Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Vi ska åka bil ner, öresundsbron och sen rödby-puttgarden.
Förbi hamburg,bremen sen till oldenburg. Tar normalt sett runt 7 timmar, men med den lille måste vi ju ta mera pauser.
Vad för häst ska du ha hem?

Det är ett dräktigt sto som står norr om Bremen. Så har ni plats i bagagen är det kalas om ni tar med henne! :D

Maken är rädd för kidnappningsförsök om jag lägger upp den här bilden.

s_1067.jpg

:love: Jag som inte brukar tycka bebisar är söta. Såååå underbar!

Bagaget är redan fullt, bara barnvagnen får plats där, sen är det fullt. Lite smågrejor går väl stoppa bredvid men ett dräktigt sto kan bli knivigt. Synd då vi kör förbi henne!

:D Jättesynd. Jag får väl se om vi kan ta en runda ner i sommar. Från mig till där hon står tar det ca 10 tim utan släp, får nästan räkna med 14 tim med släp så man måste göra ett stopp ngnstans.

Du vill inte ställa henne på lastbil när hon är dräktig för smittorisken?

oh ja! Din gubbe ska vara vääldigt rädd för kidnappning, väldigt rädd!
För jisses vilket sött barn och fin bild:love::love:

Senast vi körde så var autobahn mellan hamburg och bremen för djävlig. vägarbete överallt, tog evigheter att köra! Ska bli spännande att se hur det är nu :grin

Måste berätta vad som hände min väninna i tisdags. Jag var på möte och hade alexander med mig. Väninnan ringer på min mobil men jag svarar inte. Strax därefter ringer min sambo, jag svarar och han säger att M (väninnan) är hysterisk och att någon försöker bryta sig in hos henne. Hennes man är utomlands. Jag ringer upp henne och hon har ringt polisen. Lämnar över en sovande alexander till en föredetta jobbarkompis och kör som en galning till M.

Väl där har hon ringt närmsta grannen som kommer samtidigt som mig och vi går in på tomten och då har galningen slagit in en ruta och tagit hennes telefon. Han pratar med polisen och säger att vi hotar döda honom...
Sen springer han iväg över hästhagen precis innan polisen kommer.
Grannen kände dock till denna man och polisen tar honom lite längre bort i byn. Han sitter nu på psyket i vxö.

Tack vare att hon hörde hunden skälla hann hon låsa ytterdörren, men jag börjar att tänka på hur det ser ut hemma hos mig. Är ytterdörren låst så sitter det nästan alltid en nyckel kvar på utsidan :crazy:
Har själv hund som är lite mera vaktig än hennes så varnad blir jag och säkert försvarad med.
Tänk om han kommit hit och barnet sovit i barnvagnen eller jag varit i stallet och bägge barnen varit inne ensamma...

Till och med i skogen händer det saker :eek::eek:

Du vill inte ställa henne på lastbil när hon är dräktig för smittorisken?

Nej, det är väl det jag är tveksam till. Plus att jag alltid kört hästarna själv innan. Hon står ju å andra sidan på gigantisk anläggning redan så det är väl nästan lika stor risk att hon åker på nåt där som på en lastbil...

Jag kommer dock kolla upp det. Är inget sugen på att köra ner med bebis det första jag gör. Tror jag inte? Jag ser ju här hur alla mår de första veckorna och jag vill ha hem henne så snart som möjligt.

Jag förstår det. Hade helst ställt mitt sto hemma i vardagsrummet i vitrinskåpet om det gått ;)

Fy hundan :eek:
Man är inte helt trygg ute i skogen asså!
Vår närmsta granne är karkare och har hittat på lite saker då å då.
Men har som tur är aldrig kommit upp till oss.
Det är mest på hans hus han gjort skador på.
Och som tur är så är det ca 1 km dit. Så så jättenära bor han inte heller.

*kl*

Ni med katter....
Jag har ett litet problem. Grannens katt har börjat gå in på vår altan. Jag vill inte ha honom där. Har ni någon bra ide om hur man kan få honom att hålla sej borta? Testade att spruta vatten på honom med en blomspruta men det hjälpte inte alls...

Samma bekymmer här!
Jag har katt själv, men hon är inne.

Sambons morsa har ett gäng katter, och att det är hennes gör inte saken bättre. Hon tar inte mina kommentarer på allvar.
Katterna är okastrerade och parar sig med varann hejvilt.
De är uppe på min trapp och pissar å skiter.
Smaskens tycker mina hundar men inte jag.

Har erbjudit henne massa hjälp som att fånga in och kastrera alternativt avliva. Då de är halvvilda och inavlade i femtielva led. Tror hon har bättre utbyte av en tam katt som är kastrerad som sällskap till henne än att hon får se dem hon har på håll när hon utfodrar dem.

Tycker det är så vidrigt äckligt och jag ser dem som skadedjur.
Jag ska inte behöva skaffa dyrt stängsel för att hålla dem borta.
Jag vill kunna ställa vagnen utomhus utan att den blir nedpissad.
Ha sandlåda till lillen sen och ha hans leksakr ute.

Usch, blir bara så arg när jag tänker på dem:devil:
Eller ja, hans morsa.
Har tagit upp problemet med både han och henne flera gånger, men de fattar inte problemet i det hela.

Vad jag vet har inte den här börjat piss på altan men den är långhårig och vit och jag har mörkblå dynor till mina möbler. Och jag vill oxå kunna ha bebben sovandes i vagnen på altan i sommar och vill inte att hon blir kvävd av en katt....

Det enda jag kan komma på är ett medel som heter FY men det är ju inte precis hundvänligt heller och jag antar att ni vill ha era hundar på altan och trapp.
En hink med vatten och försök träffa katten. De kommer inte sluta gå upp på altan men de väljer gärna ett annat ställe i första hand. Svårt att hålla katter borta när de väl har börjat med ngt. I år *peppar peppar* har inte vår katt varit upp på bilarna och det enda vi har gjort är att skälla på honom så fort vi har sett honom. Förra året hann vi inte ens parkera bilarna förrän han var uppe och sprang över hela bilarna.

Jag tänker inte låta vagnen stå ute utan myggnätet över den trots att vi bara har våran katt på tomten. De kan säkert krypa under nätet men det blir krångligare för dem att komma åt och katten är full i fästingar denna årstid :crazy:

Kan ju vara smart med myggnätet ändå.... Det är nog inte mkt roligare med en geting där inne...

Självklart men myggnätet får ju fungera även på vintern för att hålla katten borta från vagnen. Så att man har den på sommaren hoppas jag att alla har för olika insekter, vi har redan mygg här hemma :(

Hua, fästingarna hade jag inte ens tänkt på...

Funderade på om det var elakt att ha i lite citron i vattnet för bara vatten verkar han inte bry sej om. Eller så får jag helt enkelt se till att ha en hund på altan bebben är där.

*kl*

Jahopp. Då ska man snart iväg på överburenhets kontroll med eventuell
igångsättning.
Men det tror jag på först de säger det.
Känner på mig att de inte kommer sätta igång mig, för det kostar säkert landstinget och staten massa pengar. Det är bättre att vi åker fram och tillbaks på extrakontroller. Har ju bara en timme till sjukhuset och har absolut inget bättre för oss eller så...

Japp, jag går hellre in med en negativ inställning för att eventuellt bli posetivt
överraskad:D

Hua, fästingarna hade jag inte ens tänkt på...

Funderade på om det var elakt att ha i lite citron i vattnet för bara vatten verkar han inte bry sej om. Eller så får jag helt enkelt se till att ha en hund på altan bebben är där.

Citron? Testa kan man ju alltid göra :)

*kl*

igångsättning.
Känner på mig att de inte kommer sätta igång mig, för det kostar säkert landstinget och staten massa pengar. Det är bättre att vi åker fram och tillbaks på extrakontroller. Har ju bara en timme till sjukhuset och har absolut inget bättre för oss eller så...

Japp, jag går hellre in med en negativ inställning för att eventuellt bli posetivt

Lycka till idag :) hoppas du slipper åka hem igen och att de kan sätta igång dig så du får träffa eran bebis snart!

*kl*

igångsättning.

LYCKA TILL!!! :banana:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård