Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

Det blir inte något dop här inte. Vi är inte kristna och inte med i svenska kyrkan så det skulle bara kännas som hyckleri. Religion får hon välja själv. Antagligen blir det ingen namngivningsceremoni heller.

Michellan95
Flera andra kloka har sagt det innan. Prata med honom. Varför tycker han att han kan få fly från ansvaret på din bekostnad?
O har du tråkigt så e du så välkommen hit så. Behövs det sovplats så är det inga bekymmer.

*kl*

Här kommer det förmodligen bli dop. Suck, vill egentligen inte alls.
Men just för att det är tradition och för att slippa tjuriga miner ifrån släkten.
Men jag tänker göra det enkelt för mig och tvinga sambon att ordna allt med prällen och hyra in catering. De ordnar allt i lokalen med så jag slipper duka och städa. För hem till oss tänker jag inte ta hem hela tjocka släkten:crazy:

Idag försökte jag råda bot på lappsjukan och åka till en by i krokarna som har lagerförsäljning av märkeskläder. Hem kom lite diverse till mig och en jättesöt body till lilleman från Lundmyr:love:
Men pyret uppskattade inte resan lika mycket. Vrålskrek hela tiden, blev så nervös av att höra skiten så jag gav upp rätt fort.

Får se om han är lugn när jag ska iväg på nästa event till helgen som jag sett fram emot jättelänge. En "Livet på landet" festival i Skara. Med massa hästuppvisningar med mera.

'kl'

Skiiit daaaag!
tråkig, regnig, unge som gnällt vid varje vaken stund i stort sätt, har inte kunnat lägga henne ifrån mig..
En fästing hade bestämt sig för att bosatta sitt äckliga huvud i min fot, Nelly har skrikigt heela kvällen tills jag fick spel o skrek tillbax..då somna hon:crazy::confused:

Dessutom har jag fått nån inflammation, eller finne ellr vad det är på ena bröstet, o den gör ont!!!

hoppas på en bättre dag imorrn...o att hon vill sova inatt,,

+ er andra som har svarat mig.

Kom i väg till e-tuna och deras babyproffsen - gud vilken butik jämfört med v-ås! Jätte snygg och luftig, kom hem med en rosa babysitter (visar bild imorgon), jag som fösöker köpa allt neutralt för att de eg är snyggast :o

Min man verkar vara besviken på att Isabella är gnällig och inget han gör fungerar. Försöker tala om för honom att hon är gnällig med mig också så länge hon inte ammar. I lördags när han var ledig för första gången på väldigt länge så tyckte han att hon var ovanligt gnällig, talade då om för honom att hon alltid är så här. Isabella är ingen nöjd bebis om det inte händer ngt hela tiden alt sover/äter och han hade förväntat sig en bebis som ligger/sitter vid en och är nöjd.

'kl'

tror inte jag sagt

GRATTIS magzzan till pojken!!!!:bump::bump:

jag hoppas jag inte glömt någon annan:o

Jag tänkte hålla i det själv och skriva ihop nån text om Théa och vad hon betyder för oss alla. OM min sambo är snäll ska han få vara omnämnd i texten också. ;D
Jag har ingen förhoppning om att Andreas ska säga nåt, han är blyg i den aspekten medans jag tycker det är roligt att prata inför andra.

Vi ska ha namngivningscermonin hemma i trädgården, antagligen i slutet av augusti nånstans och ha nån buffé eller grilla lite tillsammans.
Jag ser framemot det!
Jag har aldrig varit på en namngivningscermoni så vi får skapa traditionerna själva..

ett väldigt sent svar, tom fel tråd tror jag ;D
Om tröjor istället för bodysar: Nej jag tycker inte att dom åker upp så man ser magen, men jag brukar försöka använda byxor som är lite högre - alltså inga för små för då kan nog magen titta fram lite grann!
Jag ska se om jag kan lägga upp några kort, hon har superfina tröjor från mexx!

Min man verkar vara besviken på att Isabella är gnällig och inget han gör fungerar. Försöker tala om för honom att hon är gnällig med mig också så länge hon inte ammar. I lördags när han var ledig för första gången på väldigt länge så tyckte han att hon var ovanligt gnällig, talade då om för honom att hon alltid är så här. Isabella är ingen nöjd bebis om det inte händer ngt hela tiden alt sover/äter och han hade förväntat sig en bebis som ligger/sitter vid en och är nöjd.
Precis vad jag misstänkte... Det är ju också därför det är så viktigt att du får avlastning. :grin: Vad har ni kommit överens om nu då? Insåg han att han måste vara närvarande?

Det fina vädret verkar hålla i sig! :laugh: Är det någon som har lust att ta en glass/fika i hamnen (eller var som helst) imorgon eller på fredag? Är så trött på att sitta hemma, för jag känner verkligen ingen som jag kan umgås med. Det skulle vara jättekul om vi blev några stycken! :idea:

JAG VILL!!!!
Har gått och varit sugen på mjukglass i flera dagar nu, men kan inte motivera mig att behålla bilen hemma för att sen åka 2 mil för en glass :D

Har ju dock "bara" en blyg 2 åring och bebisen i magen än så länge men jag kanske kan få vara med ändå? :o

Ni som ska ha dop/namngivningsgrejer, när tänker ni ha det?

Här rullar de på, han är hur go som helst och äter och sover bra. Igår åkte han vagn i tjugo minuter!!! Frihet!

Enda tråkiga är att han fått torsk/svamp på tungan och att mina bröst börjat göra ont. Baddar och slabbar med vichyvatten hela tiden men det är inte lätt i hans lilla mun... Andra tips?

Alicia hade torsk men BVCtanten hade på något blått jox och då försvann det. Behövde aldrig börja med vhichyvatten.

Enda tråkiga är att han fått torsk/svamp på tungan och att mina bröst börjat göra ont. Baddar och slabbar med vichyvatten hela tiden men det är inte lätt i hans lilla mun... Andra tips?

Inte direkt ett annat tips, men på Apoteket sa de till mig att badda bröstvårtorna också med vichyvatten för att inte bli smittad, minst efter varje amning - förutom att behandla tungan då, förstås. Det har fungerat fint för oss hittills. Hur baddar du hans tunga?

Annars finns det starkare medel att få, jag tror att BVC kan hjälpa till med det.

Jag kör runt med en tops i munnen på honom och han tycker det är rätt okej. Tvättar mina bröst m vichyvatten innan och efter amning. Jag upptäckte det dock igår em så vi har inte hunnit så långt i "behandlingen" än!

Då är det definitivt slutammat för min del!! :eek: När kommer tänderna?

Jag har hört historier om barn som i princip fötts med någon liten gadd :eek:, men vad jag förstått så varierar det väldigt. Man kan ana två små ljusnader fram i underkäken på E, men så har det sett ut länge och oförändrat så jag räknar med att det ska dröja ett gäng månader till :p

Alicia har snuttetrasa. Den har hon bredvid sej när hon ska sova. luktar bekant av mamma och mjölk. Om hon vaknar och är hungrig har hon tom snuttat på trasan. När syrran var liten så hade hon oxå snutte som vi la över huvudet på henne så somnade hon direkt. Det är väl som att ha ett gosedjur typ. Sonen har en nalle som han fick när han föddes. Nu är han tio och han ligger fortfarande och håller om den ibland när han sover. Fast det skulle han aldrig erkänna ;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 139
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar