Vårmammor 2010 del 5

Sv: Vårmammor 2010 del 5

tsk tsk :D jag har en liten piraya, han ler med ögonen och hugger efter mig :p

:eek:

Vänta tills det kommer små sylvassa pirayatänder också! :D

(Tidigare i våras hade jag och E som lördagstradition att titta på Last man standing på 8:an (?) klockan 7 på lördagsmornarna. Galet program som jag egentligen hade vissa invändningar mot, men i alla fall - i ett av programmen skulle deltagarna genomgå en rit inför programmets deltävling - att rivas blodiga med pirayatänder :eek: eftersom blödningar ansågs ge styrka... Nej tack! :p)

Då är det definitivt slutammat för min del!! :eek: När kommer tänderna?

hu ja

:laugh:

Svar på ngn ovan, har ridit 4 gånger, 2 gånger följde pappa med, en gång mormor och en gång stannade han hemma med pappa (han klarade faktiskt 4 timmar utan problem (backup med ersättning in case of panic, det har han ätit tidigare när jag var på uppvak och när han gick ned för mycket i vikt.).

En liten fråga till alla er som ammar. Hur klär ni er nu när det börjar bli varmt? Jag är livrädd för att bli kall om brösten men spyr på att gå i fleecetröja när det är 20 grader ute. Jag har dock amningsinlägg i "tyg" (nån slags bambutjohej) och sen har jag klippt till en remsa i fleece som jag stoppar mellan lagren i amningstoppen när jag går ut.

Tack alla för tipsen om att göra sambon mer "Ture-vänlig". Idag har dock prinsen somnat först 2 tim i sovkorven (jag v ar ute varenda sekund) och sen var vi ute och körde vagn i nästan 20 min innan han tröttnade. Hoppas det ger sig framöver, vill han vara nära får han väl vara nära!

Har alltid ett tunt linne under tröjan, sen använder jag väst ganska mkt. Har en ganska tunn väst som skyddar brösten men låter armarna få lite sol...

Jo det är skönt att få mat serverat och att få vila och ta det lugnt med gott samvete. Måste bara höra, jag har börjat blöda mer "down there" och har mer ont, är det nu när man börjar läka tro?

Sambon har åkt hem nu. Vill bara gråta när han går. Genast känner man sig ensam och lite utlämnad :(
Amningen fungerar iaf ganska bra, hoppas det håller i sig. Han äter som en häst, vår Milton :D

Håller med om den känslan ibland :p Å andra sidan är han vansinnigt söt när han kurar ihop sig vid bröstet, gapar menande och tittar bedjande på mig med de stora blå :D

Jag ÄLSKAR när min lilla tös börjar bli hungrig, då gör hon sugljud med tungan, och är hon riktigt hungrig snuttar hon på sina händer, så jäkla söt!! och när hon sen tar bröstet är hon så fin, ser så nöjd ut..jag älskar att amma faktiskt..trodde aldrig jag skulle säga det! Dock kan jag fortfarande känna mig som en matmaskin, och bli stressad eftersom hon äter så ofta..men nu när man lär känna hennes tecken, är det bara så sött!

Men usch, första veckorna med amningen längtar jag inte tillbax till..då var det ett helvete..men glad jag kämpade på, o tack för amningsnappen som var en jättestor hjälp vid sår och när Nelly inte riktigt fattade..Nu ligger den och dammar, men den var GULD:)

åh min tjej gör precis likadant, så himla gullig! Suger inte på tummen utan på sidan av händerna =)
Jag tycker också äldigt mycket om att amma, och just nu känns det som om jag kommer göra det så länge som hon vill..

jag och sambon hade sex 2,5 vecka efter förlossningen:o
det ska inte vara nån fara under avslaget, man får använda kondom, jag tror dock att det är väldigt inviduellt om man vill eller inte när man blöder!

Ja, hon suger oxå på sidan av händerna, skitsött:D

Ja, snart känns det som om jag skiter i att jag blöder,:o;) för nu var det snart 3 månader sen vi hade nåt alls.Eftersom slemproppen gick i omgångar och då vågade vi inte ha sex...Nu blöder jag så lite så nu tror jag nog det ska gå..Sambon bryr sig inte, mer jag som känner mig så där fräsch..Men nu skiter jag i det!! saknar min sambo!:p

kl

Känner mig ledsen, min man var världens stöd under graviditeten och fixade och donade men nu vet jag inte vad som har hänt :( Sedan han började jobba har han jobbat över varje dag, när han är hemma så kan ha gå ner till sitt trädgårdsland och vara där i hundra år. Han hjälper inte till med disken mer än att lägga den i blöt så att besticken rostar, han hjälper inte till att förbereda kvällsmaten (kan vara så enkelt som att slå på grillen) och ändå så vet han att jag har svårt att komma loss från vår dotter. Satt och amma igår kväll kl.16-17 och sedan igen 18.30-21 och under den stunden jag inte ammade fick jag göra ordning maten så "egen tid" får jag inte heller ngn. Allt jag skriver här på Buke skriver jag mer eller mindre när jag ammar och det tar lång tid för mig att skriva med en hand.

Jag ÄLSKAR när min lilla tös börjar bli hungrig, då gör hon sugljud med tungan, och är hon riktigt hungrig snuttar hon på sina händer, så jäkla söt!! och när hon sen tar bröstet är hon så fin, ser så nöjd ut..jag älskar att amma faktiskt..trodde aldrig jag skulle säga det! Dock kan jag fortfarande känna mig som en matmaskin, och bli stressad eftersom hon äter så ofta..men nu när man lär känna hennes tecken, är det bara så sött!
Vilket härligt inlägg! :laugh: Det kanske finns hopp om livet för mig också! Visst är det jättesött när de försöker äta upp sina händer så där! :love: Men ta tillvara på dom stunderna, för det beteendet avtar tyvärr ganska fort.

Usch vad trist att höra:(
Kanske är det så att han fattat att han är pappa och behöver smälta det lite, på sitt egna vis? Har du frågat honom om det?

Min sambo är jättesnäll och fixar allt runt om, medan jag har Nelly mest. men han har fått nån dille på att kolla på en gammal serie han följde i tonåren, sitter all tid han kan och glor på den, som är rätt usel;)
Men tror det är nån grejj han gör för att det är bekant, när allt detta är så ovant, så jag försöker att inte håna honom för mkt;)
Men han är ju där för oss annars, det är väl hans sätt att få egentid!

(hobbypsykologen har talat:p )

*kl*
Min medryttare sa upp sig idag..Hon har varit jättebra men ska starta upp sitt företag igen och har inte tid..Är en bekant till mig, så det har varit toppen..Så nu har jag pålle själv alla dagar igen..fan..Hur ska jag få ihop det:(
Tur det är sommar så man kan låta honom ha lite semester..tänderna ska fixas sen får jag leta medryttare..igen..skit skit:(

Vilket härligt inlägg! :laugh: Det kanske finns hopp om livet för mig också! Visst är det jättesött när de försöker äta upp sina händer så där! :love: Men ta tillvara på dom stunderna, för det beteendet avtar tyvärr ganska fort.

Ja, vi får ta tillvara på de stunderna..Dom växer ju så fort också!

Äter hon så länge? A äter bara i max tio minuter... Trodde inte hon hann få i sej något på den tiden men hon går ju upp som hon ska så det var inga problem.

Fy - vad konstigt det kan bli !

Om jag vore du skulle jag lämna nytankad bebis till honom och helt sonika gå därifrån !

Lite så blev min sambo oxå. Han fixar fortfarande lite hemma men inte som förut. Och på de två första veckorna hade han bytit tre blöjor. Då skällde jag lite på han och så blev det bättre. Tror han kände sej lite vilsen och visste inte riktigt vad och hur han skulle göra. När hon skrek så fick jag tillbaka henne omedelbums med kommentaren att hon är hungrig. Då kunde hon ha lämnat bröst 3 minuter tidigare...

Usch vad trist att höra:(
Kanske är det så att han fattat att han är pappa och behöver smälta det lite, på sitt egna vis? Har du frågat honom om det?

Min sambo är jättesnäll och fixar allt runt om, medan jag har Nelly mest. men han har fått nån dille på att kolla på en gammal serie han följde i tonåren, sitter all tid han kan och glor på den, som är rätt usel;)
Men tror det är nån grejj han gör för att det är bekant, när allt detta är så ovant, så jag försöker att inte håna honom för mkt;)
Men han är ju där för oss annars, det är väl hans sätt att få egentid!

(hobbypsykologen har talat:p )

*kl*
Min medryttare sa upp sig idag..Hon har varit jättebra men ska starta upp sitt företag igen och har inte tid..Är en bekant till mig, så det har varit toppen..Så nu har jag pålle själv alla dagar igen..fan..Hur ska jag få ihop det:(
Tur det är sommar så man kan låta honom ha lite semester..tänderna ska fixas sen får jag leta medryttare..igen..skit skit:(

Jag har frågat hnom om han tycker det är roligt att bli pappa och så och han svarar alltid positivt på frågorna. Vill inte heller tjata på honom tyker han skas se att diskberget växer.

Äter hon så länge? A äter bara i max tio minuter... Trodde inte hon hann få i sej något på den tiden men hon går ju upp som hon ska så det var inga problem.

Mina bröst är inte självrinnande som alla andras så hon får jobba för födan men går upp fint i vikt.
Oftast ammar jag bara 30 minuter.

Fy - vad konstigt det kan bli !

Om jag vore du skulle jag lämna nytankad bebis till honom och helt sonika gå därifrån !

Jo men det är då jag får göra allt annat som igår fick jag fixa maten på den lilla tid jag har för mig själv utan barn.

Lite så blev min sambo oxå. Han fixar fortfarande lite hemma men inte som förut. Och på de två första veckorna hade han bytit tre blöjor. Då skällde jag lite på han och så blev det bättre. Tror han kände sej lite vilsen och visste inte riktigt vad och hur han skulle göra. När hon skrek så fick jag tillbaka henne omedelbums med kommentaren att hon är hungrig. Då kunde hon ha lämnat bröst 3 minuter tidigare...

På sina pappadagar var han mestadels ute i trädgården utom när jag tvingade honom att vara inne med mig :grin: Fördelen när han var hemma var att han lagade iaf maten. Vissa dagar hinner jag inte ens äta frukost nu.

Mikael håller henne gärna och försöker trösta henne men han missar alltid hennes signaler när hon faktiskt är hungrig fast att jag har sagt att när hon suger på aallt och alla är hon hungrig.

Förstår att du inte vill tjata..men du ska ju må bra du också.
Jag är nämligen likadan..så noga med att han inte ska känna sig pressad och stressad..men det handlar mest om att jag inte vill bli lämnad..Men samtidgt så är jag ju lika viktig som honom. Nu kan jag prata med sambon om alla mina såna rädslor, thank good, annars hade jag blivit knäpp.

han sa när jag berättade att jag inte vågade be honom att ta Nelly osv, pga att jag var räd att han skulle tröttna och dra:

-Om jag nu skulle göra det, vilket jag inte skulle, för jag älskar er, och det är lika mkt mitt liv som ditt. Men OM, då skulle jag ju ändå inte vara något att ha, eller hur? Då har du ju det bättre utan mig"

Han är klok han;)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 553
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 952
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar