Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag tänkte bara spinna vidare på en bra rutin du verkar ha, det att lufta.
Hur länge låter du din son ligga utan kläder och blöja?
Blir han inte arg eller eldsen över att vara naken?
Min dotter blir GALEN när hon är naken, om hon inte ligger på mig eller sambon.
Lägger du honom i sängen, soffan, babygym eller annat?
Har du någon typ av engångsunderlägg`??
Sorry om jag frågar mycket, men jag har lite dåligt samvete för att jag så gott som aldrig luftar mer än någon minut......:(

Vi luftade aldrig innan han blev sådär röd om rumpan, men då blev vi "så illa tvugna" att hitta en strategi för det. Det tog massor av tvätt :p innan vi hittade ett sätt som fungerade för oss!

Nu gör vi så att han får ligga på mage i en öppen blöja, och vi lägger honom ganska direkt efter att han bajsat för att minimera risken för sådana olyckor. Eventuellt kiss tar blöjan hand om. Han brukar ligga mellan två mål, så det kan vara 1-2,5 timmar i stöten kanske.

Vi brukar ta hans skötbädd (en sådan här vanlig vit uppblåsbar) och lägga på vår säng, på den har vi alltid en vikt handduk men när han ska ligga och lufta sig brukar vi dessutom lägga dit en extra handduk, en så mjuk och mysig som möjligt :), och så ligger han naken på den med den vikt över sig som ett täcke. Han är varm av sig och brukar sova naken på nätterna ibland också (och vara naken på dagen när jag inte orkar klä på honom nya kläder när han eller jag slabbat ner de gamla :o), men han har även legat med en uppvikt body på sig. Eller så kan man ju lägga på mer täcke. Jag skulle nog till och med våga låta honom ligga känguru på oss med öppen blöja, så pass säkert känns det! :)

Grattis, det var ju på tiden! :) Har hon lämnat någon bra förklaring till varför hon ville stanna inne så länge? ;)

Men vad smidigt och enkelt uttänkt!
Varför ska allt vara så komplicerat i mitt huvud för.. ;D
Kiss får jag räkna med, så fort man byter och det blir lite kallt så kissar hon.
Tack för beskrivningen, det ska jag pröva sen när tillfälle ges!

Annars är allt bra här, idag är första dagen vi är utan pappa som jobbar första dagen idag, vi har promenerat, ätit och sovit.. =)

Nu börjar det bli riktigt blandat med "tips om bebis och amning" och "vi är lätt desperata och springer hos bm och fasar för förlossning".

Det märks att vi är mitt i vårtråden! :)

Grattis Zody! Äntligen! :bump::bump:

Vi har varit hemma sen igår, så skönt! Jag är mycket mer stabil och mår bra. Lilla grodan verkar tycka det är helt ok här hemma. Ammar vidare och får sin ersättning för att öka vikten.

Var på återbesök idag och vågen visade uppgång. Känns bra.
På torsdag kommer BVC hit och då väger vi igen.

Imorgon hoppas jag kunna gå en liten sväng i solen. :D

Rutiner har vi inte hittat än men det är ju inte ens ett dygn. Men när det gäller blöjbyte börjar vi oftast med det innan vi ammar, mest för att han ska vakna lite och kunna ta bröstet sen. Trött kille och nu är han får ersättning är han helt däckad.

Ha, jag tänkte precis samma sak!

Min Thea föddes i vecka 38+2, jag var så väldigt inställd på BFdatumet och att möjligen gå över tiden, men sista veckorna var tunga och jobbiga.
Men nu i efterhand känner jag mig.... snuvad på dom veckorna som var kvar, som om jag inte fått vara gravid klart, kan man säga.. Konstig man är, jag var inte så förtjust i att vara gravid, men nu saknar jag det..

Vad är det du känner att du har missat då? Är det den eviga väntan eller att det inte blev runt BF som det var tänkt? Blev lite nyfiken :)

Jag vet inte riktigt!
Kanske att jag inte hann förbereda mig, jag hann vara hemma en dag från jobbet och i huvudet hade jag två veckor på mig att boa.
Jag skulle tvätta altanen, städa tomten och bara gå hemma och vänta på den som låg därinne.
Jag saknar magen, jag hade ju faktiskt vant mig vid den! Jag saknar sparkarna och tom att ha ont i revbenen :grin:
Tur att jag inte fortsatte jobba som jag hade tänkt till den 15/4 eftersom hon kom den 13/4!

Sen tar jag mig en titt ner i babysittern och ser min fantastiska lilla mumla ligga och drömma, och då gråter jag lite och inser att jag är så sjukt glad att hon är härute hos mig!!!

*kl*

Jag ska baka till gubbens kalas på lördag men vad svårt det var att komma på vad man ska baka när man helt tappat suget på allt som är sött.... Kanske får bjuda på fem sorters matbröd istället.
Jag tror förresten att fröken i magen har lugnat ner sej lite nu... Var rätt så lugn igår och idag oxå, än så länge.

*kl*

Jag tror förresten att fröken i magen har lugnat ner sej lite nu... Var rätt så lugn igår och idag oxå, än så länge.

Tänkte nästan fråga dig hur det var hos din, här har bebis jämfört med förra veckan varit jättelugn. Jag känner att det rör lite på sig nån gång per dag men ingen karate kid som försöker peta ut fötterna genom naveln som förra veckan. Så stor skillnad att jag nästan hunnit oroa mig!

Då kanske vi är på G nu då :)
Fast min är inte välkommen ut fören på söndag. Inte din heller va?
Var på stan och lunchade med en kompis idag och passade på att gå en runda i lite affärer när jag ändå var ute. Efter det har hela magen varit en enda sammandragning. Går som om jag gjort något i byxan som man bara får göra om man är väldigt väldigt liten... Är det månne det som är kokosnötläget ;)

Snuvad på ledigheten kanske? Jag har ju varit hemma i snart en månad så jag har ju hunnit gå runt och njuta av graviditeten så jag kan nog förstå dig ändå.
Jag kommer sakna magen och sparkarna, jag kan nästan bli lite ledsen när jag tänker på att det snart är slut.

Min har MYCKET plats. Tyvärr. Kan flytta runt henne som jag vill nästan. Barnmorskan var rätt så förvånad över hur mycket plats det var därinne. Så hon kan ju inte vara så stor för magen är rätt liten. Senast igår var det en som sa till mej att han hoppades det inte skulle bli sådan varm sommar för då skulle det väl bli jobbigt för mej med magen.... Han såg lite chockad ut när jag sa att jag ska ha nästa vecka...

Nej min får inte komma än!! :D Inga sammandragningar här på sista tiden, och väldigt lite förvärkar. Hade mer av det förra veckan också. Antingen så får min komma fredag eftermiddag eller slutet av nästa vecka!

Rent statistiskt sett så borde ju din komma före min eftersom du har fått barn tidigare, men det börjar bli spännande nu.

Ja, det är sant. Sonen kom nästa onsdag och ska man gå enligt statistiken så ska ju fröken titta ut lite tidigare. Men häromdagen slog det mej att hon ju faktiskt kan vänta fyra veckor till.... Hua... Hemska tanke.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar