Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

:eek:
Här går man och lägger sig i några timmar så händer det skitmycket
grejer här!

Inte för att du hinner läsa detta kanske men:
:bump:GO ZODY GO! :bump:
Ska tänka på dig idag.
Lycka till!

Oregano- var det varmt eller kallt på BB? Tänkte om jag ska ta frottemorgonrocken eller en tunnare i bomull?
Svårt att säga! :D Jag var (och är) fortfarande gravidvarm, så jag tyckte att det var snarare varmt än kallt. Sambon tyckte det var kallt. Jag sov utan klädet och använde morgonrocken när jag gick upp på natten.

Håller med du :) Riktigt mysigt!

Åhh så är det dags för Zody! Häftigt....
AKB- du inser att du får sätta igång nu va ???

Mars
8/3 - Svartfot - första barnet- födde 1/3 en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke

31/3 - Cattan - första barnet, pojke

April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet en pojke
14/4 - Zody - första barnet.
15/4 - Juzzzen-Första barnet - födde 13/4 en Flicka
17/4 - AKB- första barnet. En pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1
20/4 - Lottch - första barnet - födde 21/4 en flicka
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet - födde 23/4 en pojke

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet
6/5 - Michellan95 - första barnet
12/5 - Ia* - andra barnet
12/5 - Cyllene - första barnet,
15/5- Emmah.S, första barnet, pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
22/5 - Armani__ - första barnet
24/5- Magzzan, första barnet, pojke

6-4 till pojkarna

Jag har nog blivit nygravid igen! Jag har fått tillbaka morgonillamåendet :eek: stod och hulkade i köket i morse, känner mig helt muppig.

*kl*

Jisses, nu pluppar det ut bäbisar till höger och vänster här!

GRATTIS till Lottch

Håller en stor tumme för Zody också, nu är det för tusan din tur!!! :bump: Lycka till!

Själv ska jag till BM idag, nästasista besöket innan BF....håller en tumme för att det får vara det också.

Sen kan väl nån säga åt min lilla bäbis att han gärna får komma den 17 maj, skulle vara lite fräsigt då vi var på rULet den 17 december förra året + att vi förlovade oss då, så det 17 maj skulle vara passande, då får vi gifta oss den 17 december iår :laugh: Måste bara berätta en lite läskig sak med den 17 december. Vi har strimlat tidningspapper till hästarna, en dag när jag mockade hittade jag en bit från en dagstidning som var daterad 17 December 2009 så nog är det något speciellt med det datumet?! För hur stor är egentligen chansen??!!

Tror du är spådd till den 17 maj ;) lite små läskigt när såna tillfälligheter dyker upp.

Tror vi att jag kan få 6 maj då? Gift 6 juni och fyller själv år 6 augusti? :D

Dessutom beräknad till 6 maj

kl

Här loggar man inte in en natt o så händer allt just då!!!

Grattis Lottch. Vad skönt att allt gick bra till slut!

Härligt Zody. Äntligen är det din tur!!

Oja, det kan nog mkt väl bli så :laugh:

*kl*

:cry: Upptäckte just att halsbandet jag jag haft förlovningsringen i gått upp och ringen har så klart ramlat av, har hunnit vart i stallet, gett hästarna frukost, kollat till fåren och utfodrat kaninerna. Körde 4-hjuling till stallet...åhhhh...lätt att hitta igen ringen nu...??!! Början f*n nästan att gråta, även om man har försäkring så vill man ju helst ha ringen man köpte från början....:cry:

*kl*
En fråga till er som fött vaginalt.
Vad hade ni för ställning under krystvärkarna?
Hur har ni upplevt ställningen ni valde?
Blev ni manade av barnmorskan att stå/sitta/ligga på det sättet?

Tittade på Sjukhuset på tv nu och kom på att
de flesta har stått på knä i sängen.
Har inte ens tänkt på något annat än att ligga på rygg.
Kanske inte är en dum idé att stå på knä.
Men mina knän är verkligen helt trasiga efter operationer som
varit misslyckade och så vidare. Men det är ju iofs en mjuk madrass under så det kanske går ändå. Sitta på huk är helt uteslutet, så länge kan jag inte belasta knäna i den ställningen, lasta i och ur tvättmaskinen är lagom tid.

Enligt den förlossningsboken jag läser så är ligga på rygg det absolut sämsta för både mamma och barn. Gör ondare och tar längre tid. Men som du hade jag inte tänkt mig något annat innan jag läste det!

*kl*
En fråga till er som fött vaginalt.
Vad hade ni för ställning under krystvärkarna?
Hur har ni upplevt ställningen ni valde?
Blev ni manade av barnmorskan att stå/sitta/ligga på det sättet?
Jag låg på ryggen först, men bm sa åt mig att lägga mig på sidan eftersom det inte var bra att ligga platt på rygg när det gick så fort. Sen när hon la bäckenbottenbedövningen fick jag lägga mig på rygg igen och där blev jag kvar till Vilgot kom ut.

Oja, det kan nog mkt väl bli så :laugh:

*kl*

:cry: Upptäckte just att halsbandet jag jag haft förlovningsringen i gått upp och ringen har så klart ramlat av, har hunnit vart i stallet, gett hästarna frukost, kollat till fåren och utfodrat kaninerna. Körde 4-hjuling till stallet...åhhhh...lätt att hitta igen ringen nu...??!! Början f*n nästan att gråta, även om man har försäkring så vill man ju helst ha ringen man köpte från början....:cry:

Nästan gråta?! Hade det varit jag så hade jag storbölat i mängder, ringt min man och skällt på honom (av ngn anledning blir det alltid hans fel) och varit helt förtvivlad! Klart som 17 man vill ha sin egna ring som man hade när man bytte ringar. Tycker riktigt synd om dig :( Kan du inte ta en promenad där du har varit och titta? Kanske den syns väl?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar