Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Nu har AKB inte hört av sig på ett tag :) Kanske gick det bra då???

jag håller tummarna iaf- ju fler som får av er desto närmare kommer jag ;)

Nu är jag jättebusig som har på telefonen en snabbis på förlossningen. Men inget har hänt. Haft pinvärkar i 19 timmar nu. Vill bara gå å dö. Ingen medicin verkar hjälpa och morfin tål jag inte. Förlossnings bedövning får jag inte förrän det är dags.
Hej så länge.

*peppar* Det ÄR fruktasvärt med en massa äckliga onda pinvärkar, men för varje sån du får kommer du närmare ditt lilla underverk! Att vara uppe och gå/vagga från sida till sida under dem hjälpte mig, inte säkert att du läser detta innan men ett tips på vägen iaf:)

:bump::banana::bump::banana:
Snart snart!

Senast ändrad:

*kl*

V. 39+2 idag och nu har folket börjat ringa och kolla om man är hemma, trodde jag skulle slippa i från det men nop. Sedan den eviga frågan om jag känner något? Vad exakt ska jag känna?! Jag har inte fattat det där, jag har sammandragningar men jag känner dem inte på det sättet som man ska enligt skolboken, jag får förvärkar om jag gör ngt speciellt som min kropp inte vill, min kropp verkar fungera som den ska på den biten. Vad är det jag ska känna?
Min mormor frågar hela tiden om det är lugnt i magen, ja det är lugnt i magen men det rör ju på sig precis som det ska. Jag har kort överkropp så det är klart det är trångt när man väger 3-3,5 kg (om viktuppskattningen följs och stämmer) och borde vara ngt på ca 50 cm lång.
Att slemproppen släpper bit för bit i över en veckas tid finns ju ingen anledning att berätta för folk för det kan den ju göra i massor av veckor innan, sedan så orkar jag nog inte tjatet om den om jag skulle berätta om det.

Vad ska jag känna? Jag som inte ens ser fram emot förlossningen börjar nästan göra det bara för att slippa frågan om jag känner något. Längtar givetvis efter att ha vildbatting på utsidan men jag ser ju inte fram emot att föda henne.

Känner igen mig Michellan. Jag som hade hoppats på att min "hinnsvepning den 21 april" skulle lösa allt och bebis skulle komma ut inser att vi är i maj och inget hänt. Och här börjar också folk höra av sig, 38+3...

Från att bebis och mage varit lugna i över en vecka är det sedan i fredags ganska mkt fart både på bebis, förvärkar och sammandragningar. Fast inte mer än vad det varit innan så det är bara att vänta. Jag vill ju dock att bebis stannar inne tills nästa helg, veckan som kommer är sjukt uppbokad.

haha, om du redan tycker det är jobbigt med frågorna hoppas jag för din skull att du inte går över 2 veckor, för frågorna kommer inte bli färre:D

har det hänt nåt än?
vad tror de de kommer få höra?
jo hon föddes i förrgår men vi har inte sagt nåt till er :confused:

Jag tyckte det var så irriterande med alla frågor (främst från sambons familj som var så förväntansfulla så de började fråga om jag började bli nervös i v 30) så jag sa aldrig när det kändes som att det började närma sig för då skulle frågorna ha kommit ännu oftare. Samtal varje morgon/kväll för att se så vi var hemma räckte liksom.

Jag vågar knappt gå in på facebook längre för det är alltid någon på chatten som ska fråga....

Just den specifika frågan känner du ngt? stör mig i mängder. Jag vet ju för fasen inte ens vad det är jag ska känna! Att de ringer och säger "jaha ni är fortfarande hemma i alla fall" den kan jag ta men inte frågan "om jag känner något".
Att alla blir så stressade också när man inte svara på sekunden det ringer :crazy: Missade att svara på ett sms i fredags och då blev det full fart på min familj. Mamma var tvungen att ringa mig för jag hade ju lovat att ringa när vi åker in p.g.a. djurskötseln.

Folk verkar vara jätte rädda att man föder barn i smyg och sedan kommer hålla det hemligt i all evighet.

Jag har funderat lite på det här... Kommer själv säkert bli superirriterad om/när folk kommer fråga dag ut och dag in. Men, så tänker jag hur det var när min kompis fick sin dotter (den första i kompisgänget som fick barn)... Jag hade inte koll på vilket datum som var BF, även fast hon säkert sagt det supermånga gånger. Visste ungefär vilken tid i månaden. Och jag smsade henne säkert flera gånger och frågade... Inte för att jag var så himla nyfiken egentligen, utan för att jag trodde att man gjorde så för att visa att man var "med" och visa typ uppskattning och att man tänkte på henne och hennes blivande familj för att stötta. Nu när jag snart är i samma sits själv hoppas jag att bebis kommer komma förtidigt, för att få slippa alla dessa kommentarer. För jag håller med, tror folk att man kommer föda bebis i hemlighet och sen hålla det hemligt???

Men som sagt, innan vårt barn var på g så har jag faktiskt inte ägnat detta en tanke. Lite samma som att jag tyckte att man fick säga "tjockis" till gravida (vilket många verkar tycka att man får göra...) Efter den här graviditeten kommer jag ALDRIG säga tjockis till en gravid kvinna igen. För att jag personligen tycker att det är så himla jobbigt att höra det från var och varannnan människa...

Jag har aldrig kallat en gravid tjockis för jag har alltid tyckt att gravida är vackra så det rimmar så fel att kalla någon för tjockis även om det är glimten i ögat.

Jag har planer på att sluta svara i telefonen om det bir för drygt. Då stänger jag bara av hemtelefonen så folk stå där med långa näsan och fundera på om jag är hemma eller på BB. Min mormor som inte vill veta om vi åker in för att hon kommer bli så nervös, hon är nästan den som har ringt mest så hon lever ju farligt att hamna i den situationen att vi inte svarar ;)

Jag tror folk ringer för att just vara delaktiga men det känns mer som om de snokar. Skulle de ringa och jag har värkar så skulle jag antagligen blåneka att jag hade det :angel:

Kn:

Hallåsan, den 17/4 dök han upp till slut, efter två dagars försök och sedan kejsarsnitt. Så jag har varit lite borta. Sedan dess har släkten strömmat in genom dörren varje vaken timma så jag har inte lyckats komma åt min dator :)

Jag har innan min grav som sagt inte ägnat de här tankarna så mycket tid... Har iofs inte kännt så många som varit gravida heller, men vet att jag hade en kollega som jag nog inte var så "trevlig" mot utan att själv fatta det. Jag har till skillnad från dig aldrig tyckt att gravida kvinnor är vackra och jag tycker inte att jag är det nu heller. Men jag har helt ändrat syn på vad man säger osv. Dels stör det mig att många "niar" mig, jag är ju fortfarande jag, och jag har en bebis i magen... VD på mitt jobb frågar alltid: "hur mår ni?" och han får till svar att det är helt ok att dua mig ;) Sen är jag lite förvånad över alla dessa utrop från olika människor, typ: "OJ vad stoooor du har blivit!" Kan inte låta bli att tänka: "Eh, ja, jag är gravid, det är helt enligt planen"... Men som sagt. Detta var saker jag själv aldrig tänkte på innan...

Kl

Nu var det riktigt länge sen jag skrev här känns det som. Har ständigt dåligt samvete för att jag aldrig hinner kommentera er endras inlägg, men det är verkligen fullt upp! Men stort grattis till Zody m.fl som äntligen fått sin gosbebis nu!! :love: Och Svartfot, din unge var den sötaste jag nånsin sett tror jag! :love:

Just nu sitter jag utanför Barnens Hus och väntar på att de ska öppna. Ska köpa en egen bröstpump, för nu måste jag lämna tillbaka BB:s pump. Bröstvårtorna har i princip läkt, men jag klarar inte av att känna mig tvingad till att amma. Testade för några dagar sedan och det gick bra första gångerna, sen började det göra grymt ont igen... Amningsnappen totalvägrar Vilgot att suga på, så det är inget alternativ tyvärr. Vet inte vad som är fel, om jag satt på den fel eller om mjölken kommer långsammare eller vad det är. Synd, för med nappen gör det inte ont.

Förövrigt har jag hunnit städa hela huset och varit på Ikea (andra sidan stan mot vart jag är nu) och köpt fler tvättlappar. Jag har blivit ruskigt effektiv! ;) Fördelen med att pumpa är ju iaf att pappa kan ta hand om Lilleman och jag kan göra andra saker. Det är riktigt skönt att stressa iväg till Ikea liksom! :rofl: Kl 13 får Vilgot besök av gammelfarfar så det går iett verkligen.

Nu öppnar B H så nu ska jag kila in och sen åka hem till mina älsklingskillar! :love:

Grattis till din lille son !

Och jag tror att många blev lättade nu när du skrev.

Skulle de ringa och jag har värkar så skulle jag antagligen blåneka att jag hade det :angel:

hehe, jag fick värkar natten mot onsdag, på torsdagen pratade jag med våra familjer men sa inte nåt, sa bara att jag behövde snyta mig varje gång jag fick en värk:D vi var glada sen att vi inte sa nåt, eftersom det tog till natten mot lördagen innan hon kom ut och de hade väl oroat ihjäl sig att nåt hade gått fel isf!

*kl*

Äntligen har jag fått ändan ur och tänker bjuda på min lilla groda.
Vi har inte klubbat namn än men här är han:

201004291014_86427356.jpg

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård