Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Vi har haft både passat och V70 tills bara en vecka sen.
Jag gillar båda bilarna, men v70n är betydligt roligare att köra.

Passaten drog mindre bensin
Volvon har något större baggageutrymme
Man sitter skönare i V70n (marginellt!!)

Vi har kvar volvon som är en 2001 och passaten var en 2009.
Men jag tycker inte alls att det hände egentligen... nånting när man gasade med passaten:o - då jämför jag med V70n som är en T5a å andra sidan med 250 hk..

*kl*

Bara för att vi pratade om blöjstorlek så fick jag en provblöja i strl 2 med posten. Provade den och tror snart vi kan byta. Stora tjejen.

Vad smart med plastbaljan att bada i. Jag svalkade av A i handfatet när vi kom hem från vår tripp igår. Hoppas det blir lite svalare idag...

Cyllene: Vad jobbigt för din kompis. Tänk att allt skit alltid ska drabba samma människa. Min kusins mamma dog förra sommaren, en månad innan kusinen skulle få sitt första barn = mammans första barnbarn. Livet är orättvist ibland...

Satte nyss ner A i gungan. Förstan 5 minuterna satt hon och skrattade men nu sover hon så sött. +++++ till den, än så länge.

Har en V70 och fullkomligt älskar den. Det är en ny D5:a (Turbodiesel) som aldrig drar över 0.8/litern och det händer verkligen grejer när man trycker på gasen :P

Nu har jag iofs inga hundar att packa med... Men vi får lätt plats med vår ganska stora EL vagn och sambons golfgrejer :)

Jag är ju lite av en fartdåre. Eller va iaf :D
Nu kör jag nästan lagligt när lillen är med.

Fy vad jag saknar min merca när jag tänker tillbaks :cry:

1195:-....... Mycket pengar, men det verkar gå bra att sälja dem begagnade för annonserna försvinner fort.

Fick också provblöjan och den sitter perfekt på min skrutta men pampers trivs vi inte med :( fast det jag ville säga är att om vi hade haft pampers så hade vi inte behövt strl 3 men nu har vi det ändå. Hon ligger mellan strolekarna på libero.

Ligger hon mellan stl 2 och 3?
Stl sitter som gjutet, något lite stort kanske.
Och då är han ju ändå över 6 kg och 65 cm. Men han har väldigt spinkiga ben så de sitter inte åt ordentligt. Pampers sitter litte bättre över benen, men han blev lite röd av dem.

KL

Hugo som blev 6 veckor igår har storlek 3 på Libero. Bytte för en vecka sedan, men så är han rund och go :D
Vid 4 veckor vägde han 5160 gram och födelsevikten var 3555 gram.

Pampers använde vi bara när han var nyfödd, alla de gratisproverna som vi fick. Dock gillar jag inte pampers sedan dottern föddes för hon blev röd av dem.

Måste vara fullkomligt sinnesförvirrad.
Här skriver jag bara stl, utan att skriva siffra efter. 2 ska det ju stå. Oscar har libero stl 2 och de sitter bra. Och det får de bannemig göra ett tag med. Har ett och ett halvt 90 pack kvar:D

Senast ändrad:

Hon väger bara 5,3 kg men hon är kort och tjock :D så libero skär in lite i skinkorna så att hon får märken men visst kan hon ha dem utan att få läckage. Kör hellre lite oversize på henne än att de sitter tajt och blir märken.

*kl*

Nu har jag skickat i väg första sändningen med framkallning på Isabella :) Nu ska jag banne mig vara duktig och göra i ordning ett fotoalbum för framtiden :D Har fortfarande inte gjort något från bröllopet som jag sa att jag skulle göra men jag skickade efter lite såna bilder också så att jag kan börja fotoalbum på det också :)

Senast ändrad:

Har en Hyundai Santa Fe. Pyttebagage. Jämförde den med en sån Honda som du har när jag köpte den. Lika små, så jag vet hur du har det :D
Hade det bara varit barnvagnen som skulle in så hade det inte varit farligt, men när jyckarna ska med så är det värre.
Om jag ska åka längre vill jag inte ha dem i sätena. Då får jag ta liggdelen inne i bilen. Ställa chassit på högkant och binda fast det. Men det blir ett jäkla projekt var gång jag ska iväg.

Tycker det är skit alltså :D Såhär stora och rejäla bilar och så är bagaget pinsamt litet. Så korkat egentligen!
Vi har ju ändå bara en litet vovva, men det spelar ingen roll för hon får ju ändå inte plats i bagaget, utan får vara i sätet i en liten bur, men helt plötsligt har vi två säten mindre; ett där Milton sitter och ett där Yda sitter i buren och ingen plats till förvaring i bilen längre, för där förvaras en stor barnvagn..

Eller så tar man en liten plastback :idea:

37432_440023387783_615567783_6023704_2280099_n.jpg

Iggy älskade det! Sen fick han ligga nakenfis på ett badlakan i flera timmar, som han njöt :laugh:

Åh, vad härligt det såg ut!! Ska minsann leta upp en back till Milton också =) Smart idé!
Igår fick Milton ligga naken en stund på ett badlakan. Blir ju lite kiss, men vad gör det? Han tyckte också om det, fast gnällig som han var hela dagen igår så var han lite pipig även vid detta tillfälle. Han har sår i rumpan stackaren, tror det är för att det blir så varmt av blöjan, så det behöver onekligen luftas lite.

Nu ska jag banne mig vara duktig och göra i ordning ett fotoalbum för framtiden :D

Jag har påbörjat en fotobok till E, som ska täcka första året har jag tänkt. Är färdig med den till och med april hittills! Nu när man har alla bilder digitalt måste man ju nästan göra någonting med dem känns det som, för det är ju inte så ofta man sitter och tittar igenom dem på datorn... För att inte tala om hur många bilder det blir, brukar ju knäppa typ tio bilder i stöten och hoppas att någon ska bli bra, och rensar inte innan jag laddar in det :eek:.

Jag måst också bli färdig att framkalla lite foton och fixa ett fotoalbum till M.
Dessutom måste jag köpa en såndär "Min första bok" till honom. Såg en på Village som hette "Från nyfödd till myndig" med ett par sidor för varje ålder upp till 18 års ålder, lite fräck faktiskt =)

Har med börjat sortera lite bland korten och fått iväg några på framkallning.

Denna pryder väggen precis innan för dörren så alla får se vad det är för prins som bor här :laugh:
31257728.jpg

Vad duktiga alla är som redan hunnit framkalla bilder! Själv ska jag ta tag i det efter bröllopet, så jag kan framkalla dom bilderna samtidigt. Däremot har jag säkerhetskopierat de flesta bilderna till en dvd. Tänk på att göra det, om ni inte redan gjort det. Jag hade det inte, så typ 8 år av mitt liv försvann när vår dator blev stulen. :cry: Som tur var hade jag framkallat en del bilder på katterna, min häst, någon semesterresa och så, men det var ju bara en bråkdel.

Ja det är smart att spara ner bilderna någon annanstans också, vi har en såndär liten hårddisk i en garderob som åker fram med jämna mellanrum och sparar ner allt viktigt på datorerna till den.

Idag mina vänner, ska jag upp på hästryggen! Kommer gråta av lycka väl där uppe. Bildbevis kommer på en tjock häst och en otränad matte senare idag :D Sambon har lovat att gå med, vill inte rida själv första gången, av någon anledning. Min Armani är lite tossig ibland och eftersom jag är bra ringrostig så känns det tryggt.
Så det blir en liten familjeangelägenhet då sambon går med barnvagnen med Milton i, jag rider på min Armani och vovvan springer brevid, jag läääängtar :bump::bump::bump:

Åhh, vill oxå. Har ännu inte kommit upp på hästryggen. Den enda ridbara är mamma och pappas 176 höga 3åring som bockar titt som tätt.... Känns inte ok att börja där...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar