Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Hon är dock fortfarande stökig med maten..jag fattar inte om hon är hungrig eller ej..Hon tar inte varken bröstvårtan eller amningsnappen i några sekunder, sen blir hon förbannad. Men tar man då bort henne gallskriker hon! Man får nästan tvinga henne en stund, sen tar hon och äter och äter som en galning..

Hur beter hon sig vid bröstet då? Far hon runt som en liten piraya eller gör hon bara ingenting?

:crazy:Du, det är lugnt, stammen här har ökat från 2 till 8 på väldigt kort tid. Har som tur en granne som jagar rådjur så vi lär nog få njuta av rådjursfilé till hösten :d

men gud, höll helt på glömma, var hos BM igår ju
v37+1
SF 35cm
Hjärta 140, var uppe på 160 en sväng men det var bara för att vi var lite jäkliga med han :laugh:
Allt annat såg också bra ut, börjar sjunka ner till mittersta kurvan nu igen! Lillen har vart fixerad dom sista 4 besöken. Den enda som var va att jag hade lite lägre blodtryck än vanligt. BM frågade om jag var snurrig, svarade nej, men idag känner jag min stundtals lite yr...:crazy: kan ju vara trötthet också iofs...

Ska åka och köpa madrass och spjälskydd till sängen idag, svärmor sponsrade :D

Senast ändrad:

Svårt att veta hur folk reagerar när man är på ett forum som i grunden är ett hästforum. Många är vegisar och veganer och anser att det är fel att vara i skogen att jaga.

Hur beter hon sig vid bröstet då? Far hon runt som en liten piraya eller gör hon bara ingenting?

det varierar..ofta tar hon tag o suger, sen bara slutar hon..ligger bara och tittar, som om, nu då:grin: mina bröst sätter fart o rinner rejält, så ibland ligger hon bara o slickar på bröstvårtan..tror hon är bekväm!

men sen andra gånger suger hon tag som en galning, blir arg, kryper ihop som en boll, släpper o skriker..jättesvårt att veta vad hon vill...

skriver med en hand fri bara, så därför ser det lite knas ut,;)

Ni som fått bebisar

hur ser era dagar ut, har ni rutiner.
hur ser era dagar ut i så fall. jag drar mig lite för att ge mig ut själv än, är inne på andra dagen själv med lillan. men jag har ju inte varit helt på g förrän nu heller, så jag tänkte att imorrn ska jag börja ge mig iväg lite själv, med vagn o kanske köra en sväng med bilen.

jag har bara velat ta det lite lugnt pga att nätterna varit lite knas, så jag inte gör henne mer otrygg, men det kanske bara är trams från min sida..

vad gör ni när ni är hemma, har ni några rutiner, som att läsa för dem lr liknande.

förlåt att jag inte skriver så bra o utan frågetecken osv...har bara en hand över:cool:

det varierar..ofta tar hon tag o suger, sen bara slutar hon..ligger bara och tittar, som om, nu då:grin: mina bröst sätter fart o rinner rejält, så ibland ligger hon bara o slickar på bröstvårtan..tror hon är bekväm!

men sen andra gånger suger hon tag som en galning, blir arg, kryper ihop som en boll, släpper o skriker..jättesvårt att veta vad hon vill...

Vilket klurigt beteende!

Innan E hade kommit på det här med att äta utan amningsnapp helt så hände det att han bara låg och slickade, eller verkade allmänt frustrerad. Då tyckte jag att nappen var en hjälp. Han kunde börja äta utan, sätta i halsen, och sedan inte komma på hur han skulle göra för att få ett nytt grepp. Då alternerade jag mellan att låta honom äta med när han fick tag, och att sätta dit den när han inte fixade det. Men hon kanske gör likadant med nappen?

Att skrika vid bröstet har vi börjat med rätt nyligen. För E brukar det kunna betyda att maten kommer för snabbt eller att han har en rap eller prutt på tvären - men ibland verkar det inte direkt finnas någon anledning alls. Det är ju inte lätt att veta när de inte kan kommunicera så bra.

*kl*
Hemma från bm.. Inget särskilt hände som vanligt.
Mätte mage och kolla blodtryck.
Magen hade krympt 3 cm sen sist. Från 41 till 38:D
Och huvudet va väldigt välfixerat och lågt.
Ska in till förlossningen på bedömmning på fredag.
Är det moget då så sätts jag igång samma dag, annars några
dagar senare. Så risken finns att jag får joina er majmammor:laugh:

Nu ska jag slänga ihop något snabbt till middag, är hungrig jämt nuför tiden.
Chilikryddad krovstroganoff blir det nog :d
Får passa på att äta min älskade starka mat innan jag ska börja amma.

vad gör ni när ni är hemma, har ni några rutiner, som att läsa för dem lr liknande.

Jag gillar rutiner, verkligen, men har känt att det inte går att ha så mycket. Skulle man skissa en dag så är väl de fasta punkterna ungefär att när vi är nöjda efter frukosten så går vi och lägger oss med naken rumpa (för att lufta den utan blöjor), när vi ätit gången efter det sovpasset brukar vi ta en promenad om vädret är okej, och efter maten efter promenaden tar sambon över bebisvaktandet (med undantag för matandet). Då ska ett nakenpass till hinnas med innan det nattas. Sambon ger nappflaska första målet efter att jag gått och lagt mig. Äter gör han vid väldigt olika tider, så schemat styrs rätt mycket av det. Prat, joller och sång pysslar vi med när han har sina vakenstunder om vi inte gör det skojigaste - går runt i lägenheten och tittar på hur slarviga mamma och pappa hängt kläder över dörrarna och lämnat disk i diskstället :p

*kl* En liten uppdatering kanske är på sin plats. ;) Igår kl. 21.26 kom äntligen vår älskade dotter. Allt har gått jättebra, uppdaterar mer när vi kommit hem. :)

Vi sjunger en hel del. Men läsa har jag inte börjat med.

Rutiner är nått jag önskar mig. Men hon är väldigt olika från dag till dag så vi har inte kommit så långt med det. Men oftast vaknar jag samtidigt som maken. Han går in i duschen och jag börjar amma. När första bröstet e klart får hon en liten paus där jag duschar och maken har henne. Sedan blir det nästa bröst och frukost till mig samtidigt. Frukosten gör min underbara man åt mig. Han har även börjat göra ett par lunch smörgåsar för att se till att jag äter… Efter det skiljer sig dagarna mycket åt. Men som många barn är hon gladare o äter mindre på förmiddagen.

För att skriva ett frågetäcken så gör man en googelsökning och sedan kopierar.

Jag tänkte bara spinna vidare på en bra rutin du verkar ha, det att lufta.
Hur länge låter du din son ligga utan kläder och blöja?
Blir han inte arg eller eldsen över att vara naken?
Min dotter blir GALEN när hon är naken, om hon inte ligger på mig eller sambon.
Lägger du honom i sängen, soffan, babygym eller annat?
Har du någon typ av engångsunderlägg`??
Sorry om jag frågar mycket, men jag har lite dåligt samvete för att jag så gott som aldrig luftar mer än någon minut......:(

Mars
8/3 - Svartfot - första barnet- födde 1/3 en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke

31/3 - Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet en pojke
14/4 - Zody - första barnet - födde 26/4 en flicka
15/4 - Juzzzen-Första barnet - födde 13/4 en Flicka
17/4 - AKB- första barnet. En pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1
20/4 - Lottch - första barnet - födde 21/4 en flicka
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet - födde 23/4 en pojke

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet
6/5 - Michellan95 - första barnet
12/5 - Ia* - andra barnet
12/5 - Cyllene - första barnet,
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, pojke

6 st pojkar
5 st flickor

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar