Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Våran plutta har nog kommit in i den där omtalade tillväxtfasen (eller vad den kallas) hon är nu 5 veckor och hon äter, sover och gnäller när hon inte gör något av det förstnämnda. Kräks gör hon en del också (inga kaskadspyor) men som bonus har hon börjat smilat nu :) inte direkt mot oss men det kommer nog, senare idag eller vilken dag som helst.

vi hoppas på det...

usch, vet hur det är..jag lämnar dem ju hemma, men ibland är sambo helt förstörd när jag kommer hem..fast ibland kan han trösta bättre än mig, som imorse tex...tur det, för som du säjjer e det knäckande för mannen..

kl

Sätter era barn i halsen när de äter? Isabella gör det varje gång och ibland flera gånger under samma amning.

Mikaela kan sätta i halsen ibland när hon blir lite för ivrig och det kommer mycket mjölk... tycker det är lite obehagligt så jag brukar pausa henne lite när hon börjar bli alltför ivrig...

Okej, tycker inte hon är så ivrig men det kan ju komma mkt mjölk för det. Tycker också att det är otäckt när hon gör det för efter låter det som om hon inte får luft! :crazy:

Jag gav upp på att få henne sova middag i sängen. Så jag snörade på mig sjalen och har burit runt henne i 2 h nu. Tack och lov för mobiltelefonen o underbara vänner. Hade e g velat baka men vågar inte hålla på med något varmt när jag har henne i sjal. Hur gör ni?

T satte i halsen ruskigt mycket förr men det har blivit mycket bättre. Det är så läskigt.

Det e lite skoj med att vara ”först” mycket av det ni tar upp har vi gått igenom, passerat och glömt. Men då ni tar upp det kommer man ihåg och inser att det går framåt hela tiden.

A sätter i halsen rätt ofta. Hon är glupsk och mjölken kommer fort. Brukar räka upp henne lite tills hon slutar hosta och andas normalt och sedan fortsätta amma

kl

Var ute och promenerade med en ”sjukgymnast kompis” igår och vi började diskutera udda träningstips vi hört under vår utbildning. Nu kommer jag inte ihåg alla men här är några som man kan utnyttja om man tror på dem.
- Hålla in magen och blåsa ut luften ur lungorna igenom sluten läppandning för att komma åt Transversurs.
- Hålla andan när man går för att få central konditionsträning.
- Gå lite snabbare eller långsammare än vad man e g vill. Båda två ökar energiåtgången.

I övrigt var det väldigt bra att gå med henne. Förutom att det blir långa och aktiva promenader så sa hon till mig så fort jag säckade ihop lite i ”mammasvank”.

Annars så hoppas jag att alla gör sina knipövningar som ni ska.

Nu blev jag lite inspirerad. Ska göra ett styrketräningsprogram som jag kan göra under mina promenader :idea:. Det ska vara inriktat på mage/bål och rumpa/lår. Mag styrkan skall anpassas till en Bon jovi låt som jag inte kommer ihåg titeln på. Till lår och rumpa funderar jag på MM ”I don´t like the drugs” som har ganska bra tempo.
Utmaningen ligger helt klart i att jag bär henne i sjal. Detta begränsar ju övningarna lite.

*kl*

Gråtit hela dagen, orkar inte vara stark..Jag känner att jag bara säger elaka saker till henne, orkar inte hålla henne och trösta henne med värme..Tur sambo kom hem nu..Känner mig jävligt negativ, men jag har nog fått en orkes svacka idag..blir väl så när man inte får sova, och hon har inte velat sova nåt alls sen imorse...Hoppas på en bättre dag imorgon, och mer sömn inatt!

I övrigt var det väldigt bra att gå med henne. Förutom att det blir långa och aktiva promenader så sa hon till mig så fort jag säckade ihop lite i ”mammasvank”.

Jag blir galen på svankandet - antar att man "hänger" sig så för att bålmuskulaturen är så svag? Jag försöker komma iväg på pilates en gång i veckan (har blivit tre gånger hittills, men men... :p) vilket känns helt rätt ur träningssynpunkt. Försökte klättra för första gången på ett drygt år igår - det gick riktigt kass. Men idag gick jag med E i Manducan i drygt 1,5 timme och utan svank! :laugh:

Jag gav upp på att få henne sova middag i sängen. Så jag snörade på mig sjalen och har burit runt henne i 2 h nu. Tack och lov för mobiltelefonen o underbara vänner. Hade e g velat baka men vågar inte hålla på med något varmt när jag har henne i sjal. Hur gör ni?

Jag har inte roktigt gjort några köksövningar med E i selen än, men baka skulle jag nog våga. Skulle undvika att steka/annat där det kan skvätta.

Idag blir det akutbesök på Strömsholm med kissen. :( Hon har varit dålig i snart en vecka och nu försöker jag snabbtanka Vilgot så vi kommer iväg så fort som möjligt. Sambon får åka direkt från jobbet och möta upp oss. V brukar uppföra sig, men jag törs inte lita på det.

Ni är vi hemma igen. Utan kisse....... :cry: :cry: :cry: Ultraljud visade att det var tumörer som låg och tryckte mot magsäcken. De har vuxit väldigt fort, för för en vecka sen hade hon inga symptom. Så nu bor min fina, älskade, underbara kisse i himlen med mina övriga 10 djur som jag haft.

Detta är verkligen baksidan med att ha djur... Det är så fruktansvärt jobbigt varje gång... Vi fick iallafall nio fina år tillsammans. :love:

Usch, ja det är verkligen inte kul. Du får tänka att det var bra att det gick fort och hon har inte behövt må dåligt länge.

*tröstkramar härifrån oxå*

Usch och fy din stackare... :( Vad jag lider med dig. Måste vara fruktansvärt att ha ett kolik-barn :S Tycker det är jobbigt när Milton skriker, men det är ju ingenting i jämförelse..
Styrke-kramar till dig!

Det är djurägarens baksida och det är så himla hemskt.. Man vänjer sig aldrig heller.. Lider med er och vet precis vad ni går igenom.
Tröst-kramar till er!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 580
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 976
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix