Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Har du provat minifom och semper magdroppar? Det brukar hjälpa, prova även att göra kolikmassage. Det brukar hjälpa Eddie när han har ont i magen.

se till så hon rapar kanske mitt i amningen/matningen. Sen kan du prova att ha henne så att huvudet är högre än resten av kroppen för då samlas luften högt upp o är lättare för dom att få ut.
Om hon är strulig vid bröstet så sväljer hon mest troligt massa luft.

Tänk på att rådet där barnet ska ligga mage mot mage inte funkar för alla beroende på hur bröstvårtorna är formade. Eddie måste ligga med benen långt ut från magen, som snett :laugh:
Har du tunga bröst prova och lägg en liten handduk under bröstet så det kommer upp mera. Det kanske kan underlätta lite.

Ger du flaska oxå så prova MAMs kolikflaska.

Har inte provat några magdroppar, för hon har inte verkat ha ont i magen annars, men kanske en bra ide nu?

Ja, får nog rapa henne bättre..På natten är man ju bekväm och lägger henne när hon väl har somnat..eftersom man redan sitter så länge med amningen är man ganska slut när hon väl somnar..o vill inte väcka henne:o

Nä, det där med mage mot mage funkar inte heller för oss, hon måste nästan ligga på rygg, annars tar hon inte tag..

Tunga bröst..japp:grin:
Har handduk under iaf, för jag läcker som attan, och hon tar ju inte direkt, så allt blir blött..isch..Hon tycker dte är jääättebra, för då kan hon ligga och slicka istället och slipper suga tag..bekväm dam..jupp;)

Nu måste jag väcka henne för att byta blöja, bajsat två rejäla omgångar på bara nån timme..Så ut kommer det iaf..Känns så där kul o väcka henne när hon väl sover så tungt..men har inte samvete att låta henne ligga med bajsblöja längre...Det e oxå svårt..Hon bajsar ofta när hon sover..känns så tråkigt att väcka och byta, men som sagt, kul o ligga och simma i sitt bajs..Hade varit bättre om hon vänta tills hon vaknade men men:grin:

Prova magdroppar tänk dock på att det kan ta 1v innan det hjälper. Tycker inte du ska väcka henne om hon sover för att rapa. Men om du tex ammar i 15 min o sen rapar eller när du byter bröst. Har hon inte somnat så rapa henne då.

Jag hade i början innan amningen satt 100 % som en handduk lindad som en rulle under. Men det kanske du har :laugh:

Jag har tur Eddie har ALDRIG skitit så jag behövt byta blöja på han när han sover. Försk att byta blöja i sängen utan att hon vaknar. Så gör jag på nätterna, jag byter i sängen, tänder inga lampor, pratar inte med honom. Tänder jag lampan eller pratar med honom då är det kört...

*kl*
Ställde mig på vågen idag igen. gått ner tre kilo sen förra veckan och ligger nu på -7 sedan inskrivningen. Snart dags att shoppa lite kläder!
Jeansen sen innan kommer jag i men de sitter inte snyggt ännu. Behöver träna magen lite så den inte är så ...formbar?

Alexander har varit hos polisen idag och blivit fotat till passet. Vilket kort alltså...mina händer syns, han har händerna i ansiktet, sover och har munnen öppen. Det ska gälla i fem år, men vi får nog ta och fixa ett nytt pass tidigare. Inte en chans att det går att känna igen honom. Hinner inte få passet tills vi åker till tyskland på måndag men har med personbeviset istället.

Sambons släkt är ivriga att träffa första barnbarnet. Det enda barnet i släkten förresten, tur att det finns internet så att det går att maila foton daglien istället. Speciellt nu när snigelposten är långsammare än normalt pga askmolnet.

Var och vägde honom igår. 16 dagar gammal vägde han 4945 gram och var 55.5 cm lång :eek:

marikaochdanielsbilder2010063.jpg

Senast ändrad:

Jag tror du måste lägga upp den på någon sida på nätet, typ pixbox, och sedan länka därifrån... Är inte alls bra på det där jag heller. Tror det finns en tråd på "dator" om det...

Mikan, hur tar ni er till Tyskland? Bil?

Jag behöver hämta hem en häst så snart som möjligt men funderar på hur det går att bila ner med en så liten pys...

Du har ingen möjlighet att ta med en häst på tillbakavägen? :D ;)

Det tror jag inte är några problem. Sonen som som en gris så fort man startade bilen.

marikaochdanielsbilder2010063.jpg

Det blir ett http för mycket i din länk, vet inte varför men här är eran lilla Alexander! Så söt så :)

Urk, kan inte slemproppen släppa helt för? Är så trött på att hitta gröna saker när jag har varit på toa. Ursäkta äcklet men jag är ganska less på det.

Imorgon är det sista april och sedan är det maj och jag kan ev. tänka mig att föda barn då. Fick kommentaren idag om att med den här lilla magen så kan det ju inte vara dags på jääääätte länge, möjligen 6 juni istället för maj :grin: sen när hade magstorleken ngt med när barnet kommer? Eller avundsjuka att jag som höggravid är mindre än hon som ogravid? :cool:

Vi ska åka bil ner, öresundsbron och sen rödby-puttgarden.
Förbi hamburg,bremen sen till oldenburg. Tar normalt sett runt 7 timmar, men med den lille måste vi ju ta mera pauser.
Vad för häst ska du ha hem?

Så lite så :) jag kan inte förklara hur man lägger in bilder men jag kan ta reda på vad som är felet ;)

Härligt :) kommer vi få se lite mera bilder från er nu då!

Tycker bilden ser lite lattjo ut, precis som han sliter sitt hår ;)

Vad bra att du nämner det! Vad bäddar ni andra vagnen med eller hur bäddar ni?? Jag har en plastadfrotté med lakan över och en liten kudde.

Kommer bädda med fårskinn undertill från mamma och pappas får :love: finns nog inget som slår det, just som Cirkus skriver så är det varmt när det är kallt och kallt när det är varmt! Som täcke lär det nog bli nån filt men framförallt den mamma har virkat till lillen :laugh:

*kl*
Var och köpte spjälskydd till spjälsängen idag, dumma dumma som kom på att man skulle sy kortsidor och långsidor på spjälskydden. Våran säng har pappa byggt till oss barn och den har lite annorlunda mått då sängarna var 55*120 på den tiden och våran är lite lite mindre, men noga då, då får jag sy ett som blir exakt som jag vill ha :D ska ju lix sy sängkläder också. Usch så sjukligt huslig man har blivit på sistonde :laugh:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈