Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Vi fick också med oss journalen hem direkt, behövde inte ens fråga, men det kanske är som du säger, att man får det om man haft en traumatisk förlossning.

På tal om jobbiga förlossningar, hur har era sambos hämtat er såhär ett tag efteråt? Min sambo tog ju vår förlossning jättehårt och var helt livrädd för att han skulle förlora både mig och temlan. Han säger fortfarande att det räcker med bara ett barn för honom, för han orkar inte med en sån förlossning igen, medan jag, som hade en skitjobbig graviditet och förlossning redan nu planerar att börja producera ett syskon om ett år. Fast då med ett planerat snitt...

Själv fick jag tjata flera gånger om att få min journal. Och jag hade ju en riktigt tuff förlossning...
Sambon har väl hämtat sig bra efter vår förlossning, men hävdar fortfarande att ett barn är ganska lagom :( Han som alltid har sagt att det är viktigt med syskon.. Och om det blir syskon så är vi överens om planerat snitt iaf :)

kl

Jag har inte gått ner allt än men jag är nog nere på inskrivningvikten och jag kan knäppa flertalet av mina byxor :banana: har lite extra kilon som jag lade på mig de första 10 veckorna av grav som också ska bort men jag är nöjd om jag bara går ner 4-5 kg till.

Jag gick ner massor de första veckorna och väger mindre än på inskrivningen. Den senaste tiden har jag dock varit en riktig godisråtta och fikat massor så nu har vikten legat still.
Nu är det dock skärpning som gäller! Har varit så sliten senaste tiden så det har inte blivit så många långa promenader heller. Har å andra sidan stått i vedbacken :D
*kl*
Alex har en gnöl dag idag. Är väl hämnden för att vi la honom i spjälsängen igår... Han sov där tills halv tre då han vaknade och var hungrig,somnade om i vår säng och sen kl 5 har varit knölig. Nu sover han äntligen i vagnen. Verkar som om han har haft magknip för det har fisits väldigt mycket.

Köpte en Mam flaska igår och även dinappar med större hål, när jag kom hem så passade inte napparna på flaskan. mam har visst två modeller flaskor? Köpte den som gick att skruva av botten på. Det följde ju med en napp till flaskan så tänkte prova ikväll om han tycker bättre om denna flaska.

Igår var vi på bvc:s föräldrargrupp. En del av mammorna gick jag tillsammans med på mvc:s grupp och några har jag träffat på vattengympan. Jag blev lite ställd när en mamma säger att hon blev förkyld under natten och att storasyster ligger sjuk hemma. Går man verkligen till en träff då där man vet att det finns en massa andra bebisar :confused:
Jag hade inte gjort det iaf!

Hugger en knapp och svara på det mesta som diskuterats

Min lillskrutta låter oxå jättemycket när hon sover, knarrar/knorrar, piper och gnyr :love:
Sambon hade jättesvårt att sova första natten vi var hemma, nu har han vant sig och vaknar oftast inte ens när vi smyger ut för nattamningen.
Hon ordnar även hon runt en massa när hon sover, ibland hittar man henne en bit under täcket :D
Hon låter mer när hon sover än när hon är vaken, det är lite kul när man är bland folk... "är hon vaken?" får man ofta hoppfullt höra "Näää hon sover" mitt vanliga svar!

Vad gäller vikten så har jag ca 3kg kvar till inskrivningsvikten och ca 6kg till vikten innan grav. Men då var jag överviktig innan så jag SKA gå ner mer, men i vilken takt får vi se. Däremot är magen degig och hängig och det var den inte innan även om den var stor... det känns lite surt!
Jag kommer i en del av mina byxor ;)

Jag fick aldrig min förlossningsjournal, fick den genomgången vid utskrivningssamtalet, men jag hade ju en snabb och lätt förlossning.
Har ännu inte bokat tid för efterkontroll heller... ser inte fram emot det :O men får nog ta o göra det... lillskrutt blev ju 4veckor igår :)

Vad gäller syskon så har jag och sambon länge varit överrens om bara ett barn och det känner vi fortfarande, Jag vill verkligen inte vara gravid igen, det var inge kul alls, däremot förlossningen var inte så farlig, även om jag tyckte det undertiden den pågick... talade nog om flera gånger att aldrig mer :D men så här i efterhand tycker jag att det var väl inte så farligt, konstigt hur kroppen och hjärnan funkar!

Idag har vi BVC besök och hoppas nu att hon gått upp mer så vi slipper väga 2ggr/vecka som det varit sen vi kom hem, hon har ju varit lite seg i viktuppgången. Men det märks att hon blivit större för de 50 kläder vid köpte när hon föddes och som vi fick vika upp de börjar nästan sitta lite tajt nu :banana:

Oj... Det blev visst lite långt :angel:

Kl

Jag räknar vikten från innan jag blev gravid. Då jag tränade på gym och löptränade 4-5 dagar i veckan och var i toppform. Dit är det ca 6 kg. Till inskrivningsvikten är det 1 kg kvar, men det är liksom oväsentligt. ;)

Zody, Ia och Michellan, har ni fått era förlossningsjournaler?

Då var 2-månaderskontrollen på bvc avklarad. Lillemannens viktkurva går spikrakt uppåt. Han började på 3050 g (nästan på -2SD-kurvan) och idag var han över mittenkurvan med 5465 g! :eek: Längden har gått från 49 cm till 58 cm. Huvudomfång 38,2. Nu är det en månad till nästa gång och då blir det vaccination... :crazy:

Jo, jag var ju på väg neråt innan jag blev gravid och till den vikten jag var på då har jag ca 6kg... men sen är ju min plan att gå ner betydligt mer än så :D
men med en massa promenader och att helamma så länge som möjligt så hoppas jag att det ska gå lagom fort!
sen den LILLA detaljen med den degiga magen så hoppas jag den tänker dra ihop sig snart... sen får man börja magträning och få fart på dom musklerna igen ;)
Guuud, vad jag önskar jag hade häst! då fick man ju lite gratis träning på köpet!

haha...
jag hatar att springa :D sporter går bra, men bara springa... usch!
har dessutom problem med benhinnorna så jag håller mig till raska promenader.

*kl*

Dom som säger att : Guud vaaa myysigt att gå hemma med bebis, och njuuut nuu" kan göra en bakåtvolt och försvinna in i sitt egna arsle just nu..För dom har nog aldrig upplevt hur det är att ha ett kolikbarn..Nelly skriker HELA tiden nu, hela dagarna..Detta är så tråkigt och motigt så ni anar inte..

Dom små stunderna hon ler och är mysig, är små..man lever på dem..men mest är det skrik..Synd om henne såklart:cry:

Men jag har hållt på så här i snart en månad... och idagjag orkar inte mer!!!:cry::cry:

Kan inte ringa samtal ens, för hon skriker..kan inte få ihop hjärnan alls..skit skit..

Nix, ingen journal här! Kommer få den på efterkontrollen (och det påminner mig om att jag måste ringa och boka tid :o ).

Jag beställde nyss en Manduca, utan att åka till V-ås och prova. Nu får det bära eller brista, förhoppningsvis trivs vi med den. Har så himla svårt att ta mig nånstans själv eftersom jag, mitt pucko, inte är klar med körkortet än... Funderar seriöst på att ta en intensivkurs under sambons semester och pappaledighet, då får han ta allt ansvar för Stella och bara komma med henne då det är dags för mat. Kan ju funka, om man har tur :D

Ang. viktdiskussionen och allt sånt, så har jag ju gått ner alla gravidkilon och 1-2 till utöver det. Dock vill jag ju gå ner ungefär 5 till innan jag är helt nöjd, men framför allt vill jag bli fastare i kroppen. Magen har dragit ihop sig fint, men visst finns det en liten bulldeg. Och de där förbannade bristningarna.. :cry: Oh well, får se det som "fina" minnen.

Nix, har inte fått min journal än.

*kl*
Idag ska vi och titta på hus... Ska bli kul men vid det här laget har jag nästan tappat hoppet om att någon gång få ett utan att behöva ge hur mycket som helst. Det kommer alltid någon idiot som lägger ett bud som är på tok för högt mot vad huset är värt... Sen tycker jag att det är lite otäckt att köpa hus nu när de pratar om att huspriserna kommer att rasa snart...
Och tänk om jag inte trivs med att bo på landet längre... Jo, det är klart jag gör, vill ju aldrig åka hem när jag är hos mina föräldrar på landet... Men den här gången är jag riktigt nervös, undrar varför?

Då är det säkert så att Västerås inte delar ut journalen om man inte ber om dem. Annars brukar jag alltid ha otur med såna där saker. Vilgot fick ha sin äckliga "nätmössa" som han fick precis när han kom ut under hela bb-perioden. Det var först när vi skulle åka hem som de frågade om vi inte hade fått nån pampersmössa. Så vi fick den då, men den är helt oanvänd.

Det måste vara jättesvårt att klara sig utan körkort! Intensivkurs låter väl som en jättebra idé! :idea:

Hoppas att det nu är drömhuset och att det blir ert:)

Det där med att tveka, jage likadan, innan saker och ting är verkliga, så är jag het på gröten och säker...sen när det börjar bli verklighet brukar jag få kalla fötter och hoppa av..tyvärr story of my life.

Det är ju stort med hus på landet, så det e inte konstigt att du tvekar, speciellt som du säger i osäkra tider..men du verkar ju trivas på landet, så det är säkert rätt! gör inte en stor sak av din tveksamhet, åk och titta och känn efter, så småningom vet du vad du vill:)

Haha, låter precis som mej, tänk att man ska överanalysera allt... Jag bodde ju på landet med sonens pappa och jag vet ju att jag älskar det. Men allt nytt är läskigt. Man vet vad man har men inte vad man får...

Åh vad spännande! Vad är det för hus? Du kan ju skicka en hemmetlänk via pm om du vill! ;) Jag älskar att kolla på hus! Det är klart att det är nervöst att köpa hus, allt annat vore väl osunt. Det har ju pratat i flera år om att huspriserna ska rasa, så jag tror inte på det där snacket. Visst, priserna stiger inte lika fort som för 6-7 år sen (då Oregano gjorde 350 000 kr vinst på ett hus jag bott i i 4 månader :p ) men prisras blir det nog inte. Har man tänkt att bo i huset länge spelar det ju ingen roll. Men ibland blir det ju inte som man tänkt sig (se parentes ovan) men ändå ;)

Precis;)
Därför jag inte har nån utbildning, för jag vågar aldrig ta sista steget, för tänk om tänk om;)

Så, ta det som det kommer, du vet nog vad du vill när du väl hittar huset som känns som Hemma:)Så var det för mig iaf=)

Kanske är därför jag är nervös, för att jag verkligen vill ha det...

så tror jag att det är :)

Jag bor på halvlandet... inte mitt i skogen men en halvmil till byn. Det kommer dagar då man glömt handla på vägen hem o då stör man sig på att man inte bor i storstan.
Men det överväger inte alla fördelarna =D

Sen e de trist med lån o så... Ovissheten om ränteuppgångar mm. Huspriser som dalar är en risk såklart. Men man måste leva också :)

Gud vad roligt med husvisning, lycka till! :D Är det det oerhört fina huset med glasveranda och stall? ;) suktar själv efter det stället, men sen var det ju det där med körkortet haha. Själv ska man till banken imorgon för att prata lån och lånelöfte, rätt spännande det med ;)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 394
Senast: Nixehen
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
480
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
34 063
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna... 38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skänkla mer?
  • Hull..?
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka