vara rå som säger det men jag tror faktiskt inte jag kommer att amma vårt nästa barn mer än första dagarna :o, finns bara 1 fördel med amningen och det är väl just att man har maten klar. Nu när vi fått rutin på flaska så ser jag bara fördelar med det. Ja, som idag t ex. när sambon och Theo kunde åka hem 4 timmar före mig från Villvattnet.

BTW, I :love: Huggies!!! Har kört dom i helgen och dom är verkligen kanoners kanon!

Det lutar åt att det blir en passat 07-a. Har hittat en för rimmligt pris på lagom avstånd.
Men jag ska ta med barnvagnen och provlasta innan jag bestämmer mig.
Hoppas bara bilen finns kvar när vi har tid att åka till bilhandlarn.

Blev lite avundsjuk på att du skulle iväg på körläger!
Lät ju superkul! Det blir ju lite krav på att du visar bilder nu när du varit där:bump:

Usch ja, Nelly har inte mått bra idag..klibbig, gnällig och inte sovit nämvärt, för hon har varit så besvärad..Sen somnade hon i bara blöja och med ett tunt svalt lakan över sig vid sju, sen har hon vaknat(nätt o jmt) två gånger efter dte och ätit, sen däckat igen..Ligger uppe i korgen nu o jag ska försöka sova..svårt i detta klibbiga skitet..kryp i hela huset oxå..sjukt äckligt..blää..

Inget varmvatten för nåt har hänt, så jag kan inte duscha, o jag som ska på efterkontroll imorrn..blir att åka till mamma på förmiddagen o duscha, för jag åker inte iväg utan att ha duschar..piss är det!grrr

Vi har en Passat kombi -06 och är jättenöjda! På längden har jag inte provat vagnen. På tvären går den in om man fäller ner handtaget, men sen är det tyvärr inte mycket plats kvar.

Kl
Vilgot måste ha ärvt min kärlek till värme! :laugh: Han har inte gnällt det minsta, utan har legat snällt på filten i skuggan och sprattlat. Visst är vi varma och svettiga, men jag klagar inte på värmen. Allt under typ 23 grader är för kallt för mig! :p

Funderar på att ta mig ner på stan idag. Tråkigt att göra det själv bara. Har några saker att fixa och så skulle Vilgot behöva na nån mer kortärmad- och benad pyjamas. Blir oftast så irriterad när jag letar kläder åt honom. Hittar jag något fint, så är det typ aldrig det finns i rätt storlek. De är sjukt dåliga att fylla på med kläder tycker jag. De hinner inte ens byta ut kläderna i samma takt som V växer och jag måste köpa nya. Jättetråkigt.

Det va synd att det inte blir så mycket plats över, inte bättre än på den bilen vi har nu då.
Fast vi har ju ett kompaktchassi på vår vagn. Den blir lite mindre än ett standard när man fäller ihop det. Så det kanske fungerar ändå.
30284698.jpg

*kl*
Ni som ger tillägg på flaska. Vad har ni för flaska? Nöjd? Blir det mycket luftbubblor?
Jag kör bara med MAM Ultravent-flaskan. Men den är så jobbig att göra ren, tusen delar att plocka isär.

Vad är det för en vagn du har? Smidigt chassi. Vi har ju en Emmaljunga Duo (vad den nu heter...) och med ett chassi som tar ofantlig plats!

Kl
Undrar just vad det är med Milton idag. Jag ska inte klaga, utan hoppas det fortsätter :D
Han fick sista målet mat vid midnatt och sov sen till 05,00 och sover fortfarande!! Har aldrig hänt innan.
Tror det kan bero på mängden mat. Han fick lite extra igår kväll och slutade självmant äta innan flaskan var helt tom (händer typ aldrig annars) och vid 5 när han var uppe fick han först ersättning sedan lade jag honom när jag skulle pumpa ur men eftersom han inte somnade under den tiden så tog jag upp honom och erbjöd honom lite utpumpad mjölk. Säkert därför, men det verkar göra honom mer böjd så detta ska vi nog fortsätta med!

Själv är jag nu påklädd, har pumpat ur igen, ätit frukost och ska nu borsta tänderna :) Skönt att kunna göra utan att stressa!
Dock får han snart vakna och äta för hunden måste ut!!

Det är delvis rullen för insynsskyddet man drar över hela bagageutrymmet som gör att man inte kan ställa vagnen allra längst bak. Men det kanske går att trixa till det beroende på vilken vagn man har.

Jag kör med samma flaskor som du. Men jag måste erkänna att jag fuskar lite... Tar bort nappen och diskar precis som en vanlig flaska. Därefter plockar jag bort botten och packningen och bara sköljer det. Nu har jag köpt en mikrosterilisator också (Meda) och det var mycket smidigare att använda den än att hålla på att koka.

Oj! Ska man plocka ur botten också?? Gör jag bara når jag kokar flaskorna då och då, har jag inte alls tänkt på :o

Det är en Brio Happy med kompaktchassi. Är helnöjd med den.

oregano Så de stora och breda MAM flaskorna får plats i sterilisatorn?!
Vad bra! Har bara sett dem på bild och inte fått någon uppfattning om hur stora de är, har trott att de varit för små. Perfekt, då ska jag införskaffa mig en! Är ju så drygt att koka upp en stor kastrull med vatten.
Går det inte att ta bort insynsgardinen? För vi har tagit bort på några andra kombis vi har haft genom tiderna.

Ja justdet, du har ju kompaktchassiet då borde den rymmas på längden för om jag inte minns helt fel så är det hjulen som var problemet i både Passaten och Audisarna. Har dock inte provat i dom nya Passaterna utan den modellen före nuvarande modell. Men skillnaden borde inte vara så stor tycker jag, minns inte hur stort bagaget var på dom nya när vi var och kikade runt på ny bil...

Det går säkert att ta bort rullgardinen, har dock inte kollat upp det.

Jag var också osäker på om de stora (260 ml) skulle få plats, men det var inga som helst problem. Hade kameran framme, så du får ett bildbevis. ;) Det är en stor och en liten flaska i med alla tillbehör.
20100705Skrp003.jpg

Det enda som var lite bökigt med sterilisatorn var att man bör hälla ut vattnet när den är klar. Gjorde inte det första gången och då blev flaskorna aldrig torra nån gång. När jag hällde ur vattnet torkade de snabbt, men man måste använda grytvantar eftersom det är så hett.

Kl
Vilgot fyller 3 månader idag! :banana: Vad fort det gått! Iallafall på slutet. Dagen till ära bjuder jag på två bilder, tagna igår.

20100704Vilgot038.jpg

20100704Vilgot045.jpg

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?