Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Lycka Till- jag håller tummarna för att du får sniffa bäbis inom det närmaste :)

Glöm bara inte höra av dig så vi inte blir oroliga ;)

Lycka till idag!!! Hoppas det går vägen. Trist att bebis inte ville komma ut själv! Glöm inte hålla oss uppdaterade! Du har ju tjuvtränat på mobilen ;)

skriver från mobilen så det blir bara en kort uppdatering. Vi mår bra alla tre, är fortfarande lite omtumlade allihop. Iggy skulle ju inte komma förrän tidigast sönd enligt mina planer... Var i stallet som vanligt och tre timmar senare fanns han hos oss. Har nog fortfarande inte fattat. Operationen gick bra, blödde 150ml bara. Vilket inte är någonting alls om jag fattade läkarna rätt. Kunde röra mig och vara uppe och gå redan dagen efter, stramar lite i såret och känns som världens träningsvärk i magen.

Men jösses vad små de är... Iggy är ändå "normalstor", 50 cm lång och 3485g tung. Men han känns så liten så liten. Nu håller vi på och lära känna varandra och förstå vad de olika skriken betyder :) Pappa har fått ge sig ut och köpa nappar. Eftersom jag inte ammar behöver han tillfredsställa sitt sugbehov. Tummen vill inte alltid stanna i munnen ;)

Grattis igen, roligt med en liten rapport :)

Nappar är mycket bättre än tumme så det tycker jag låter som en bra idé! (Vad då arbetskadad?!)

Nu måste jag väcka henne för att byta blöja, bajsat två rejäla omgångar på bara nån timme..Så ut kommer det iaf..Känns så där kul o väcka henne när hon väl sover så tungt..men har inte samvete att låta henne ligga med bajsblöja längre...Det e oxå svårt..Hon bajsar ofta när hon sover..känns så tråkigt att väcka och byta, men som sagt, kul o ligga och simma i sitt bajs..Hade varit bättre om hon vänta tills hon vaknade men men:grin:

Nu får någon luttrad sjubarnsmamma komma och skälla på mig om jag har fel ;), men min devis är "Väck inte den bebis som sover". Så länge sover de ju ändå inte i stöten.

Försk att byta blöja i sängen utan att hon vaknar. Så gör jag på nätterna, jag byter i sängen, tänder inga lampor, pratar inte med honom. Tänder jag lampan eller pratar med honom då är det kört...

:rofl:

Jag skulle få ägna nätterna åt att byta sängkläder om jag försökte med det, tror jag :D. Har inte Eddie kommit på att man kan kissa på sina plågoandar än? ;)

(När vi var inne på kontroll på sjukhuset nyligen så gjordes samma kontroll två gånger, eftersom det var en ny rutin och de skulle "jämka ihop" sig om utförandet/bedömningen. E kissade på båda läkarna :D)

marikaochdanielsbilder2010053.jpg

titta, det funkar!!

Vilken härlig min! :D

:rofl:

Jag skulle få ägna nätterna åt att byta sängkläder om jag försökte med det, tror jag :D. Har inte Eddie kommit på att man kan kissa på sina plågoandar än? ;)

Han har kissat 1 gång i sängen. Man får vara snabb med blöjan :laugh: Skulle aldrig gå till skötbordet för då måste jag tända lampan o sen är det kört, då somnar han inte om ;) Vi har iaf madrasskydd vilket är bra.

kl

Ha ha v. 40 i dag och 6 dagar kvar till BF, nu har jag även fixat så att jag kan mobilblogga så nu kan jag rapportera dit om jag skulle få för mig att föda barn. Eller om vildbatting får för sig att jag ska föda barn kanske är mer sanning ;) Tänkte om man ändå skickar sms till folk och fä för att berätta om nyheten kan jag skicka ett sms till bloggen också :idea:

Hoppas att alla får en trevlig Valborg och akta ögonbryna om ni ska elda!

Lycka till!!!:bow:

*kl*

var hos BVC idag, började gråta när hon frågade hur det var:o

Men det var ju heelt normalt och känna så här, med hormoner osv.
Berättade om mina tidigare problem med ångest och min rädsla att tappa greppet, och föra över min oro på lilltösen.
Vi kom överens om att kurator var bra, så nu ska dom ringa mig för möte. Känns så skönt! Även om det är "normalt" att må kasst första två månaderna från och till, så känner jag att jag vill ta tag i det innan det ballar ur, eftersom min historia är som den är.

Nu dog min ena råtta oxå:cry:
Min häst är stressad eftersom det varit så stökigt med många som ridit honom, och han kräver en fast hand, nu blir han mer bara motionerad, vilket jag är glad över så klart, men han behöver mer..så det e ju en stress..

Sen är min syster inlagd på sjukhus, av anledningar som jag inte vill gå in på här..
Min mamma har sina problem som jag gärna bär med mig..så jag behöver reda ut mina tankar..inte konstigt att man inte har ork till lilltösen fullt ut när allt snurrar så runt om en..

tur man har en så bra sambo:)

Det var sannerligen raskt marscherat !
Var det bestämt från början att du skulle snittas ? Och han fick lite bråttom ?

Tack alla för alla lycka till!
Men jag sitter i bilen på hemväg nu.
Men i morgon! Då jäklar blir det igångsättning. Lillen hade nästan inget vatten kvar att ligga i.
Skriver mer när jag är hemkommen.

Grattis igen!!

Vad skönt att höra att allt gått bra och att du mår så bra redan!

Jag har oxå mått mycket bra med mitt snitt. Det underlättar om man får må bra.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård