Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hur gjorde du med ersättningen? Gav du samtidigt med amningen?
Försöker med det, men oftast så får han flaska morgon,middag och kväll utan amning innan. Jo, kvällsmålet ammas han alltid innan flaskan.
Och han har blivit så mycket mer tyst och nöjd sen han började få tillägg!
Brukar du "hjälpa" henne prutta? Trycka knäna mot magen lite försiktigt. Det gör jag med A och då fiser hon som en hel karl Och ler jättemycket när det är klart.
Kanske dax för mig att ge upp drömmen om att helammning ska räcka..för min tjej äter ofta som sagt och verkar inte nöjd speciellt ofta..ofta är det luften i magen, men ibland undrar jag om det är så att min mjölk inte gör henne helt nöjd..
Min tjej på bvc förklarade idag att om barnen går in i ordentlig tillväxtfas och kräver mer mjölk så vill de amma oftare och då tar det ett tag innan mjölkproduktionen hänger med. Innan den är i fas med vad de behöver blir mjölken blaskigare och det kan göra att de får lite problem med magen. Men sen när mjölkproduktionen kommit igång så blir det bra igen. Kan vara värt att veta innan man provar ersättning, för gör man det "för tidigt" så ger man ju aldrig sin egen mjölkproduktion en chans...
KL
Min lillskrutt är nästan 1månad och vi var vid bvc för vägning och mätning
Födsel - 47,5cm och 2606gram
1månad - 50,7cm och 3000gram
det går sakta men säjert uppåt