Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*
Jag tror jag kommit på varför jag känt mig lite låg ett tag.
Har sån jäkla seperationsångest, vill ha tillbaks min mage!
Saknar graviditeten så mycket att jag blir galen. Något jag gjort i över 42 veckor bara försvann i ett plopp.

Är jag knäpp eller finns det fler?

Nämnde detta för en kompis idag. Och jäklar vad hon började jiddra om att jag bör nog söka hjälp, för jag verkar inte vara glad över mitt barn.
Jisses människa! Klart att jag är det, men jag vill äta kakan och samtidigt ha den kvar.
Lite problematiskt bara... Är inte så säker på om jag vill ha mer barn, bara en bulle i ugnen :D

Du är ju för söt!!

Kl
Milton har varit på ett strålande humör hela dagen, fram
tills nu...
Men vi har börjat fundera över om det är amningsnappen som ställer till det för oss. På dagarna äter han inte lika ofta och när han äter så suger han ordentligt. På kvällarna så är han mycket mer snuttig och suger inte lika bra. Funderar därför på om han kvällstid sväljer en hel del luft och får ont på grund av det. Stackaren, så hemskt att se han ha ont. Han kan ju inte greppa mina bröst utan nappen :(

Jag tar din bulle i ugnen så får du hitta någon annan som tar förlossningen och du får syskonet ;)

Min är också lite pruttig idag. Igår kom ett lass som hon hållt inne i 4 dagar så jag har också haft lite gnälligt om nätterna...
Tror också att nappen kan vara en luftbov men utan den är det kört i vilket fall... Jag har köpt en pump nu- en mini electric- men den fick inte ut något igår kväll efter hon ätit sig mätt...
Vet inte om jag har mindre mjölk nu men det gör inte ont längre...

Men var det inte någon ”toka” på forumet som gillade förlossningar… Så e ju saken klar sen.

kl
Skruttan-pluttan har börjat stöka lite på nätterna igen. Ett tag ammade vi inte förens 05-05.30

Vi pumpade ur till igår kvälls ammande (strax innan ammandet) och likaså gjorde jag nu till detta målet mat. Bägge gångerna har han faktiskt kunnat ta bröstet utan större bekymmer - underbart!! Ska bli spännande att se om vi kan dra ner på hans hysteriskt skrikande om kvällarna. För är det detta som gäller så pumpar jag gladeligen ur en skvätt :D
Sparar dessutom den urpumpade mjölken :)

jag har oxå funderat på om amningsnappen släpper in en del luft, Mikaela har blivit lite pipig från och till :(
känns lite jobbigt, för hon behöver den ju

Kl

Idag blir det akutbesök på Strömsholm med kissen. :( Hon har varit dålig i snart en vecka och nu försöker jag snabbtanka Vilgot så vi kommer iväg så fort som möjligt. Sambon får åka direkt från jobbet och möta upp oss. V brukar uppföra sig, men jag törs inte lita på det...

Helt ärligt tror jag att katten är deprimerad. Det känns helt fruktansvärt att behöva se min gammelkatt må så dåligt...

usch, lycka till:(
Vår ena katt mår inte heller så bra, hon vill knappt vara inne:(

*kl*

Inte få sova ett piss inatt..så jag e på pissigt humör..

Lillan skulle helt plötsligt amma varannan timme, och vid halv fyra skulle hon inte sova mer..grät i 2 h..jag höll på att slå ihjäl henne:crazy: Nämen, nästan..jag HATAR att bli väckt på nätterna, och när jag dessutom inte fått sova något knappt innan hon bestämde sig för att nu skulle hon inte sova mer, då e det kört. Först var det bara underhåll mig gråt, sen blev det magont som kom Fick gå ner på toa och skrika av mig..Den här jävla koliken tar kol på oss alla..Så hade hon såklart en relativt liugn kväll, bara skrik i ca en halvtimme..

Men då ska dte klart komma på natten..vilket jg hoppas bara var en tillfällighet, annars hoppar jag framför tåget, för mer orkar jag inte just nu..

(jag vet att det är mest synd om stackars lilla Nelly, men idag tycker jag synd om mig själv också;)

Usch, tycker synd om er!!! Vet precis hur du känner. Kommer så väl ihåg det där. Hur gammal är hon nu? Brukar det inte vara värst vid 6 veckor och vara borta vid 12 veckor?

hon e åtta veckor nu, o sen ca 2 v tillbax har det varit värst, så det kan nog stämma...hoppas d försvinner vid 12 veckor...verkligen..

Det är säkert som värst nu och så blir det bättre och bättre och så borta vid 12 veckor. Kanske känns lite bättre att ha det att tänka på? Att du har slutet innom räckhåll.

Här har vi ett annat problem... A vill bara vara i mammas famn. Eller när vi är i stallet på kvällarna så duger inte pappa. Hon gråter konstant när han har henne och så tar jag henne och då blirhon knäpptyst. Snacka om att knäcka honom... Tycker synd om honom. Det gör ju bara att han blir mer stressad stackaren och då blir hon mer ledsen. Ska nog lämna dem hemma själva istället tror jag...

Känns som om alla har lite olika svackor och allmänt tungt och jobbigt just nu.

här är det riktigt jobbigt hon bara gråter och skriker.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 580
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 148
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?