Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Hade du ctg eller nåt då? På mitt sista samtal på klara-verksamheten så sa hon att man måste ligga på rygg då, där av nyfikenheten.

Kan nästan tänka mig det. Blir så himmla yr när jag ligger på
rygg nu, så det kommer jag säkert vara då med. Särskilt om det drar ut på tiden.
Men på rygg med ryggstödet uppe så man halvsitter kanske?
Men det känns som att man stänger till bäcknet då.

Jag hoppar in här och svarar lite...
Jag födde på rygg med båda barnen (de höjer ryggdelen så det blir lite sittande fast man ligger). Barnmorskorna har inte föreslagit någon annan ställning och den ställningen har känts "bra" för mig. Men då har inte mina förlossningar varit så långdragna. Med 1:an var jag inne på förlossningen i 5 timmar, krystade kanske i 25 minuter. Med 2:an var jag inne i 4 timmar och krystade i 15 minuter.

Stort GRATTIS till lillan.
Trist med akutsnitt, men du verkar ha tagit det bra iaf. Hon var ju stor din Selma.

*kl*
Lycka till Zody :bump:

*kl*

Tack alla för gratulationer. :D

Man är helt klart en stolt mamma och helt tokkär i den lilla grodan. Så fin, alldeles underbar. Man ser framemot att få amma och byta blöjor och bara mysa hela tiden.
Man är duktigt labil och gråter och skrattar om vart annat. Än så länge är det bara en bra upplevelse.

Det jag dock håller på att bli galen på är att vi hänger kvar på BB. Naturligtvis ska vi göra det om dom tycker grodan behöver det men gud så trist det är. Jag klättrar på väggarna!

Först hade han ett litet litet blåsljud på hjärtat, jag stannar helt klart och väntar tills det är borta. Nu är det borta! Skönt.
Men nu har grodan börjat tappa för mycket i vikt. 11% och 10% är gränsen. Han är ju stor och min mjölk har inte kommit igång ordentligt än. Nu ska han få lite ersättning för att gå upp igen. BM sa att barnläkaren ev tycker vi ska stanna, och det är klart jag gör det men jag vill verkligen hem :cry:

Jaja, det är ju bara en natt till eller två men jag behövde gnälla lite..

Bra, då tar jag med min tunna morgonrock, är oxå varm.
Hade du EDA oxå? Eller bara bäckenbotten? Jag hade båda sist men av någon anledning har jag fått för mej att jag skulle vilja klara mej på bara bäckenbotten nu...

Kom precis från BM. Allt var bra. Sf 34.Det var det enda hon kollade. Och hjärtljuden. och blodtrycket (120/70) Huvudet neråt men väldigt rörlig. Blir nog inget annat heller.

Jag låg på rygg i gynställning.
Jag tyckte det gick jättebra och det känndes tryggt att bm hade bättre koll över hur allt gick.
Det tog 20 minuter från första krystvärken tills hon var ute.

Grattis till dig!
Visst är det tråkigt att stanna på bb.
Jag fick stanna från söndag till torsdag och fick inte ta emot besök.
Inte ens sambon fick komma och titta på sitt eget barn!
Men det var mitt uppe i värsta svininfluensa-vågen.

Men det blir desto skönare när ni kommer hem sen då :laugh:.

Det har blivit väldigt många snitt i vårtråden. Är det fyra snitt och två vaginala förlossningar so far?

Det lutar åt att jag kommer välja att ligga/halvsitta på rygg.
Känner mig inte riktigt bekant med idén att stå upp på nåt sätt.
Men vad vet jag, kanske ändrar mig helt sen och står rätt upp och ner på golvet:D

Bra, då tar jag med min tunna morgonrock, är oxå varm.
Hade du EDA oxå? Eller bara bäckenbotten? Jag hade båda sist men av någon anledning har jag fått för mej att jag skulle vilja klara mej på bara bäckenbotten nu...
Nej, bäckenbotten var den enda bedövning jag fick.

*kl*
Tjohooo vi får åka hem idag!! :banana::banana:

Måste dock åka tillbaka på vägning imorgon men det gör inget.

Vad menas med bäckenbotten-bedövning? :o
Det är väl nån form av lokalbedövning tror jag. De satte en spruta långt upp i underredet och sen kände jag ingenting när han kom ut. Eller jo, jag kände vart huvudet befann sig, men det gjorde inte ont alls. Om jag minns rätt har jag läst att den kan göra att man inte känner krystvärkarna, men det gjorde jag.

kl

Är det ngn som har hört ngt från viv? Tänkte om hon kom i väg till förlossningen och om det var vattnet här om dagen?

Hoppas Zody ligger och snusar bebis nu :)

Jag tror att både viv och zody snusar bebis just nu.
Och jag är faktiskt grymt avundsjuk!
Är så fruktansvärt trött på det här nu.
Lovade mig själv att inte gnälla eller tänka på det så mycket.
Men idag har det verkligen varit en riktig jäkla skitdag.
Mår ju toppen och jag är väldigt obehindrad. Gick en ordentligt lång promenad idag för att försöka rensa tankarna lite, men det slutade med att jag bara gick och lipade.
Samma här hemma. Bara tjurar och snäser på sambon.

Det va dagens gnäll det:D

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V