Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Ja det är verkligen så skönt!! Idag har allt flutit på så bra med. Ska försöka asa ner vagnen sen och gå ut lite i det underbara vädret :)
Eller så struntar vi i det och myser inomhus, funkar det också för mig just nu!
Hoppas er dag är lika behaglig som min!!

Hämtade ut min röda manduca bärsele i går på "posten" och den är nog det bästa som har hänt mig, satte ner henne och hon somnade direkt!

Vart köpte du den? Babydesign har ju butik i Västerås, så jag ringde dit i lördags för att fråga om de hade några hemma. Det var lite dåligt, men hon skulle åka till Stockholm på tisdagen och hämta hem. Sen skulle hon ringa mig. Men det har hon inte gjort. Sånt gör mig oxtokig, så nu funderar jag på att beställa en nån annanstans och skita i att prova olika modeller först. :devil:

Hur lång är du? Jag är 160. Tror du den funkar då?

Oregano: Hade oxå tänkt ringa henne, men om hon är så kan jag
lika gärna beställa hos någon annan...

Det kanske kom nåt emellan, vad vet jag, men jag är smått allergisk mot folk som lovar att ringa men inte gör det.

Stellaris är 100 kr billigare och när jag beställde sjalen därifrån kom den redan nästa dag. Funderar på att beställa därifrån, men jag ville verkligen prova både Manducan och Becon...

Vet du var de mer finns att köpa? Svårt att hitta återförsäljare tycker jag.

Det finns ju flera webshoper som säljer, t.ex edenbaby, men jag vet inget mer ställe där man kan prova först.

Nä, det vore ju bra att prova först... Vi kanske ska våldgästa Michellan ;)

Japp, vi får göra det! :idea:

Nu ska jag kolla stjärtstatusen på lilleman, sen ska vi gå ut och vänta på pappa! :love:

Kl

Nu är jag ju väldigt ny i denna mamma-roll, många av er har ju varit förälder nu ett tag ;) Vad gör ni hemma om dagarna?
Åker ni iväg något, och hur löser ni amningen då? Självklart är ju bebisen med, men jag drar mig för att åka iväg och behöva amma.. Jag kommer ju självklart gå undan och amma. Jobbigt bara om man är nere på stan etc. Är man hemma hos nån så år det ju bara att ursäkta sig och gå undan en liten stund :D

Tror absolut att den fungerar på dig med, jag är 167 eller nåt. Ni är båda välkomna att våldgästa mig ;) den är beställd på Stellaris.se. Beställde i söndags och den kom som sagt igår.

Jag längtar till vi ska börja babysim :) Gick på det med sonen. Det är så kul! Då fanns det mamma-babygympa här oxå. Inte nu. Annars blir det mest att sitta framför tvn och så går jag ut och går mer och mer vartefter kroppen orkar. Dock inte sista dagarna då fröken vägrat ligga i vagnen :(

Skulle vilja ha den i färgen oliveblush men den verkar vara slut överallt. Hur är den röda? Den ser inte urtvättad ut? Svart känns som det ska bli varmt.. Blir det varmt att bära i den nu förresten?

Vill också it i det fina vädret, men är fast i lägenheten på tredje våningen då jag inte kan asa ner vagnen själv :( vi ska dock ta en liten promenad efter middagen allesammans vilket ska bli skönt! Nu kan jag ju ändå inte gå så mycket då kroppen nog bör läka lite först. Hur lång tid tog det fööresten för era "nedre regioner" att läka, för svullnader att lägga sig etc.? Hatar att inte kunna rör mig!

Ahh, tredje våningen lät inge kul... Vi har iaf marklägenhet med altan (inte för att jag varit ut däridag :S )

Jag gick inte sönder något och var iaf inte svullen så jag märkte något. Men när jag, pigg som jag var och överlycklig över att magen var borta, gick ut på långpromis första gången kunde jag knappt gå dagen efter för det gjorde så ont i fogarna. Det är nästan borta nu, har iaf gått timmespromenader utan problem.

Ja du... Vad gör vi om dagarna? Idag var en ganska typisk (= tråkig) dag.

8:15 Lilleman vaknar och äter mat. Därefter ligger han kvar i sängen medan jag gör frukost till mig själv. När min frukost är klar vaknar han och får sitta i köket och titta på i sin babysitter.

9:45 Promenad i en timme. Mina beställda böcker låg i brevlådan, så vi sitter ute ett tag och läser.

13:00 Jag lagar lite mat, sen börjar Beverly Hills. :D Lilleman somnar, så jag hinner fixa tvätten och lite annat innan Beverly Hills börjar på den andra kanalen. :D

16:00 Vi går ut och sitter i skuggan framför huset och väntar på pappa.

16:45 Pappa kommer hem och tar över Lillemannen.

Det är typ det vi hinner med. Igår var vi på Maxi och handlade istället för att gå på förmiddagspromenad. Jag drar mig för att hamna i en situation där jag måste amma offentligt. Åker vi iväg och är borta lite längre har jag alltid med en tetra ersättning och en flaska.

Lite urtvättad ser den ut men den är ändå fin och jag tycker inte man blir jätte svettig/varm i den. Hade den på mig på Media Markt idag och det fungerar jätte bra.

Armani: jag fick bara små bristningar som de aldrig sydde men det tog väl 1½ vecka innan jag tyckte det var okej att bara sätta mig rakt upp och ner hur som helst. Svullnade i underlivet när jag var ute och gick och det var inte så trevligt men det slutade jag väl göra ca 2 veckor efter förlossningen. Nu lider jag fortfarande av fogarna i ryggen när jag går. Känns som jag kommer att få göra det länge.

Om jag inte tar mig för ngt under dagen så gör jag ingenting. Satt och solade lite igår medan jag rullade Isabella i vagnen fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Idag var jag in till MediaMarkt och sedan ner på stan och gick ett varv, åker jag iväg så ser jag till att hon är nyäten för att jag ska slippa amma när jag är borta (som när man åker till bvc). Igår när vi var till e-tuna så fick jag amma i bilen innan vi gick in på Maxi och handlade. Vet inte riktigt vart man ska amma när man är på stan, man sätter ju sig inte precis på en bänk på torget :crazy: och köpa fika och sätta mig i ett hörn ngn stans på ett fik känns inte heller fräscht (för mig) men det är ju så man kommer att få göra. Har även ammat på min mans jobb i deras lunchrum en gång.

KL

Jag skulle kunna tänka mig att ta en glass på fredag med västmanlands-mammorna :laugh:

Jag ammar i baksätet på bilen men då har vi väldigt mörk toning på rutorna...

Gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll , gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll och lite mera gnäll har det varit de senaste dagarna…

O i morgon ska hon vaccineras så då kommer nog allt bli bättre :idea:.

Ett råd som jag fick var att INTE ge barnet ersättning på tetra, jag vet nog minst 10 st som sen har haft problem att lära barnen dricka pulver ersättning/välling, dom vägrr verkligen de.

Jag ammar inte offentligt o har inte gjort sen Eddie föddes. Utan jag har en lite 0,25 termos m varmt vatten, sen en flaska kall vatten o sen ersättning på burk. Blandar 50/50 av kall o varmvattnet, blir perfekt temp.
Sen är det ibland enklare att blanda till en flaska än att hitta ett ställe att amma på... :laugh:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar