Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Ni som nu fått, vad köpte ni för vagn och är ni nöjda med dem?

Vi köpte teutonia cosmo. Provkörde ute idag med grodan för första gången. Känner mig mycket nöjd so far. Han somnade, verkar inte så skakig men jag prvade ju inte alla underlag idag. Otroligt liten svängradie, kanon i affären. Lätt att skjuta och sen är den jätte liten och lätt att lyfta, nu får jag ju inte lyfta men det testades innan. :)

Vilken sötnos du har

Jag tror att jag åt 1g Alvedon 4ggr/dag och voltaren 3 ggr/ dag i minst 2 veckor. Ät medicin så du är smärtlindrad och rör på dig snarare än att ha ont och vara stilla. Fullt rörlig tog lång tid.

Vad olika det kan vara med smärtlindringen..

Jag kände mig redan på sjukhuset bättre än jag trodde innan. Så där hoppade jag över smärtlindringen varannan gång från och med dygn 2. Så det blev bara smärtlindring 2 ggr/dag under dygn 2 och 3. När jag kom hem så tog jag bara alvedon när jag skulle lägga mig och sova för kvällen de första 3 kvällarna hemma.. Åt med andra ord inte någon smärtlindring alls efter 1:a veckan.. Vilket egentligen känns helt skumt. Trodde ju som sagt att jag skulle vara handikappad big time första tiden hemma också.

Vad kul att se att du landat lite som mamma!! :bow:

Som jag sagt till dig tidigare, så komplettera (eller gå över till) ersättning så att livet funkar för er alla 3. Funkar det inte att amma så gör det inte helt enkelt... inte hela världen. ;)

Min man har en arbetskamrat som ska ha barn en vecka efter mig (12/5) och hon tror stenhårt på att hon föder barn i natt när det är fullmåne :) Kanske vore ngt för er som vill ha ut era nu? Satsa på fullmånen!
Jag håller mig till tidigast söndag jag...

Blev lite nyfiken och googlade lite på det. Och det är många som tror på det.
Så vi får väl se i natt :bump:

Så känner jag lite också, jag orkar inte bråka med henne. Jag var ju så illa tilltyglad att jag inte kunde amma de första dagarna och då fick hon ersättning för att inte tappa vikten, vet inte hur mycket morfin jag fick för att ens klara av en dag, men sen när jag lyckades ta mig upp i någorlunda sittande position så hade hon redan vant sig vid att maten kom direkt och blir bara skitförbannad när man försöker få henne att suga på brösten.

För oss fungerar pump och flaska superbra, sambon tycker det är roligt att kunna få mata och få den närheten också, så jag tror att vi kommer att fortsätta med det. Krävs lite mer planering, men när mjölken kommer igång ordentligt är det ju lättare att förbereda och så. :)

Vilken underbart söt tös du har! Fast oj vad liten hon såg ut jämfört med vår tjockis. :D

Vad spännande! Får sitta på buke inatt ifall lillan får tuppjuck igen och hålla koll på alla blivande mammor som ska föda när det är fullmåne då alltså. ;)

+ svartfot.

Hjälp vad olika man tar ett snitt. Jag hade så ont de första dagarna att de pumpade mig full med morfin för att kunna få upp mig ur sängen. Nu går jag på alvedon och voltaren, men herregud vad ont det gör ibland alltså. Hur lång tid tog det innan er mage började dra ihop sig efter snittet då?

Med tanke på att min mage såg ut såhär två dagar innan förlossningen så kanske jag ska vara glad över hur "liten" den är idag ifs. :p
28957_502569911977_326600030_20254_187974_n.jpg

+ ni andra!
Tack!:D

Gällande amningen så får vi se hur det går helt enkelt..det sköna är att jag inte blir galen när det inte funkar, eller blir arg/gråter utan tar det med ro..men det hade varit skönt och bara mata och slippa sitta en halvtimme extra ibland, för att bara få henne att ta bröstet/nappen...

Som sgt, det e ju inte hela världen, och så länge bebis mår bra, och går upp i vikt, så är det ju huvudsaken. man får ju lika mkt närhet med flaska, bara upp till var och en hur mysigt man gör matstunden:laugh:

*kl*

Nu har vi hämtat vagnen och tusen andra saker :bump:
Den är jättefin :) Längtar efter att få gå en promenad med lillan i den.

En del tar fotbollar, andra tar medicinbollar men jag kör på lådor under tröjan ;) Tycker det är fascinerande.

Hahahaha, ja jag har ju en medicinboll under tröjan :D
Tog nya bilder idag som skulle in i bloggen och in här, men jag orkar inte hämta kamera-sladden (typ andra sidan husvagnen!) för att föra in bilderna, så det får minsann vara så till imorgon, snacka om lat :angel: ;)

Kl
Idag har jag varit igång som fasen: började jobba 6,30 och fram till 14,30
Efter det hämtade jag hundarna och for till stallet där jag stängslade in en bit av sommarhagen till hästarna. Tog ju sin lilla tid, men det är gött att skiten är gjord - hästarna blev glada över att få smaka på gräset också :laugh:
Sedan mockade jag bägge mina boxar och gjorde iordning inför kvällen till hästarna, det ÄR jobbigt att mocka två boxar nu för tiden..
Sedan for jag hem och mötte upp sambon, vi for sedan upp till hans föräldrar och åt middag. Sedan ner till hästarna igen och tog in dem.
Nu sitter vi här i husvagnen, räkningarna är äntligen betalda och nu har sambon även masserat mig - skööööönt!
Pappa hämtade hunden och tig henne och deras på kvällsrundan, ruskigt behändigt!
Nu blir det till att sova igen för jag börjar jobba 6,30 imorgon igen, phu!
Imorgon går vi in i v. 37 :bump::bump:

Visst hade ni köpt en Edge Duo eller har jag fått helt om bakfoten?! Kul iaf att du är nöjd med valet :D vi bytte handtag på våran vagn pga att det som satt där var så glappt, vagnen blev som ny :love: så jag känner mig också helnöjd, längtar som tusan efter första prommisen med lillen...Fullmåne i natt så man får väl se vad som händer :p neee, tror nog lilleman stannar inne en stund till! Ska ju åka och göra faderskapsbekräftelsen i morgon!

Guuud va duktigt du har vart. Beundrar dig som fortfarande arbetar! Själv har det som vart lagom att bara vara och köpa takpanel och lister till nya tvrummet och firat syrrans pojk!

Nej, det är Michellan som har en Edge duo. Jag har en Citycross med citykorg. Men Emmaljung var det iaf :)

:bump: :bump: GRATTIS VIV!!!! :bump: :bump:

Jag har fått äran att rapportera att igår kväll föddes Iggy. Grattis Viv! Bra jobbat!

Grattis viv!
Här händer inget, som vanligt. Men i morgon har jag ju min tid inne i Borås på förlossningen för bedömning. Är jag mogen så sätts jag igång! 12 dagar över tiden nu.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?