Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Tänkte köra likadant som dej. Det måste ju räcka med en filt över nu om man har "locket" på. Inte kan man behöva täcke heller. Nej vi kör filt. Blir det kallare får hon ha fleeceoverallen på sej.

Jag har ett täcke som min mamma har köpt men jag har inte lagt i det, funderar på filt precis som du och sedan så använder man väl det där locket? Eller vad är locket annars till för?

Precis, det blir ju rätt varmt i vagnen ändå. Vindstilla och allt som det är.

Jag har en åkpåse i fleece i vagnen.
Funderar på att lägga i plastad frotté på madrassen som lite
extra skydd.

Jag har ju två vagnar och den ena är bäddad med lakan och påslakan med tunnt täcke i, den andra är bäddad med underlakan, lakan och en filt. Blir det varmt kan man ta bort filten.

Jag har varken åkpåse eller overall för den här säsongen, jag tror och hoppas det kommer funka bra med filtar och kläder.

Plastad frotté hade jag också köpt men kompisen sa att hennes svettades så dant när hon bäddat med det, så jag väntar med det och ser. Hennes har å andra sidan typ aldrig kräkts eller kissat bredvid, så det beror ju på vilken typ av bebis man får. :)

Cattan har försvunnit. Lite oroväckande faktiskt. :(

Det finns ju en del som inte varit aktiva på ett tag, men Cattan var väl aktiv tills det var dags...

Tack för era svar, verkar som vi tänker väldigt lika ang. bäddning i vagnen.
Jag har bara lagt plastadfrotté där rumpan är, en bit upp mot ryggen och ner under benen. Inget under huvudet för jag läste ngt om att luften har svårt att "cirkulera" så det var inte bra att ha det under huvudet.
Tror våra bebisar kommer glida runt kungligt i sina barnavagnar :idea:

Tycker inte heller det känns vidare bra att Cattan inte har rapporterat ngt :( No news is good news?

Jag har en åkpåse i fleece i vagnen.
Funderar på att lägga i plastad frotté på madrassen som lite
extra skydd.

Ett råd, jag skulle inte avända varken plastad frotté i sängen eller vagnen. Luften kan inte cirkulera under barnet då och det blir ganska varmt där frottén är ( i en vagn som är ganska varm redan, och framförallt sommartid). Jag hade sådant lakan som inte plastat utan skall andas och tom de vart för varmt för Eddie så han svettades.

Sen ska man inte ha plastad frotté där huvudet är eftersom om barnet hamnar med munnen neråt så får den absolut ingen luft alls eftersom det är helt slutet.

Sen det händer ytterst sällan sådana olyckor att man är i behov av den. Eddie har varken skitit eller pisst ner sig i sängen/vagnen...

Bättre att köpa en tunn bäddmadrass över istället som man kan tvätta.

I min vagn idag hade jag min lodger bunker fleecepåse. Endast ytterpåsen för annars blir det för varmt.

Jag har dock vanligt lakan och påslakan som man kan ha om det är varmare.

Jag hade fårskinn som min son låg på det tyckte jag var bra, luftigt, svalt när det var varmt och varmt när det var kallt - perfekt.

Jag har oxå fårskinn, vilket jag tycker är perfekt. Lagom mysigt för dom oxå. sen har jag bara kört på filtar i vinter.

Ska nog hoppa över frottén då. Kan ju om man tänker efter inte vara så gött å ligga på plast. Även om det är ett tjockt lager fleece i mellan.
Sängen har jag hoppat över det helt. För jag har bäddmadrass över madrassen som är lagom tunn att slänga in i tvättmaskinen.

Cattan har säkert bara inte haft tid för oss här. Tycker det har tagit tid för alla som fött att bli aktiva igen. Förvisso har det gått väldigt lång tid nu.
Men vi får hoppas att allt är bra!

*kl*
Kändes bra igår, idag har jag svacka igen..Varför kan det bara inte bli bra?
Hon har ätit så mkt på morgonen/förmiddagen för hon har varit helt otillfreds..o gnytt..och ätit i omgångar..så nu har jag sjukt ont i brösten..och känner mig nedstämd..Saknar min sambo, som jag inte får så mkt tid att pussa på..

Hon ligger bara och gnyr..har nog ont i sin lilla mage idag.och jag har ingen kraft..varför e jag inte mer pigg?? varför blir jag så knäckt minsta lilla som är jobbigt..

Jag menar, så jobbigt är det ju inte egentligen..Får prata med BVC imorrn, för det känns inte normalt:(

Tittar på Familjen anorlunda nu, och jag menar, HALLÅ, va fan gnäller JAG för:p..10 ungar..shitt:cool:

Ni skriver och skriver medans jag jobbar och jobbar :D
Men sen ska jag ju ha sist också så det är väl inte så konstigt att jag fortfarande jobbar!
Gött med rast och iPhone så jag hinner hålla mig uppdaterad mitt på dagen - hade blivit massor att ta igen på kvällen så som ni skriver ;)

Även jag känner em viss oro över Cattan... Hoppas bara att hon är så uppslukad av bebis att hon i princip har glömt oss.

Nej, plikten kallar!

Hihi, du är så duktig du:D

Tur du har iphonen ja, annars hade du inte haft tid till annat på kvällen:grin:

Har du provat minifom och semper magdroppar? Det brukar hjälpa, prova även att göra kolikmassage. Det brukar hjälpa Eddie när han har ont i magen.

se till så hon rapar kanske mitt i amningen/matningen. Sen kan du prova att ha henne så att huvudet är högre än resten av kroppen för då samlas luften högt upp o är lättare för dom att få ut.
Om hon är strulig vid bröstet så sväljer hon mest troligt massa luft.

Tänk på att rådet där barnet ska ligga mage mot mage inte funkar för alla beroende på hur bröstvårtorna är formade. Eddie måste ligga med benen långt ut från magen, som snett :laugh:
Har du tunga bröst prova och lägg en liten handduk under bröstet så det kommer upp mera. Det kanske kan underlätta lite.

Ger du flaska oxå så prova MAMs kolikflaska.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix