Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag har haft en del förvärkar under april och i onsdags hade jag sammandragningar som tryckte neråt (kanske sånt folk undrar om jag känner?) nu när det är maj och det är fritt fram då har jag knappt förvärkar. Hade en i morse när jag skulle klä på mig och kanske 3 nu på kvällen men det kan lika gärna varit pga kaffet jag har druckit under dagen.

Imorgon ska jag nog sjutton åka ut och mocka ur boxen som stoet ska föla i. 20 kvm fölbox med permanentbädd som säkert är 30 cm tjock och har legat ett år. Kan det sätta fart på något tro :)

Foglossningar kan nog sätta fart? Hehe ingen aning, läste idag att man ska ta det lugnt för det där hormonet som börjar på Ox.... som sätter i gång förlossningen tydligen produceras när man är avslappnad. Där av startade de flesta förlossningar på natten. Sant eller falskt? Ingen aning men man har ju hört folk som håller i gång som sjutton för att sätta igång det men som det ändå inte gör förrän de sätter sig ner och tar det lugnt. Kanske en viss sanning?

Jag vet inte vad jag ska göra imorgon, dricka mängder med kaffe kanske... Om det är sol så går jag väl ner till stallet och sätter mig och tittar på hästarna i hagen. Har tyvärr ingen permanentbädd att mocka ur.

Haha, du kan få följa med och mocka ur min ;) Tror iofs att jag får en rejäl utskällning av sambon om jag åker ut och gör det....

Haha, jag tror inte min man heller skulle bli så glad, tror han börjar bli nervös för jag får knappt röra mig i fall jag skulle trigga i gång en förlossning ;)

Det är bara att passa på att njuta av att bli så ompysslad. Det lär dröja innan man känner så igen. Sen är det bara passa upp som gäller i några år....

Micke har alltid varit väldigt omtänksam men man brukar få tala om för honom vad han ska göra när det gäller basala saker som dammsugning. Däremot har han mockat i stallet hur många gånger som helst när jag har somnat på soffan t.ex.. Så jag känner mig nog alltid ompysslad men det börjar bli en överdrift nu ;)

Kl

Hej på er!
Jag lade ut bilden i mag-tråden också, men ville lägga ut den här i "vår" tråd också, för jag tycker den är fin!!

Sambons kusin som fotade mig härom dagen, har bara fått se några av alla miljoner bilder än så länge, så vill visa denna så länge =)
31558_10150190615470305_856175304_12080778_2915544_n.jpg

Skulle också vilja ha såna bilder på magen men jag nöjer med mina fula magbilder :D din mage ser väldigt stor ut i den vinkeln :laugh:

Foglossningar kan nog sätta fart? Hehe ingen aning, läste idag att man ska ta det lugnt för det där hormonet som börjar på Ox.... som sätter i gång förlossningen tydligen produceras när man är avslappnad. Där av startade de flesta förlossningar på natten. Sant eller falskt? Ingen aning men man har ju hört folk som håller i gång som sjutton för att sätta igång det men som det ändå inte gör förrän de sätter sig ner och tar det lugnt. Kanske en viss sanning?

Oxytocin. Det är ett allmänt må-bra-hormon som både män och kvinnor har, det är inte specifikt för gravida. Utsöndras bl a vid massage och sex (och är förklaringen till att man ofta blir trött och behagligt avslappnad efter såna aktiviteter).

Oxytocin främjar värkar, stresshormon motverkar dem. Det är därför värkarbetet stannar av om man blir stressad och rädd inför förlossningen. Och det är därför förlossningar oftast sätter igång på natten, då är halten stresshormoner som lägst.

Skulle också vilja ha såna bilder på magen men jag nöjer med mina fula magbilder :D din mage ser väldigt stor ut i den vinkeln :laugh:

Jag hade väl också nöjt med med mina vanliga bilder, men tackar inte nej till att bli fotad lite "finare" än vad sambon kan :D
Jaså, ser den stor ut? Men ärligt, gör inte min mage det i alla vinklar? :o:D

Nej jag hade inte heller tackat nej! Hade tagit chansen om jag fick den :) Hmm... ja din mage är ju större än min i alla fall i alla vinklar men jag tyckte den såg lite extra stor ut på det kortet :D

Nej jag hade inte heller tackat nej! Hade tagit chansen om jag fick den :) Hmm... ja din mage är ju större än min i alla fall i alla vinklar men jag tyckte den såg lite extra stor ut på det kortet :D

Hahaha, ja nog är min mage större än din alltid! Trodde faktiskt att jag skulle få en liten och nätt magen, men icke! Dock är den relativt behändig ändå och jag kan ju fortfarande göra allt ganska obehindrat - ta på skor, böja mig ner, cykla, mocka, promenera med hundar, kratsa hovar etc. så det är himla skönt =)

Du har nog rätt, det är jag som är lite hemmablind, den ser nog allt ganska stor ut på bilden :D

Hela den här graviditeten har blivit helt tvärtom mot vad jag har trott.
Jag trodde jag skulle gå upp minst 20 kg, jag har väl gått upp 10 kg sen inskrivning.
Jag trodde jag skulle få en enorm mage precis som min mamma men jag fick en liten pluttig mage, mamma kunde ställa sin mattallrik på magen när hon åt ;)
Jag trodde jag skulle ha hela magen full i hudbristningar, jag har fortfarande inga *peppar peppar*
Jag trodde jag skulle rida till minst v. 20 eller ännu längre, jag har inte suttit på hästryggen sedan jag blev gravid.
Osv...

Ungefär dom "rädslorna" hade jag också innan jag blev gravid. Det mesta har väl inte blitt som jag trott men bristningarna slapp jag inte undan, trodde länge jag skulle klara mig men nu sista 2 veckorna har det dykt upp ett helt gäng. Men viktuppgången är jag mest förvånad över, knappa 10 kg och mindre än 2 veckor till BF :bump:

Tycker min sambo var lite söt häromdagen. Jag har ju tjatat och frågat om det kommit några bristningar under magen men det har det intge gjort. Men häromdagen sa han att nu är nog bebisen på väg ut för magen var på väg att spricka på mitten... Det var hormonranden han såg ;)

Förra graviditeten vägde jag mellan 15 och 20 kg TILL nu.... Kan inte fatta det...

Ungefär dom "rädslorna" hade jag också innan jag blev gravid. Det mesta har väl inte blitt som jag trott men bristningarna slapp jag inte undan, trodde länge jag skulle klara mig men nu sista 2 veckorna har det dykt upp ett helt gäng. Men viktuppgången är jag mest förvånad över, knappa 10 kg och mindre än 2 veckor till BF :bump:

För mig var det naturligt att det skulle ha blivit så eftersom jag har jämfört mig med min mamma men inget är likt hennes och min graviditet. Så jag vet inte vems gener jag fick för hudbritsningar finns på både mamma och pappas sida samt alla kvinnor har gått upp jätte mycket i vikt. Jag har kusiner på pappas sida som inte ens kan äta p-piller utan att bli stora som hus, alltså inte lite små runda utan stora som hus.

Tycker min sambo var lite söt häromdagen. Jag har ju tjatat och frågat om det kommit några bristningar under magen men det har det intge gjort. Men häromdagen sa han att nu är nog bebisen på väg ut för magen var på väg att spricka på mitten... Det var hormonranden han såg ;)

Jag har också en hormonrand, från bröstbenet ner till troskanten fast den är väldigt ljus, dock så finns den där.
Blir det mockning idag då?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård