Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Nu börjar det bli riktigt blandat med "tips om bebis och amning" och "vi är lätt desperata och springer hos bm och fasar för förlossning".

Det märks att vi är mitt i vårtråden! :)

Ja, och det är så roligt att alltfler små börjar titta ut nu! :)

*kl*
Har sedan bebisarna börjat titta fram i tråden här saknat de som fött. Väntat på uppdateringar mm.
Nu hinner jag knappt läsa vad som skrivs..Har glömt hur det var att ha bebis tydligen :D

Svarar på lite allt möjligt medan jag kör barnvagnen med foten!

Har ett väldigt snällt barn som äter och sover mest hela dagarna. skriker bara på skötbordet och gnäller om inte maten är serverad när han vaknar.
Byter oftast blöja mitt i amningen så att han inte somnar om hela tiden.

Huvudet har han hållt stadigt sedan födseln, det var ju en stadig bit som kom ut!
Ska till BVC imorgon, gissar att han kommer över 5 kg strecket då..

Senaste dagarna har han varit lite mera vaken och kontaktsökande. ligger helst på mammas mage med bröstet som kudde.
ett bröst kan användas tll mkt. mat, kudde och klösbräda!

Har ett väldigt snällt barn som äter och sover mest hela dagarna. skriker bara på skötbordet och gnäller om inte maten är serverad när han vaknar.
Byter oftast blöja mitt i amningen så att han inte somnar om hela tiden.

Så blir det ju ofta för oss i praktiken, i och med att han blir mer hungrig när han vaknar. Men ni amningsväckare, hur bestämme ni er för när de ätit färdigt? Jag tycker det är svårt att veta!

Ska till BVC imorgon, gissar att han kommer över 5 kg strecket då..

Vi var stolta över att ha passerat 3 kg-strecket idag, snacka om skillnad! :eek:

Ja, herregud vad stressad man blir om man varken har ersättning eller hunnit pumpa och ungen vaknar och är hungrig. :eek: Sambon föreslog att vi skulle köpa öronproppar till de tillfällena. :D

Vi byter alltid blöja efter att lillan fått mat, vet inte varför egentligen, det har bara blivit så. Då är hon lugn och brukar bara ligga och titta runt, sen är hon vaken ett tag och ligger och jollrar för sig själv innan jag brukar ta upp henne så att hon somnar på mitt bröst. Tycker det är så underbart att ligga och sniffa bebis. :love:

Vart var det du köpte dina tygblöjor ifrån? Vi hade ju tänkt köpa sen när Temlan blivit större och hon inte skulle växa ur dem så fort, men jag tycker att hon blir så röd av både pampers och libero att vi tänkte satsa på det nu. :)

Kan ni se den här bilden förresten?

30297_403836884760_503859760_3756657_7968529_n.jpg

Åhh hjälp så söt!!!!!!!!!!!
Tar tillbaka det jag sa tidigare om att min tjej inte får komma ut före söndag. KOM UT NU!!

Funkar inte amningen för dig ? annars är det ju hur fiffigt som helst att bara trycka in en tutte

Min gissning är att Lottch nog redan hade kommit på den idén i så fall. Eller vad tror du?

*kl*

Ni som har hundar, beter de sej annorlunda mot er på något sätt? Min hund märker jag inget på alls. Däremot sambons hund vill gärna vara vid min sida och kan tom gnälla lite när hon inte ser mej. Har aldrig hänt förut. Hon är verkligen husses hund annars.

Näää fyyy, jag blir så sjukt avis på alla som har sina pluttar på utsidan så jag kan nästan inte kolla den här tråden nu mera, men jag vet, min skrotas kommer också komma ut nån dag så man får väl ha gott tålamod! :laugh:

Japp. Labradoren tycker jag har blivit lite skum.
Har riktigt kryper intill och stirrar på mig.
Han har alltid varit gosig, men nu är han riktigt påflugen.
Han ligger oftast i sängen på natten, nere vid fötterna.
I morse låg han ihopkurad uppe vid kuddarna.

Och katten har blivit tvärtom. Innan va hon riktigt påklistrad.
Nu så springer hon nästan och gömmer sig när jag kommer gåendes.
Gör inget annorlunda gentemot henne nu som innan.

Gud vilken sötnos! :love: Jättehärlig kalufs!:D

Jag köpte mina tygblöjor på barnshop.se. Första gången klöpte jag ett prova på paket med lite olika sorter, men de som passade bäst var P'tit Easy och BumGenius, så det var dom jag beställde fler av.

Det man får räkna med är att kanske byta lite oftare än vad man måste med vanlig blöja, annars läcker det. Men det är ju bara bra egentligen. Det finns ett tygblöjeforum på sjalbarn.se, där kan man få svar på allt och en massa tips.

Kl

Idag har vi exakt en månad till beräknad Bf, om man får tro BM :D

På tal om det där med vovven så märker jag just nu ingen större skillnad på henne. Dock nämnde jag för ett tag sen att hon var grymt osäker och vek, hon till och med gömde sig för mina föräldrars hund som hon alltid träffar typ. Då förstod jag att något var fel. Mamma kom på att det nog var jag. Hade då otroliga humörsvängningar och var fruktansvärt bitchig :o. Hon är ju mattes hund och tyckte inte om den förändringen hos mig och jag är säker på att det fick henne att förändras så.
Bestämde mig för att göra en radikal förändring, speciellt alltid i hennes närvaro och det har verkligen hjälpt. Dock har jag inte märkt någon förändring pga graviditeten hos henne :)

Åh nu blev man inte liiite pyttebebissugen!
Jag får inte titta på såna där bilder!

Underbar! :love:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 994
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar