Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Bra att veta! Läser man på återförsäljarens sida så står det ju från 3 mån, men tycker många verkar använda den från nyfödingstadiet! BB har inget emot att man tar med dylika anordningar, då..?

Isabella har alltid lättare att somna hos sin pappa och han har alltid lättare att lägga henne ifrån sig och det beror nog på att jag luktar mat. När hon är hos mig så kommer hon på att hon nog är lite sugen på mat ändå och får man inte äta då så blir man arg.

Det är lite så jag tror det är här också. Ganska fruatrerande som igår kväll när jag och Milton var själva hemma så länge. Sambon får nog sätta sin hobby åt sidan ytterligare, det har ju jag fått göra så länge med hästarna :D

Ang. syskon.

När första barnet föddes tog det många många månader innan jag ens funderade på syskon. Jag kände inte alls att det var självklart. Nu när andra barnet föddes så tänkte jag på nummer tre ungefär i förlossningsrummet. Tänk nästa gång om det går ännu snabbare sa vi direkt hon var ute...

När jag var dålig inne på BB bad de mig att ringa in sambon för att det var frustrerande för Ebba att jag luktade mat, så det är nog inte konstigt alls. Snacka om att man kände sog värdelös. Hade varit mamma i 30 h och hela personalen o sambon klarade av mitt barn så mycket bättre än jag :(

Själv är jag inne på 3:e dygnet som särbo nu... Är lite jobbigt att parera in dusch och morgonkissandet för hundarna. Men de fogar sig snällt o sover typ lika mycket som jag+ då all amningstid och all annan tid... Typ 20h / dygn för tillfället... Undra hur tråkigt de har....
Ska bli skönt när sambon kommer hem imorgon kväll men jag tycker samtidigt det är jättebra att jag vet att jag inte stör honom om nätterna. Nu kan han vila upp sig i veckorna o sköta sitt jobb bra och så kan vi ha det bra på hlegerna när vi ändå kan sova ut på morgonen om det behövs....

Särbo?? Nu har jag missat något.

kl
Någon som har koll på hur lång tid det tar för huden att dra ihop sig. Insåg att det e inte så mycket fett på magen men en hel del hud.

Det känns rejält i benen efter gårdagens monsterpromenad. Men nu ska jag på et igen. O nu e det en sjukgymnastkompis så då brukar det bli långt och med tempo.

Ingen aning om vad bb säger faktiskt, känns som om det varierar från bb till bb också om vad de tycker. Tycker det är konstigt att den rekommenderas från 3 mån när det är de första tre månaderna man verkligen behöver den för att de inte ska rulla runt? Vår bebis lever iaf fortfarande och hon är 7 veckor idag. :p

SUCK

Katterna kom infarandes i sovrummet med öronen bakåtstrukna och blängde på mig som om jag var ondsintast i världen. När jag närmar mig ytterdörren så inser jag att det går ett brandlarm. Eftersom jag var på väg in i duschen och T låg o sov ringde jag en bekant i trappuppgången och bad honom kolla upp det.

Undrar också när skinnet drar ihop sig... Tycker det är på tiden nu. ;) fast jag hörde av någon att det brukar ta runt 9 månader innan det dragit ihop sig helt, men det varierar säkert massor person till person. Jag fick ju massor med bristningar de två sista veckorna, så jag antar att, med min tur, att det kommer ta 3 år innan det dragit ihop sig. :p

Fundrerar jag oxå på. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog sist och det var ju tio år sedan så det gäller säkert inte längre heller... Funderar på om det kan hjälpa att torrborsta eller smörja med någon typ olja eller något... Skulle vilja ha en Belly bandit men vill inte betala för en... Kanske ska ta benlindorna och linda runt magen ;)

*kl*

Hej och hå, hinner hända mkt här inne på bara någon dag :D
Jag och Theo har iaf legat på sjukan igen...*suck*, han har inte ökat något i vikt alls sen utskrivningen på Barn 4, har bara gått ner, gissa om jag (och sambon också för den delen) fick panik?! Nu verkar vi iaf ha fått rätsida på det hela igen, BVC tänkte nog inte på att Theo inte är någon "normal" 3500grams bebis när dom gav oss rekomendationerna om hur mkt han skulle äta per mål...Blev rekomenderade ca 100 ml, nu när vi legat på sjukan har han satt i sig mellan 120-125 ml och i morse slank det ner kanske 135 ml :o Äter 7-8 ggr per dygn också så nu vore det väl fanken om han inte gått upp i vikt tills på fredag när vi ska åka och väga honom, i dagsläget (17 dagar) är han 56 cm lång och vägde i går morse 4505g :bump:

Har frågat förr men ingen som svarat, kanske inte så många som ger ersättning men ni som gör det, hur löser ni det på nätterna?! Vi gör i ordning flaskor i kylen med vatten som vi bara värmer i micron och sen tillsätter vi pulver, finns det någon smartare och snabbare lösning så vore jag tacksam då Theo alltid vaknar 1 minut efter det att han redan skulle ha haft mat (enliget honom själv) ;)

*kl*

Har frågat förr men ingen som svarat, kanske inte så många som ger ersättning men ni som gör det, hur löser ni det på nätterna?! Vi gör i ordning flaskor i kylen med vatten som vi bara värmer i micron och sen tillsätter vi pulver, finns det någon smartare och snabbare lösning så vore jag tacksam då Theo alltid vaknar 1 minut efter det att han redan skulle ha haft mat (enliget honom själv) ;)

När vi gav ersättning hade vi en termos bredvid sängen med vatten, vi värmde lite varmare än det skulle vara precis innan vi gick och la oss och det höll sig faktiskt lagom varmt hela natten. Och så hade vi en "doserare" där vi hade hällt i lagom mängd pulver. När Iggy vaknade och var hungrig var det bara att hälla i vatten o pulver i flaskan och skaka. Klart på typ 30 sek :)

Min sambo jobbar iväg i veckorna ;) Därav särbo men ändå sambo :)
Men det fungerar över förväntan...

Gör sammasom dig, harvatten i kylen som micras.
Men jag har beställt en flaskvärmare som jag hoppas kommer snart.
För jag är vansinnigt värdelös på att känna om det är rätt temperatur.
Den jag beställt går att ställa in hur varmt man vill ha det.

Idag är jag uttråkad. Kallt ute, har ngen lust att gå ut och gå. Lillan vill sova på mej, inte själv. Alltså kan jag inte städa... Nåja, ska väl åka ut till stallet och släppa ut den andra ungen i hagen när gubben kommer hem... Dagens höjdpunkt...

Samma hr, en liten tjej som bara vill vara nära! dock har sambo köpt singstar till mig så jag kan sitta o skråla iaf:p

ikväll ska jag upp o motionera en st överladdad häst iaf, så lite -me time- blir det!:D

Då har vi samma bekymmer. Bebbe som bara vill sova på en. Och min dagens höjdpunkt va att åka till stallet och skruva av ett trasigt däck på rockarden :bump:

Här är en till som är uttråkad, vaknade till för en liten stund sedan med stjärnan sover fortfarande. Har ingen ork eller lust till nåt, skulle egentligen passa på att bädda rent sängarna men sitter istället här och glor.

Hur gick visningen igår? :bump:

Hmm, det är nog tur att inte jag har singstar. Sjung för A idag och då börjar hon asgarva så hela magen hoppar och det kluckar om hela ungen. :eek:
Tack för den liksom... Hon ska inte ens kunna garva än... Så nu får hon nöja sej med spotify tills mammas självkänsla är återställd :(

Zody- Husvisningen gick bra.

Hmm, det är nog tur att inte jag har singstar. Sjung för A idag och då börjar hon asgarva så hela magen hoppar och det kluckar om hela ungen. :eek:
Tack för den liksom... Hon ska inte ens kunna garva än... Så nu får hon nöja sej med spotify tills mammas självkänsla är återställd :(

Zody- Husvisningen gick bra.

:rofl::rofl::rofl::rofl:

skönt att husvisningen gick bra!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?