Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Hehe ja så bra har inte jag utan jag fick snällt sitta och amma i förarsätet jag ;)

*kl*

Här är Isabellas rosa babysitter som jag lovade bild på

100602_91546805.jpg

Gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll , gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll, gnäll och lite mera gnäll har det varit de senaste dagarna…

O i morgon ska hon vaccineras så då kommer nog allt bli bättre :idea:.

Känner igen det där;)
Fast nu ska hon ju inte vaccineras än..men resten stämmer vi in på ja..

Har haft en gnällig natt.. Han vaknade vid halv tre och åt sen vägrade han somna om. Fick nappen, blev tröttare och tröttare och precis när han skulle somna så är det precis som om han får panik och börjar sparka med benen och riva sig i ansiktet. Ögonen helt skärrade. Så då börjar vi om igen...ger nappen, han lugnar ner sig ska precis somna osv.....:crazy: Skriker inte men "gnölar"

klockan halv sju börjar han äntligen somna till ordentligt, men då börjar mina grannar klippa gräset :mad:

Tror jag ska starta motorsågen nu och fixa lite med veden :devil:

Nu har det varit likadant ikväll, men det tog bara en haltimme för honom att somna, ska bli spännande att se hur det blir i natt! Jag ska snart med i säng, väntar bara på att sambon ska komma hem från jobbet'
Är trött!

Var på bvc igår förresten 7045 gram och 61 lång :bump:

Kollar oxå bevvan när jag e hemma:D

Men vilka rutiner du har..min lilla tös sover olika och ibland kan jag inte lägga henne ifrån mig, då vaknar hon..

fats nu har vi fått in en rutin, babygymmet på morgonen så jag får äta frukost:)

Hur gör ni föressten, när era bebisar börjar somna uppe hos er, lägger ni dem ifrån er, sitter ni kvar och är låsta eller lägger ni dom ifrån er innan dom somnar?

Vet inte hur jag ska göra..när hon väl somnar(mkt gnäll innan) så vågar jag knappt lgga henne ifrån mig, för jag orkar inte b örjar om lixom...Men kul o vara låst hela dagen..Nu la jag henne ifrån mig, på kvällarna funkar det oftast när hon skikigt någon time, för då är hon så trött redan..men resten av dagen e det svårt..Läste npnstans att man ska lägga dme ifrån sig innan dom somnar..sen samtidigt vill jag ju ha henne nära mkt, får lite dåligt samvete om jag skulle lägga henne ifrån mig varje gång hon är trött, och slumrar..

Hur gör ni?

Försöker alltid att lägga henne ifrån mig men det slutar nästan alltid med att hon vaknar en kort stund efteråt. Ibland (läs ofta) så lägger jag mig tillsammans med henne på soffan, idag t.ex. sov vi 2 timmar när vi kom hem från stan men så hade jag migrän då också.
Försöker ha henne i spjälsängen första sovpasset på natten i alla fall för att jag ska få sova ordentligt någon gång i bland och hålla på och vrida och vända på mig som det passar mig.

Tackar :D väldigt olikt mig att köpa något som är rosa men vem vet kanske vi inte får några söner i framtiden ändå ;) (ja jag vet pojkar kan ha rosa också)

Ja, samama här, hon vaknar efter en liten stund när jag lägger henne ifrån mig på dagen..på mig kan hon dock sova 2 h typ:grin:

På natten sover hon hela natten i sin säng(liften rättare sagt) på morgonen låter jag henne sova bredvid mig , för då har jag fått sova och sover inte lika hårt..är så rädd för att jag ska rulla på hennepå natten när jag e så trött, så hon får sova själv mesta tidne på natten(det går bra, peppar peppar)

hehe, du, jag sa att jag inte bara skulle ha massa rosa till vår tös..men nu har man ju då själv inte köpt mycket av hennes kläder själv, utan fått det mesta, så hela hennes garderob är typ rosa..och hon är väldigt fin i det..sen köpte jag iofs en knallrosa hello kitty body, hihih;)

*kl*
Jag fortsätter med Dagens Fråga till er ;)
På era anmälan till skatteverket om födelsen, där står det ett personnummer med de fyra sista... Får alla samma där eller är det hon får sedan? Verkar isf otroligt....

Än så länge fungerar det bäst för oss att Milton somnar på någon av oss och sedan att man lägger ner honom i säng/vagga/vagn och vaggar lite lätt. Men vår pojke är ju också bara 5 dagar gammal så det kan nog ändras många gånger :D

Trodde aldrig att man skulle kunna känna sånhär oerhörd kärlek för någon så fort. Redan när han kom ut och jag fick hålla honom första gången så kände jag att han verkligen var min. Var så rädd innan att jag skulle få en pojke och inså fall skulle bli besviken. Jag har hela tiden varit inställd på att få en flicka, därav min rädsla över att bli besviken om så inte var fallet.
När min sambo kom in i förlossningsrummet igen och berättade att vi fått en son så var det som den mest självklara sak i världen. Klart att vi fick en pojke, varför skulle vi inte få det liksom? Han är verkligen vår och den känslan är helt fantastisk, är verkligen så lycklig och vi är verkligen en familj. Det känns underbart!
Ville bara skriva det :)

Res föressten min häst idag:love: försökte lära honom vad halvhalter är, han verkar ha glömt det nu när jag varit borta från hästryggen ett tag:grin:

kunde dessutom knäppa mina ridbyxor igen!!:banana:

Än så länge fungerar det bäst för oss att Milton somnar på någon av oss och sedan att man lägger ner honom i säng/vagga/vagn och vaggar lite lätt. Men vår pojke är ju också bara 5 dagar gammal så det kan nog ändras många gånger :D

Trodde aldrig att man skulle kunna känna sånhär oerhörd kärlek för någon så fort. Redan när han kom ut och jag fick hålla honom första gången så kände jag att han verkligen var min. Var så rädd innan att jag skulle få en pojke och inså fall skulle bli besviken. Jag har hela tiden varit inställd på att få en flicka, därav min rädsla över att bli besviken om så inte var fallet.
När min sambo kom in i förlossningsrummet igen och berättade att vi fått en son så var det som den mest självklara sak i världen. Klart att vi fick en pojke, varför skulle vi inte få det liksom? Han är verkligen vår och den känslan är helt fantastisk, är verkligen så lycklig och vi är verkligen en familj. Det känns underbart!
Ville bara skriva det :)

underbart inlägg!!:love::love::bump:

Håller med... precis så kände jag också... Och jag är fortfarande lika stolt mamma :)

Jag önskar att jag kunde kännt så från början, det där självklara lixom..det har kommit nu istället!

tror förlossningen var för omtumlande för mig för att jag skulle få känna så..sen blev jag ju tvungen att lämna henne pga operationen..det blev knas för oss alla..

men idag känner jag en enorm kärlek, o det är underbaaaart!:love:

Jag kände mig också som en väldigt dålig mamma när jag dagen efter fick åke ner på förlossningen o drogas ner med massor av citadon och blodtryckssänkande mediciner...
Att jag inte hade fått igång amningen och ingenting funkade gjorde det inte lättare för stackars sambon...
Men just det där underbara när hon kommit ut. Att veta att hon var hel och frisk :)

Jag har precis ammat här men min datte är fortfarande sprängfylld så det gör ont... VAd gör man då???

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 562
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 142
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar