Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Det tror egentligen jag också men de där bebisarna kan ju vara envisa och inte riktigt vill komma ut trots att förlossningen har startat ;)

Kroppsligt så har jag haft en ganska bra dag, haft lite förvärkar och en massa sammandragningar men fogarna har varit snälla idag.
Min snälla man talade om för mig att jag inte fick åka ngn stans nu utan jag skulle allt hålla mig hemma ifall det skulle hända ngt. Kan ju säga så här att han och jag har inte samma uppfattning om den saken. Man kan ju inte låsa in sig här hemma i fall det skulle starta ngt, ska ju bl.a. till min bm imorgon!

Peppdansar din bebis nu: :bump::banana::bump::banana::bump: ut lilla bebis, din mamma vill träffa dig nu! Han (?) kan ju inte stanna i magen i all evighet, hade du skickat en vräkningsorder än?

Tack för peppen!:laugh:
Skickade in en vräkningsorder igår, man han förstod nog inte riktigt.
Han lever verkligen rövare där inne idag med, så några planer på att flytta ut är nog inte aktuella än.

Förutsätter att ni peppdansar för mig sen ;) Fast det där att det ska vara lugnt i magen dagarna innan det drar igång är inte så säkert, det kan ju vara tvärtom också har jag läst :laugh:

Självklart får du pepp när det är dags:) Det blir säkert före mig;)
Ja, stackarn kanske har panik därinne och försöker sparka sig ut:D

Åh nä! Jag ska ha majbarn :D jag tänker inte föda före dig. Sedan så har jag på känn att jag går över till den 13 maj.

Och jag som velat ha ut bebis i flera månader hoppas han stannar inne ett tag till. :o

Mitt sto ska som sagt var kollas hos vet imorgon kväll och sen semineras torsdag. Eftersom jag själv sköter allt och har henne hemma ska hon köras, seminlådor hämtas i annan stad osv. Sen har jag ett par ston åt kunder som ska semineras nästa vecka och jag vill gärna sköta det själv.

Så antingen får det bli en Valborgsbebis så jag kommer hem till nästa vecka, eller så får han vänta till nästa helg. ;)

Sen måste jag berätta dagens komiska inslag. Jag blev lurad av en telefonförsäljare att köpa gigantiska mängder tvätt och diskmedel förra sommaren. Har varit dålig på att använda det men nu med nya tvättstugan så har vi använt det ett tag. Tvättmedelshinken väger dock 20 kg så sambon får fylla på en liten bytta åt mig. Idag var lilla byttan slut, och jag bad sambon fylla på. Stora hinken står under diskbänken i tvättstugan, och i hyllan i skåpet står 10kg hinken med maskindiskmedel. Gissa vilken sambon gick till?

Japp, vi har tvättat kläder i maskindiskmedel i typ två månader.

Pulver som pulver tydligen! :D

Bättre att den väntar minst tills nästa helg då...
Jag är rätt hoppfull, mitt sto har inte ens börjat fylla juvret så jag hoppas jag hinner före henne.

Precis som vi då!
Fast sambon tycker inte vi blivit lurade. Men han är som han är!
Två bauta hinkar tvättmedel, två dunkar sköljmedel,två hinkar maskindiskmedel, en dunk bilshampoo,
ett par flaskor spolarvätska, en dunk avfettningsmedel och en flaska värdelöst shampoo och en bal dasspapper.
Allt för "bara" 5 tusen!
Visst, jag slipper släpa hem tvättmedel i två år nu, men jag gillar att variera mig lite.
Och de påstod att pappret skulle räcka ett år för två pers. Visst:D
Inte med en gravid kvinna i huset. Det gick ett par månader bara.

Och tvättmedlet tål jag, som annars är väldigt känslig. Men jag vill inte använda det till bebiskläderna. Vill helst ha flytande tvättmedel till det.

Måste vara samma som hos mig, men jag behövde inga bilgrejer så jag handlade bara för 3000 kr. Suck när den fakturan kom... Och sen blev hinkarna ståendes i garaget i ett halvår för att de var så stora.

Hittills har min snälla mor tvättat allt till bebis eftersom jag haft så svårt att böja mig, men jag kommer köpa annat till barnkläder och sånt.

Men nu vet du ju att om ni får diskmaskinsmedel över kan ni tvätta kläder i det! ;)

:D :D :D

Hälsa din sambo och säg att det var ett mkt bra köp. ;) Försäljaren ringde mig för ngn månad sen och tyckte det var dags igen. Efter 20 min och han inte fattat att jag inte ville ha mer la jag för första gången på luren i örat på en försäljare. Han GAV sig verkligen inte och då kom jag på hur det blev så att jag köpte eländet i första taget!

Det är ungefär som när jag gav farmor schampoo i julklapp och ett halvår senare upptäckte att hon använt det som gele... Hon hade tyckt det skummade lite mycket och var dålig stadga i det....

Jaha, tack för förklaringen! Måste bara fråga, gjorde inte den bedövningen väldigt ont att ta? Har för mig att folk sagt det, men jag kanske blandar ihop det.. Sen kanske man inte riktigt tänker på det i det läget :D

Nej, det känns inte så mycket. Sticker till lite, men inte alls farligt, och inte värre än vilken spruta som helst. Man är inte så känslig inuti som man kan tro.

Kvaddlarna? Det lät till och med hemskt.

*kl*

Ligger och väntar på Selma ska vakna, hon är en väldigt bestämd ung dam och får hon inte flaskan inom 1 sek från att hon vaknat så blir det ett illvrålstjut. Tänkte skona sambon från det uppvaknandet idag. :)
hittills har det faktiskt fungerat bra hemma. Hon äter och sover mest hela tiden, min sambo går och kollar ca en gång i minuten att hon fortfarande andas och har hon inte bajsat på ett tag så tror vi direkt att hon har förstoppning och håller på att dö.

Typiska nyblivna föräldrar med andra ord. :p

+ AKB
Måste fråga om det är tvättex ni båda har köpt?! Jag har nämligen en hink som ska räcka till 365 maskiner disk, ett skitdåligt handdiskmedel och sedan en jätte tunna med tvättmedel som jag egentligen inte vill ha. Sedan så ringde han här i början av året och det var då han lurade på min man maskindiskmedlet och sedan skickade han 3 flaskor (sammanlagt 6 liter) med sköljmedel som min man bestämt sa ifrån för han vet att jag inte lämnar bort mitt äppeldoftande sköljmedel.
Mikael har lovat mig att aldrig mer handla från telefonförsäljare! Jag hatar att inte själv får välja vad jag ska ha, nu "måste" jag ju använda denna tunna till tvätten och den tar ju för f*n aldrig slut!!

Lottch: Sterila kvaddlar, de sprutar in koksaltlösning precis under huden där det gör ont, oftast i ryggen. Sticket gör inte ont eftersom det är ytligt men när man sprutar in vätskan ska det tydligen göra fruktansvärt ont. Har hört allt från bränner som eld till miljoner getingar.

*kl*
En fråga till er som fött vaginalt.
Vad hade ni för ställning under krystvärkarna?
Hur har ni upplevt ställningen ni valde?
Blev ni manade av barnmorskan att stå/sitta/ligga på det sättet?

Lägger mig i vårmammetråden här. :D

Jag fixade inte att ligga på rygg, kändes avigt. Sambon föreslog att jag skulle stå på knä med huvudändan av sängen upplyft som stöd. Det funkade utmärkt. Fick liksom ingen kraft att ta i liggande. Dessutom gjorde ju tyngdkraften sitt när man stod upp.

Och lite KL, min mutter brukar köpa sånt där tvättmedel en masse som ni andra jiddrar om. Jag får av henne och tycker att det är kalas att ha mycket hemma och slippa köpa småpaket. Länge räcker det med.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar