Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Min är oxå väldigt ljus. Hade ingen alls sist.

Hmm, vet inte. Borde väl passa på eftersom jag sovit gott inatt... Frågan är om jag klarar det, dynghögen är rätt så brant och det brukar bli väldigt tungt när man mockar ur bädd.... Kanske är dumt...

Mina fogar skulle inte klara av att mocka ur bädd och sedan tömma kärran. Jag klarar inte ens att tömma kärran för jag orkar knappt köra den och ont gör det så jag mockar bara här hemma.

Hmm, blev ingen mockning idag. Gubben lät riktigt arg/bestämd när jag sa att jag tänkte göra det. Lika bra att lyda ;) Då planterar jag lite blommor istället.

Vad för blommor planterar du? Jag vill ha Lyckliga Lottor men de är inte frosttåliga :( får vänta till nästa månad innan de planteras. Brukar ha en ampel med mini-panséer :idea:

Blir bara pensèer. Tanken var att de skulle ner i blomlådan i lördags innan kalaset men det blev inte av... Det får bli roligare saker sen när det är lite varmare. Men vet du, jag tror jag kommer kunna göra en rabarberpaj till helgen. Helt otroligt vad fort de växt sista veckan!

Våra växer de också som ogräs. Fort har det gått också, från små ailens i jorden till riktiga plantor! Har rabarber i hästhagen också av ngn anledning så vi har hur mycket som helst.

Har rörfirman här som stökar runt på gården för vi måste ha en 3-kammarbrunn. Känns ju privat och trevligt eller inte. Hade helt glömt att de skulle komma och börja denna vecka. Jag som vill vara själv och gå runt och hoppas på att vildbatting vill komma ut, kunna sitta vid hagen och glo på hästarna och bara kunna vara. Undrar om det förväntas att jag ska passa upp på dem?!

Haha, ja det var verkligen gulligt sagt av din sambo!

Undrar hur det går för AKB! Hoppas hon ligger och snusar bebis :)

kl

Jag har varit lite frånvarande… För vi har haft *trumvirvel* EN HEL SLÄKTFRI HELG! Helt jävla fu**ing underbart. Vi har varit ute och promenerat själva, tittat på film hela familjen, lagat storkok och plockat i lugn och ro. Men framförallt har maken fått lektid med dottern.

Ja, hoppas verkligen att hon ligger och myser med bebis vid det här laget!!

Detta skulle egentligen blivit min sista arbetsvecka ju och idag är jag ledig i vilket fall. Men ärligt, jag mår ju så himla bra, vad ska jag sitta och uggla här för? Dessutom bara i husvagnen eller i mina föräldrars hus, nej tack!

Har bestämt mig för att jobba en del nästa vecka också, men sedan är det väl dags att ta det lugnt och "vila upp sig" som de säger att man behöver, inför förlossningen =)

Var förresten hos Bm i morse. Mitt järnvärde har ÄNTLIGEN gått upp och ligger nu på 109 istället för 102, inte bra ändå kanske, men bättre!
SF-mått på 36 (låg på 32 för två veckor sedan....!)
Hjärtljud på mellan 135 och 140

Gick även igen lite vad jag tycker om graviditeten och hur jag känner inför förlossningen, lite med bedövning, rädslor etc.
Känner mig lite tråkig :D, känner inget speciellt inför förlossningen, litar på personalen ganska väl och är dåligt insatt vad gäller bedövning. Det enda jag hade att komma med var att jag helst inte vill ha ryggmärgsbedövning och att jag gärna vill ha lavemang :D

Ni som är kvar, vad har ni skrivit i förlossningsbrevet? Ja även ni som redan fött såklart, vad skrev ni och hur väl följdes det?

kl

Är det bara jag som tyckte tillvaron på BB var helt ok :confused:… Vi hade ett familjerum, dator fullspäckad med tv serier, filmer, talböcker och musik. Utöver det hade vi vars en bok, Iphonen och kameror. Maten var helt ok och vi fick massor av tid till varandra och lära känna knytet. Nu mådde jag rätt dåligt de första dagarna och var väl utanför rummet först på onsdagen (snitt på måndagen). Så hade jag mått bättre hade jag nog blivit rastlös tidigare.

Förstår hur du känner, hade jag haft något att göra på jobbet hade jag också kunna jobbat. Visst hade jag ondare i fogarna när jag jobbade men jag har inte mått så pass dåligt att jag inte har kunnat jobba egentligen. Nu sitter jag i alla fall här, varit ledig i över månad och känner mig ganska uttråkad men utvilad och mår bra i kroppen :)

Tycker era andras SF-mått växer så mycket från gång till gång. Mitt mått har växt 3 cm sedan v. 32+3, alltså på 7 veckor :confused: fast säger bm att magen växer som den borde kan det ju inte vara farligt.

Jadu- jag har ett ganska litet Sf mått till min stora bäbis. De kollade mååånga ggr på ul för att se att det verkligen stämde med min mage ;)

Jag tänker inte plita ihop något förlossningsbrev. Jag har inte heller speciellt många tankar och funderingar på det. Tycker det ska bli skönt när allt är över och vi förhoppningsvis sitter tillsammans alla 3 friska på andra sidan förlossningen....
Jag förlitar mig helt på att personalen tar hand om mig på bästa sätt.

Suget jag har haft på att fixa innan har lite stannat av också.... Jag vill liksom inte längta mer- bara bli färdig.

Ja men det är så märkligt, att sf-måttet inte säger ngt om storleken på barnet vet jag men jag tycker magen borde ju växa mera ändå. Enligt viktuppskattning i v. 32 (31+?) så får vi en svensson-unge mitt på viktkurvan ;)

Jag har varit hos läkaren idag. SF-mått på 36 och resten såg ut som vanligt. Jag är fortf öppen 1 cm men inget mer har hänt, så nu får allt ta den tid det tar och bebis får välja själv när han vill ut. Jag har ju så mkt att göra nu så jag vill helt klart inte hetsa igång nån förlossning. Jag har ju hela tiden sagt att han får komma nu till helgen, men så inser jag att det är -årstest då och massa hästar jag vill se. Sitta på läktaren med en påse godis kanske kan funka?

Det som är segt är att jag är gigantisk. Jag känner mig som barbapappa modell XL. Jag har hela tiden kunnat ha vanliga kläder typ tunikor och klänningar men nu är magen så stor att det knappt går. Inte fasen vill jag köpa nya mamma-kläder med bara nån vecka kvar...

Jag har inte skrivit nåt förlossningsbrev. Jag fattar inte vad jag ska skriva? Om jag får ont vill jag ha smärtstillande och om jag inte har så ont så klarar jag mig utan?

Jag har skrivit ett men det är inte utprintat så det kommer nog aldrig komma med till någon förlossning och sedan har jag som rubrik: brev om mig. Jag har inga specifika önskemål i brevet utan det är mina rädslor med mina ord m.m.. Allt som står i brevet står även i min journal men det är Klara-barnmorskans ord och jag vill vara övertydlig.

Jag skulle aldrig kunna skriva ett brev att så här vill jag ha det punkt slut. Hur ska man kunna veta vad man vill i en okänd situation? Jag kan ju inte säga nu att jag inte tänker föda på rygg om det är det som behövs pga medicinska skäl. Planerar man sin förlossning för mycket tror jag att man kan bli väldigt besviken om det inte blir så.

Jag har tilltro på läkarvården att de gör det bästa för mig.

Senast ändrad:

ÄH jag hade inte heller nåt förlossningsbrev och det gick bra ändå.
Jag kände som du, visste inte vad jag skulle skriva?
Jag fick de smärtlindringar jag ville och jag påpekade det jag tänkte på ändå.

Tänker inte skriva något förlossningsbrev den här gången. Skrev ett sist och de struntade helt i allt som stod så det känns som det kvittar. Tänker att sambon får hålla koll så de inte gör något jag inte vill. Litar tyvärr inte alls på personalen efter förra gången.

Erkänner att jag också har min man som spion på personalen, är livrädd att de tänker sticka mig för att de tror att jag är borta eller har för ont att bry mig. Folk har ju den uppfattningen att man inte bryr sig för att man har för ont, ja jo hej du är mitt svar på det.

Fast har dom ens rätt att göra nåt sånt respektlöst?

Jag är också väldigt nålrädd och svimmar ofta, tom vid stick i fingret och jag fick eda och dropp och det gick bra för att jag sket i att dom stack mig. (typ)

När jag låg i värkar så upplevde jag att dom var så starka och tog över hela min kropp så ett stick i handen var just då distanserat och ingenting, och sticket i ryggen kändes ingenting men jag tror dom lokalbedövade??
Alltså jag kände det som om jag inte brydde mig, jag tänkte inte ens på att dom just stack mig överhuvudtaget för att jag hade fokus låååååååååångt därifrån.
säger inte att de blir så för dig, men hoppas du får en bra upplevelse utifall dom måste sticka dig av nån anledning..

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?