Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

För mig kvittar det om det blir dop men min man vill döpa för det är tradition heter det. Mina föräldrar och hans föräldrar förväntar sig ett dop samt hans syster förväntar sig det. Så vi döper mer för släktens skull än Isabellas skull :grin:

Vi ska inte heller ha dop, blir namnfest i trädgården! tycker kyrkor är mysiga o vackra, men är inte vidare troende, så blir nog bara en cermoni hemma.

var på dop för nån vecka sen i kyrka, o visst e det speciellt...men känns lite som hyckleri att man sitter där när man inte är övertygad på den tron..

Inge dop för vår del. Är inte troende alls, är inte döpt själv ens så det får vara.

Jag förstår att du är ledsen och besviken på din man! Det verkar ju precis som att han flyr. Visst är det jobbigt med bebisar, men det är ju lika mycket hans bebis och han måste ju hjälpa dig när han är hemma! Är det så att han känner sig osäker med Isabella? Att han inte riktigt vet hur han ska vara med henne? Han kanske inte menar något illa utan är osäker och "hjälper till" på sitt sätt. Eller så blev inte familjelivet som han trodde, att det inte var så rosaskimrande som han föreställt sig...

Fråga honom rakt ut varför han gör så och kräv ett ordentligt svar av honom.

Tips:

Skit i disken, matlagning och dylikt...

Se till att det finns lättäten mat hemma, typ fil, kräm, matlådor att värma och fixa endast mat till dig själv, diska sen din egen tallrik.

Men framför allt ta ett snack med mannen!

Var det din kille som gillade att ligga på ena sidan så att huvudet blev platt?

Jag har ju samma "problem" och har nu fått en remiss till sjukgymnast för att få tips. Jag återkommer när jag varit där :)
Ja! Det vore toppen! Ska ta upp det på BVC nästa vecka. Vi försöker vända huvudet, men han vrider tillbaka det hela tiden. Det har liksom blivit en valk på huvudet som hjälper till att rulla tillbaka... Dessutom vill han alltid titta åt vänster även när man bär honom, så det är inte lätt...

Jag förstår att du är ledsen och besviken på din man! Det verkar ju precis som att han flyr. Visst är det jobbigt med bebisar, men det är ju lika mycket hans bebis och han måste ju hjälpa dig när han är hemma! Är det så att han känner sig osäker med Isabella? Att han inte riktigt vet hur han ska vara med henne? Han kanske inte menar något illa utan är osäker och "hjälper till" på sitt sätt. Eller så blev inte familjelivet som han trodde, att det inte var så rosaskimrande som han föreställt sig...

Fråga honom rakt ut varför han gör så och kräv ett ordentligt svar av honom.

Nu sitter jag och ammar igen sedan tänker jag packa ihop barnet och åka till e-tuna. Han är fortfarande inte hemma och jag får lappsjuka av att sitta här och varje dag ringer hans mamma och vill absout ingenting mer än att hon stör mig när jag ammar.

Vet inte vad hans problem är men jag känner mig besviken på honom, han har ju alltid varit min klippa jag har kunnat skryta om.

Tips:

Skit i disken, matlagning och dylikt...

Se till att det finns lättäten mat hemma, typ fil, kräm, matlådor att värma och fixa endast mat till dig själv, diska sen din egen tallrik.

Men framför allt ta ett snack med mannen!

Nej jag tar inte ens i disken just nu, jag håller på att vänta ut honom att han ska göra den och jag misstänker att han gör detsamma för han "vet" att jag gör det när jag har tröttnat tillräckligt och är förbannad.

Nu sitter jag och ammar igen sedan tänker jag packa ihop barnet och åka till e-tuna. Han är fortfarande inte hemma och jag får lappsjuka av att sitta här och varje dag ringer hans mamma och vill absout ingenting mer än att hon stör mig när jag ammar.

Vet inte vad hans problem är men jag känner mig besviken på honom, han har ju alltid varit min klippa jag har kunnat skryta om.
Verkligen dålig stil av honom att inte komma hem när han slutar tidigt... Har han varit världens bästa make innan så förstår jag verkligen att du är ännu mer besviken än om han alltid varit så.

Åk iväg, men snälla prata med honom. :crazy: Så här kan ni inte ha det...

Men vad konstigt beteende helt plötsligt? Har han inte hört av sig heller?

Förstår vad du menar med lappsjuka, har samma känsla idag..isch..

Men du,snacka med honom, det verkar ju lite knasigt. Bäst att ni får snacka ut om det!

ohh, det skulle aldrig min gubbe våga göra. Vänta ut mej om han vet att jag blir förbannad. Jag har finskt humör och han är konflikträdd. Det är rätt så bra ibland ;) Han känner de finska vibbarna rätt snabbt...

Sommaramningklänning med spagettistraps, sandaler och ylle eller sidensjal (siden är sjukt varmt) om bysten (försöker såklart få det att se ut som att den är runt halsen). Ev fetvadd i ena BH kupan, den som hade mjölkstockning.

Kl

Måste bara berätta hur enkelt livet är just nu! Vilgot är inne i en extremt lugn period nu där han bara sover och äter. Han har inte skrikit på typ en vecka! :laugh:

Igår somnade han vid 22. Kl 5 vaknade han och ville ha mat. Somnade om och vaknade vid 8 och ville äta. Sen sov han som en gris till 9:30. Då åt han och sen åkte vi till Maxi och handlade. Han sov hela tiden. Kl 13 åt vi mat båda två och därefter somnade han och sover fortfarande! Jag har nästan långtråkigt!

Som en papegoja upprepar jag mig. Dopet handlar INTE om vad barnet skall heta, det handlar om att barnet skall bli kristet.

Vad skönt=)
Hur gammal e han nu?

Min tjej sover jttemkt på dagarna nu, skriker en del på kvällarna, men inte alls som innan, sover okej på natten.

Dock är hon lite kinkig när hon vknar nu på dagen, tror hon är trött hela tiden..kanske tillväxtperiod här nu..

Vi är också inne i en sån härlig period just nu. Selma får ju mat fasta tider nu, 7 (eller när hon vaknar, brukar bli runt 8-9) 11, 15, 19 och sista målet 23. Hon sover hela nätterna, i stort sett från 21 tills vi väcker henne vid 23 för sista bytet och målet. Vi bara väntar på att vi ska få en backlash och att hon ska förvandlas till ett monster. :eek: Hade henne med när jag var och pratade med en tjej som kanske ska hjälpa mig att rida in mina unghästar, vi var där från 12-14 och hon sov i manducan hela tiden, inte en enda gnällig ton, sen så var hon med mig och min mamma och åt lunch på vårt stammisställe. Inte ett pip där heller. Min duktiga tjej. :love:

*kl*

Vi köpte en babysitter från Svans, det var den enda som blivit helt godkänd vid alla test, sen så tyckte jag att den var snygg också. :p Vi tänkte köpa ikeas babygym.

Som en papegoja upprepar jag mig. Dopet handlar INTE om vad barnet skall heta, det handlar om att barnet skall bli kristet.

Det vet ja mkt väl så du behöver inte påminna mig. Är inte alls troende öht det är därför det känns så fel att nästan tvingas ha ett dop bara för att dom äldre än så förbannat traditionsbundna. Har hela tiden vart inne på att ha en typ uttav ceremoni istället, men som sagt...dopet i både min och sambons släkt är tradition...men någon måste väl bryta den?!

Vad skönt=)
Hur gammal e han nu?

Min tjej sover jttemkt på dagarna nu, skriker en del på kvällarna, men inte alls som innan, sover okej på natten.

Dock är hon lite kinkig när hon vknar nu på dagen, tror hon är trött hela tiden..kanske tillväxtperiod här nu..
Han blev 8 veckor igår, så det är väl snart dags för nästa utveckligssprång snart. Har beställt boken (växa och upptäcka världen eller vad den hette) och det ska bli jätteintressant att läsa och förstå vad han går igenom för faser!

Vi är också inne i en sån härlig period just nu. Selma får ju mat fasta tider nu, 7 (eller när hon vaknar, brukar bli runt 8-9) 11, 15, 19 och sista målet 23. Hon sover hela nätterna, i stort sett från 21 tills vi väcker henne vid 23 för sista bytet och målet. Vi bara väntar på att vi ska få en backlash och att hon ska förvandlas till ett monster. :eek: Hade henne med när jag var och pratade med en tjej som kanske ska hjälpa mig att rida in mina unghästar, vi var där från 12-14 och hon sov i manducan hela tiden, inte en enda gnällig ton, sen så var hon med mig och min mamma och åt lunch på vårt stammisställe. Inte ett pip där heller. Min duktiga tjej. :love:

*kl*

Vi köpte en babysitter från Svans, det var den enda som blivit helt godkänd vid alla test, sen så tyckte jag att den var snygg också. :p Vi tänkte köpa ikeas babygym.

vad skönt me fasta tider..vår tjej äter varannann timme, ibland var tredje..olika varje dag...undrar om det e så att hon inte blir mätt..för hon skriker nästan varje gång efter maten, förutom på natten..o nu tror jag inte det e magen..för hon drar inte ihop sig..ska nog testa o ge ersättning efter ammning o se om hon fortfarande är hungrig..är bara lite anti att börja me ersättning när jag gillar amningen o den funkar..men hon kanske kräver mer..

jag har fått nån böld på ena bröstet, precis som en finne...kul..gör aasont..

*kl*

Spinner vidare lite på det här med namngivningscermonier...

Kommer ni att anlita ngn som håller i alltihop eller kommer ni själva prata? Eller kommer ni bara bjuda hem folk till er utan att ha ngn slags cermoni liknande de i kyrkan? Ska ni spela ngn musik eller har ni planerat ungefär hur det ska gå till?

Tusen frågor :angel:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 139
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar