Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Hej igen!
Nu är jag hemma.
Besöket idag då...

Fick komma in efter ha suttit och väntat lääänge i väntrummet.
Hon kopplade på ctg. Allt va bra där. Han va lite busig och sprattlade omkring
hela tiden så remsan blev lite ojämn. Han ska alltid hålla på och stöka omkring, så det va nog inte ctg´n som stressade honom.

Sen blev det ultraljud. Det blev lite som Solsidan på tv, de hörde inte vad bm sa. Men jag tror hon sa något om att de ska ha typ 50 (???) ml vatten minst, men han hade bara 17.
Så det va dags att komma ut nu.
Hon gjorde en manuell undersökning och fann att tappen va helt omogen och hon fick inte ens in ett finger.
Så i morgon ska jag få någon slags gelé uppkört. Sen får jag vänta. Har inget hänt inom 6 timmar görs det om, händer inget där igen så får jag åka hem och allt görs om på söndag. Men det hoppas jag verkligen inte behövs.
Har en timmes restid och sitta och glo i 6 eventuellt 12 timmar lät inte lockande. Så vi bokade rum på patienthotellet.
Men jag har med mig datorn dit;)

Hoppas att det går vägen i morgon…
Ett hett tips är att packa datorn full med filmer och tv serier. Det var så skönt att ha på BB.

Svartfot: :bow: vet inte hur jag klarat det så bra utan dig.

Men fy bubblan vad trist det är på bb... Jag klättrar på väggarna! Ni som fött barn, antingen snittade eller inte, hur länge stannade ni?

Jag födde måndag och åkte hem torsdag fm. Tyckte det var ganska ok faktiskt att stanna tills dess. Bara bebis att tänka på och inte behöva fundera över djuren eller någonting annat. Hade bok med mig men hann knappt läsa. Låg bara och snosade bebis..

Vi åkte in på tisdag och kom hem på söndag. Men det var för att jag mådde så dåligt, du verkar ju må hur bra som helst efter ditt snitt så har du tur kanske du får komma hem tidigare. Har de sagt något om det?

Hade inte sambon varit på bb hela tiden med mig hade jag nog också blivit tokig.

De preliminära planerna är att jag förhoppningsvis föder i morgon
och kan komma hem på måndag förmiddag.
Tänker med att det skulle vara skönt att bara vara där och vila utan förpliktelser.
Men gud vad jag kommer att ha svårt för att inte tänka på mina hundar! Vet att de kommer ha det toppen hos mina föräldrar. Men pappa har en tendens att jämt ha dem lösa, det funkar bra här ute i skogen.
Men de bor rätt centralt. Hjälper inte hur mycket jag än säger till honom. Mina hundar lider av den mycket sällsynta sjukdomen "Selektiv hörsel" de hör det de vill höra:D
Hoppas han lyssnar på mig denna gången då han vet att jag oroar mig löjligt mycket över dem.

Jag klättrade oxå på väggarna.

Födde på fredag och tvingade mig hem på måndag :grin:

Oj då! Är det smittsamt. Märkte att det först gick från labben till taxen.
Då har farsgubben med åkt på det:crazy:
:D:D

de har pratat om att jag ska stanna till måndag, vilket blir 6 dagar. Känns som en hel evighet... Nu verkar det inte som att sambon får stanna heller. Vi har haft familjerum i två nätter nu. Hur tyckte ni det var att komma hem? är det så tufft som de säger?
Imorgon ska Iggy besiktigas av läkaren, får väl se vad de säger då. Är allt bra med honom, borde vi ju kunna åka hem. Mår som sagt väldigt bra, är uppe och går obehindrat och har kunnat gå på toa utan nåt problem.

*kl*

Efter massa googlande och läsande på nätet nu i kväll
så kan jag lova er att det inte blir någon bebis i morgon:cry:
Vad jag kan få fram på andras erfarenheter så är den där gelén de
ska köra upp i morgon rätt ineffektiv. Att det tar flera dagar och att det behövs flera doser.
Hoppas de tar det lite på allvar att min lille inte har något vatten kvar nästan.
De va tydligen ett tecken på att moderkakan började bli för gammal.
Han måste ju få näring liksom.
Så jag hoppas att de sätter in starkare mediciner eller gör ett snitt.

jag snittades ju.. Men mådde hur bra som helst, oförtjänt bra verkar det som :)

Födde på tisdagen och åkte hem torsdag lunch. Fullt tillräckligt med tid på bb.

Håller tummarna för att det går snabbare för dig med gelen än för de flesta :bump:

Äsch vad trist att hitta sånt, jag håller tummarna här också för att din trögstartade bebis kommer igång ordentligt imorgon!

Jag vart igångsatt av justsamma anledning, för lite fostervatten. dom började på söndag vid 12 tiden, fick lite mera värkar än innan. Dom skulle sedan lägga en till för att det hänt för lite och tappen var opåverkad. Men jag vägrade för det gjorde sååå ont. Senare på kvällen hade iaf tappen börjat påverkas o var lite mindre. På natten fick dom ge mig sömntablett, mofin, två gångerr o även bricanyl för att stanna av värkarna då det gjorde sååå ont att jag inte kunde somna. Låg då i vanligt.
På måndagen flyttades vi till förlossnings rum o dom tog hinnorna, satte dropp (öka värkarna då det inte hände mycket) och Eddie föddes kl 23,34 på måndagen.

På förlossningen här gör dom max 3 försök med gelen sen slutar dom. Vet inte vad dom gör om det inte funkar. Dom tar det på ganska stort alllvar att det är lite vatten, iaf här.

Fördelen var att han inte var så kladdig och rynkig när han kom :p Men blir man igångsatt får man vara beredd på en lite längre förlossning än normalt.

:eek:
Nu fick jag ännu mer panik!
Bör egentligen sova nu, men det går verkligen inte.
Är så jäkla rädd, ledsen, arg och besviken över att det skulle behöva
gå så här.
Är jobbigt att sitta här och veta att jag har några helvetesdygn framför mig.

Stackare :( men jag önskar dig all lycka i världen så att det går bättre för dig än de andra du har läst om, att du får ut eran bebis i dag.

de har pratat om att jag ska stanna till måndag, vilket blir 6 dagar. Känns som en hel evighet... Nu verkar det inte som att sambon får stanna heller. Vi har haft familjerum i två nätter nu. Hur tyckte ni det var att komma hem? är det så tufft som de säger?
Imorgon ska Iggy besiktigas av läkaren, får väl se vad de säger då. Är allt bra med honom, borde vi ju kunna åka hem. Mår som sagt väldigt bra, är uppe och går obehindrat och har kunnat gå på toa utan nåt problem.

Shiiit, hoppas verkligen inte dom tänkt att jag ska stanna så länge på BB, då lär jag bli helgalen. En bekant som fick barn för 2 veckor sedan fick stanna 2-3 dagar pga att bebis hade mkt gulsot. Vill verkligen inte stanna längre. Det dåliga med vårt BB här är att pappan inte får sova över, därför vill man ju gärna komma hem rätt snabbt. Hoppas bebis är pigg och glad när han kommer ut och att amningen fungerar bra?! *önsketänkande*

Känner mer och mer att jag verkligen INTE vill bli förlöst med snitt, innan jag blev gravid ville jag det men nu är det min största skräck...:eek:

:eek:
Nu fick jag ännu mer panik!
Bör egentligen sova nu, men det går verkligen inte.
Är så jäkla rädd, ledsen, arg och besviken över att det skulle behöva
gå så här.
Är jobbigt att sitta här och veta att jag har några helvetesdygn framför mig.

Fast vem säger att det inte fungerar för dig? om du får starka/onda förvärkar be om att få morfin o sömntablett om det är kväll o ev. bricanyl så du får sova o vara utvilad.

För mig gick förlossningen ändå rätt fort från det att de började på allvar på måndagen. Tog 11 tim, från det att krystvärkarna började till att moderkakan var ute tog de 20 min.

Vem säger att det blir flera dygn?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård