Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

*kl*

Här är en till som inser att man inte hinner läsa som förut på nätet. Kanske sunt trots allt, det finns ju olika viktiga saker :o

Nu har vi båda fått i oss frukost, grodan slockande igen och jag bara sitter. Nätterna går bra, får sova bortsätt från att jag måste gå upp och mata. Lillkillen vill dock inte sova själv på natten. Så vi sover i gäst sängen. Han är en gulleplutt och vill ligga nära hela tiden.

Idag ska vi testa vagnen en sväng, måste handla babysemp så vi tar en promis i solen.

Mormor och Morfar kommer och tittar idag, dom är ju så nyfikna. :p

Gosigt det såg ut på bilden, ungefär som kattungar, man vill bara ta upp dem i famnen och aldrig släppa! :love:

*KL*

Min man har en arbetskamrat som ska ha barn en vecka efter mig (12/5) och hon tror stenhårt på att hon föder barn i natt när det är fullmåne :) Kanske vore ngt för er som vill ha ut era nu? Satsa på fullmånen!
Jag håller mig till tidigast söndag jag...

Vi hade en likadan natt, inte för att det är någon tröst kanske. :/ Från att ha varit som en ängel hela dagen och nästan sovit nonstop, förutom när hon var hungrig, så blev hon som ett monster inatt. Först så fick Jeppe henne att somna, sen vaknade hon tre och skulle ha mat nu nu nu och sen så fick jag henne att somna igen klockan fyra. Klockan sex vaknade jag av ett illvrål bredvid örat efter att jag somnat med henne på magen när någon ville ha mat och sen så skrek hon nonstop till klockan åtta. Nu är hon naturligtvis ängeln själv och ligger nöjt i sin egna säng och sover som en stock.

Ska till BVC för att väga lilltjejen idag, eftersom hon vägde så mycket vid födseln så måste vi göra extra koller nu i början för att kolla att hon verkligen behåller vikten och så.

Måste bara fråga, hur lång tid tog det för dig innan du var rörlig igen efter ditt snitt? Jag har så fruktansvärt ont att jag knappt kan röra mig och nu har det gått en vecka efter att Selma kom ut.

Om det är någon tröst så har jag likadana nätter fast bebis är kvar i magen. Kunde inte sova pga täppt näsa och ont här och där så jag halvlåg i soffan till halv ett då jag slumrade till. Vaknade ett och var tokkissnödig. Hade då sovit med munnen öppen och var tvungen att hiva i mig ett glas vatten. Vaknade klockan två och var lika kissnödig igen. Näsan var helt igentäppt och jag hade svårt att andas så då käkade jag lite pasta (skitbra) och kollade på tv en timme tills jag i dvala somnade om. Vaknade vid 4 av att katterna ville gå ut, gick och kissade igen, somnade om hyffsat. Vaknade av att sambon gick upp vid 6 och då var jag kissnödig igen så då var det lika bra att gå upp och släppa ut hästarna.

Så alla som säger att man ska vila innan förlossningen kan jag inte annat än skratta åt, så här illa har jag ju sovit sen januari typ.

Eftersom det fungerade så passar jag på att slänga ut lite mer bilder på vårt Monster medan hon är så snäll och nannar kudde. :love:

25605_403261504760_503859760_3741025_1385543_n.jpg

Vi två, 6 timmar efter att hon kommit ut.

31417_404169149760_503859760_3764110_1220357_n.jpg

25605_403262279760_503859760_3741041_4705366_n.jpg

Temlan, nästan ett dygn gammal, med sin pappa. :love:

25605_403262689760_503859760_3741051_6381791_n.jpg

Sumobrottaren...

25605_403262969760_503859760_3741053_154854_n.jpg

Måste bara fråga, hur lång tid tog det för dig innan du var rörlig igen efter ditt snitt? Jag har så fruktansvärt ont att jag knappt kan röra mig och nu har det gått en vecka efter att Selma kom ut.

För mig tog det två veckor innan jag kunde klara mig utan smärtstillande, och sedan tog det ytterligare en tid innan det kändes bra att göra saker som att böja sig ner till golvet. Oerhört jobbigt, men det tar slut (även om man undrar ibland...)!

Jag vet hur det känns... Känns som om vi har haft ungefär samma situation, fast jag hade "tur" och hade det bara så de 3 sista månaderna. Var försiktig i början när bebbe kommit ut också, jag blev lite överentusiastisk i början och rörde på mig mer än vad jag borde ha gjort och POFF tror du inte att känningarna från foglossningarna kom tillbaka? SUCK. Så nu är jag helt imobiliserad, värre än innan Selma ploppade ut. Det är lätt att bli lite bitter nu. :p :D

Men men, ska väl sluta vara bitter och försöka släpa mig ut på trappen och låta bebis få lite sol och frisk luft. :)

Vilken liten trollunge du fått Lottch!! Så söt! :)

Jag undrar om bebis här kommer ha hår eller inte! Jag var helt skallig tills jag var 1 (har dock tagit igen det med råge och har världens tjockaste hår) medans sambon kom ut med stor svart kalufs och blev sedan lintott.

Bebis i magen är så himla lugn att jag nästan funderar på att ringa in och fråga om det är ok. Jag känner att han vrider på sig nån gång per dag men inte mer... Hur hade ni gjort? Så här lugnt var det ju tidigare men förra veckan var det ju sparkar till höger och vänster med små fötter som pekade ut!

Skönt att höra att det finns ett slut iaf. :) Tycker att det är så hemskt frustrerande att inte kunna göra saker på egen hand bara. Ska försöka att hålla mig mer stilla, antagligen därför det gör så ont också, för att jag blir för "kaxig" och ska klara det. :/

Om du är orolig så ring, jag tror inte jag känner vildbatting mer än vad du gör men jag fick lyssna på hjärtat igår hos barnmorskan så jag känner mig lugn. Har en punkt på magen jag brukar känna en häl eller nåt och sedan ibland en hand långt ner vid urinblåsan typ.

Både Jeppe och jag såg ut sådär när vi föddes, haha, så vi hade väl mer eller mindre förväntat oss att vi skulle få en apunge. :D Men Selma verkar ha fått det bästa av våra hårgener och är bara söt, till skillnad från mig som såg ut som en ihoptryckt eskimåunge med michelinkropp. Jag blev superblond sen när jag tappade bebisfjunen, men sen mörknade det ju äldre jag blev. Ska verkligen bli spännande att följa lillans utveckling.

Selma var lugn de sista dagarna innan förlossning också, eller, lugn och lugn, men det var inga kickar som det brukade utan mer tryck. Ring om du känner dig orolig, det hade jag gjort.

Hon är helt otroligt söt. Vilka kinder! Sådant där hår hade sonen när han föddes oxå. Klippte honom för första gången när han var 3 månader för då var luggen i ögonen.

Min tjej är oxå lugn fortfarande men om jag buffar på magen så får jag svar. Har du testat det?

Vilka goa kinder hon har Selma! Det är så man vill nypa lite i dem:love:

*kl*
I natt t.o.m drömmde jag om att jag fick värkar. Vaknade och kände efter.
Blev lite besviken när det inte va sant:grin:
För jag fick en av de värsta förvärkarna hittills igår kväll, så jag spann väl vidare på det i drömmen.
Men nu tycker jag faktiskt att han kan stanna inne tills Valborg eller 1a maj. Lite roliga datum.
11 dagar över tiden nu, känns som att det kvittar om det blir 13 dagar liksom.

Jag är rätt säker på att vår unge kommer få mycket hår med.
Både jag och sambon föddes med mycket hår.
Hoppas innerligt att pojkstackarn ärver far sins hårfärg.
Så han inte får mitt röda.

Min tjej är oxå lugn fortfarande men om jag buffar på magen så får jag svar. Har du testat det?

Det har jag aldrig fått, han är nog lite trög. :o

Men när jag åt frukost förut var det nån som knölade runt där inne en liten stund, så jag väntar lite och ser vad som händer.

Läste någonstans att man kunde dricka ett glas isvatten och skulle då få en reaktion.

Var glad för det du, jag är rädd att min fröken har rätt mycket humör...

Samma här:D
Min lille stökar och bökar hela tiden. Är det lugn en timme så blir
jag orolig för det är inte likt honom att vara still.
Så om han behåller detta när han är utanför så lär jag väl aldrig få sova.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar