Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Vaknade för ungefär en vecka sedan mitt i natten och fick för mig att allt gått åt pipsvängen. Hur mkt jag är bufflade och bökade fick jag ingen reaktion från skrutt. Blev dyngrädd, låg vaken 2½ timme, kände någon gång ibland att han rörde lite på sig...men ojojoj vad jag fick ångra mig dagen efter, han va inte stilla en enda sekund, har skulle bara ge igen för att mamma hållt honom vaken på natten :devil: Lillskrutt har fakriskt humör, man kan inte väcka honom hur som helst i magen, sover han så sover han. Igår var han vaken hela dagen tror jag, var inte stilla en sekund men då har han nog sovit hela natten. Nu börjar han vakna så smått igen...

Men du ska absolut ringa till MVC ifall du är orolig, om du inte redan har gjort det. Hellre en gång för mkt!

*kl*

Åhhh, det är så trist, mamma och pappa har ju en gäng tackor. Dom börjar lamma nu och jag tycker bara att det är hur mysigt som helst med små pluttar. Få vara med och hjälpa till...men iår får jag snällt stå vid sidan med händerna i fickorna och bara bossa över hur mamma och syster ska göra när problem uppstår. Känner mig så dum...jag vill också gossa lammisar.

Bäst jag kilar ut till fårhuset och ser hur det går där ute...var en tacka som började lamma i morse när jag kom och skulle ge hästarna. Sen blir den en sväng upp till syrran m sambo, deras son fyller ett år idag, shiiiit vad tiden gått fort!

*kl*

Ikväll åker vi en sväng till Örebro och hämtar vagnen och köper allt som är kvar att köpa. Ska bli kul att se vagnen på riktigt. Och skönt att få hem allt så det är klart sen.

Prova med att dricka Coca Cola, det drog alltid igång disko i min mage när jag drack det... :D

Åh! Det är ju så underbart med lamm:love:
Förra gården jag jobbade på hade en skock fårskallar.
Våren va en underbar tid, visst, väldigt häktiskt. Försöka hinna med
att mjölka en hel besättning kor och ta hand om rekryten OCH hinna med
att kolla till fåren ifall det blivit fler lamm.

Om några år, när lilleman vuxit till sig så ska vi med skaffa oss en mindre besättning får. Är lite långtråkigt med bara köttkossor. Händer ju inget med dem. Och än så länge är det ju bra betalt för lammkött.

Nu grejar hani magen. Skönt! Det är inte förra veckans vilda sparkar, men han kanske vuxit så han inte riktigt får plats med det? Det är mer ett buffande och knölande där inne, som om han försöker vända sig men inte kan.

Jag ligger lågt tills imorgon och försöker väcka honom med olika brutala metoder om det blir för lugnt. ;)

Nej, amningen fungerar inte för oss.

*halvt kl*
Inte för oss heller..eller jo, mellan varven, men nu bökar hon rejält varje gång.Även med amningsnappen tyvärr..gapar inte tillräckligt, och suger hellre på händerna för det tar för lång tid;)
.Tur man har mer tålamod och är mer på fötterna nu..Blir inte irriterad såå mkt längre över det. Men kände inatt att nu blir det nog flaska snart, deltid ia..försökt i över 2 veckor att få ammningen fungera, och det har väl blivit något bättre, men det är inte kul varken för henne eller mig att "bråka" på nätterna, nu när hon börjat sova så bra..Får prata med BVC på Fredag.

Varit ute med vagnen i landskapet första gången ensamma idag:love:
Helt underbart väder!! Varmt som tusan, fåglarna sjöng, och Nelly nannade.
Nu äter mamma lunch, lilltösis sover men ska väl snart äta.

Nu börjar man komma igång känner jag!!:D

Ha en bra dag!:)

*kl*

Tänkte lägga ut några bilder på tösisen:)
Bara några som är tagen med iphonen, har dom andra i systemkameran fortfarande..Ska få tummen ur och lägga upp dom med..men börjar med tre bilder på Nelly iaf!

Lilla tösis vilar med lilla nappen i munnen;)
Nellyst.jpg

Mys
NellyochJag.jpg

Lillan e mongo, precis som mamma och pappa:grin:( ska äta tröjan, älskar att suga på allt)
Nellytrams.jpg

Vad bra att det känns bättre för dig och att du kan njuta lite mera nu :) hon är jätte söt. Hur stor var hon när hon föddes?

*KL*

Har haft ganska kraftiga och ihållande sammandragningar/förvärkar (inte smärtsamma men molande och lite tryckande neråt) idag och jag försökte få med en på bild men jag glömde platta till tröjan under brösten. Min mage ser ganska lattjo ut för den blir helt 4-kantig. Platt ovanifrån och underifrån, platt framifrån och från sidorna :D

frvrk_85862457.jpg

Hon var 46 cm och vägde 2970 g:)

Liten tjej..men guud vad växt denna veckan!! Ska bli kul o se på Fradg hur lång hon r nu, för vi tycker absolut att det hänt grejjer på bara två veckor!

Det syns på bilderna att hon var (är!) en liten tös. Jag kan inte riktigt förklara men små bebisar ser alltid speciella ut på ngt sätt :)
Stämde viktuppskattningen ni fick förresten?

Jodå, vi ska åka när gubben slutar kl 16. Han får nog provköra den med mej i är jag rädd för vi ska även till Ikea, Rusta, Bauhaus och Maxi....

Okej, jag fick för mig att det var ngt som inte passade med vagnen eftersom du frågar nu när ni ska hämta den :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?