Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Åh, vi är också i husköparsvängen, det är nervförstörande! Vi har en tid bokad för kontraktsskrivning på torsdag em, men det gäller att ingen bjuder över oss innan dess... Nervförstörande som sagt. Vi gillar verkligen huset men det har ett stort uppfräschningsbehov invändigt och vi är inte beredda att bjuda så mycket mer än vad vi gjort. Det här ligger dock inte på landet, men på gränsen. Vi tror att det skulle passa oss perfekt, det finns kommunikationer men samtidigt lite lantlig charm i omgivningarna och mycket bra promenadstråk.

Vi kikar runt för fullt, går på visningar osv men än så länge har vi inte hittat nåt som är rätt. Men förr eller senare kommer det, vi har inte bråttom! :laugh: Kan bo kvar här i lägenheten i minst ett år till, men det vore himla skönt med hus redan nu.

*kl*
Det är något fel på mitt vakna, aktiva barn! :eek: Idag har hon sovit mängder, nästan så jag tror att nåt är galet - men bara nästan. ;) Nu somnade hon i babysittern, där brukar hon annars vara jättevaken och nyfiken. Kanske är jag som är så jäkla tråkig idag att hon bara vill sova. :rofl:

Är det nån som beställt från Stellaris? Tänkte på deras leveranstider, beställde ju en Manduca tidigare idag. Hoppas verkligen att den har kommit till på fredag, då tar sambons lillasyster studenten och det vore galet skönt att kunna bära Stella då. Att släpa med vagnen ner till utspringet känns väl inte sådär jättekul kanske, är alltid knökfullt med folk där.

kl
Jösses vad ni har skrivit idag då. Vi har varit ute och promenerat i 4 h idag med två amningspauser. Eftersom T nu mer tycker att vagnen e skit så har jag fått bära henne större delen av tiden. Så nu är jag riktigt, riktigt slut i mina lår. En helt fantastisk känsla.

Men någonting e det som inte är helt bra. Hon har börjat gråta när hon vaknar. Gnäller en hel del och har gråtit otröstligt med jämna mellanrum. Ni som har den där boken ”växa och upptäcka världen” står det n g t i den. Hon är 13 veckor.

Jag når inte boken. :p Den ligger på bordet och jag sitter i soffan, uppallad med kuddar och agerar mjölkmaskin. Men nästa utvecklingssprång ska komma runt 12 veckor, så det är säkert nåt sånt på gång. :idea:

När jag köpte sjalen från Stellaris beställde jag den på söndag förmiddag och fick den på måndagen! Michellan fick sin sele efter en eller två dagar har jag för mig.

Du det tycker jag är dålig stil ;). Har inte du lärt dig levitation ännu. Förbaskat användbart när man ammar :D.

12 v, det är väl den hon är mitt i då alltså.

Då håller jag tummarna för att den snart är här, kikade på orderstatusen nu och den är under behandling. :banana:

*kl*
Jag är helt galet trött just nu, men vill inte krypa ner under täcket. Stella sover så egentligen borde jag också göra det, men jag vill hinna få lite tid tillsammans med sambon UTAN bebis. Tänk, för ett år sedan trodde jag inte att mitt liv skulle se ut såhär. Det är så jäkla mycket vackrare än vad jag vågat hoppas på :love:

Blir med lite skrajsen när Oscar har sovdagar. Men jag är skraj bara för att då vet jag att han kommar vara vaken hela natten i stället :grin:

Skriver som de andra. Köpte min sele från Stellaris, den kom på bara någon dag.

Det kanske finns nån kurs man kan gå! :rofl: Annars har jag blivit rätt duktig på att se till att kräktrasor, fjärrkontrollen, iPhone :love: :bow: och vatten finns inom räckhåll innan jag hivar ut tutten. :D

Det kanske finns nån kurs man kan gå! :rofl: Annars har jag blivit rätt duktig på att se till att kräktrasor, fjärrkontrollen, iPhone :love: :bow: och vatten finns inom räckhåll innan jag hivar ut tutten. :D

det låter nästan som jag :D
om vi byter ut iPhone mot vanlig mobil och lägger till datorn :angel:
:bump:

Jag är helt galet trött just nu, men vill inte krypa ner under täcket. Stella sover så egentligen borde jag också göra det, men jag vill hinna få lite tid tillsammans med sambon UTAN bebis.
Här är en dom ska gå och lägga sig nu iallafall. Jag är också dödstrött. Vet att jag är bortskämd eftersom Vilgot sover jättebra varje natt, men i natt sov han "bara" mellan 22:30 och 5:30 och det är lite för lite sömn för mig. :o

Imorgon är första träffen med föräldragruppen! Ska bli kul. Vi hade ingen återträff med f.u-gruppen, men enl uppgift är det samma par med nu. Ska bli kul att träffa dom igen!

God natt alla vårmammor! :banana:

Ja vad hade man gjort utan iPhone?? Tack vare den så kan jag sitta och uppdatera mig här och amma samtidigt. Det är liksom den enda gång jag har möjlighet att sitta på nätet. Vår bebis har nämligen bara tre lägen: sova (då jag passar på att sova/vila), skrika hysteriskt eller äta :S så vid ätandet surfar jag!

*kl*

Det är så synd om vår lilla Nelly:cry::cry:

Idag har hon haft såå såå ont i sin lilla mage..Jag började själv gråta för hon fick såna hysteriska gråtattacker så hon tappade andan..HATAR att inte kunna ta den smärtan ifrån henne så det brast för mig:(

Vet att man ska hålla sig lugn och bara trösta, men idag gick det inte..känner mig så maktlös..och eftersom hon har små kolikanfall hela dagarna så är jag rätt trött på kvällen, oh idag blev det för mkt, grät i takt med lillan..stackars lilla vackra,,

N somnade hon, men är orolig..Lilla lilla hjärtat..vad ska mamma och pappa göra:cry::cry:

satt och tänkte på dig ikväll då jag själv led när min lille Milton bara skrek hysteriskt och hade ont i magen. Han får äta precis hur mycket han vill, men om kvällarna har han sådana här hemska attacker allt som oftast och det skär i hela mig. Han skriker också så att han tappar andan :(
Tack och lov (om man nu kan säga det....) så är det "bara" från 20,00 och fram till 01,00 ungefär.. Men det räcker.....
Ikväll har jag dessutom varit själv ända tills nu då sambon kom hem från jakten. Langade över bebisen direkt till honom, gick ut i köket, diskade och grät en skvätt.

Dessutom har sambon så mycket lättare för att trösta M än vad jag har, av någon anledning. Hos mig skriker han hysteriskt hela tiden, utom när han har bröstet i munnen. Ibland undrar jag om jag provocerar igång det (luktar mamma och mat eller något..?), kan man göra det? Nu sover de bägge gott på soffan, det gäller att ligga still, för vaknar han nu så är det nog kört igen. Han är ju helt utslagen stackars Milton..... :( Man känner sig rent hemsk..

Här är det tvärtom, Oscar blir hysterisk när han kommer till sin pappa.
Rätt sorgligt egentligen, för jag kan hålla honom och han är lugn och fin, langar över honom till sambon för att t.ex gå på muggen. Då börjar han vråla direkt. Stressande för mig och ledsamtför sambon.
Försöker med att han ska hålla honom ändå så mycket som möjligt, i fall det handlar om att han inte känner igen sin pappa. Men pappan har svårt för att hinna med oxå.
Är mycket på gården innan skörden sätter igång och när det väl börjat så kommer han vara borta ännu mer.

Har du slutat med alla mjölkprodukter och provat apotekets fisventil. Jag misstänker att du redan gjort det. Men ”föräldragruppskolikbarnet” hade massor av hjälp av det så jag ville bara påminna.

Annars så hoppas jag att det snart blir bättre och du är jätte duktig som kämpar vidare.

*kl*

Ni som använder babynest: hade ni rent av med det till BB eller fick det vänta tills ni kom hem?

Isabella har alltid lättare att somna hos sin pappa och han har alltid lättare att lägga henne ifrån sig och det beror nog på att jag luktar mat. När hon är hos mig så kommer hon på att hon nog är lite sugen på mat ändå och får man inte äta då så blir man arg.

Såhär i efterhand hade jag helt klart tagit med babynesten till bb, vi började använda den direkt när vi kom hem. :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?