Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Har också funderat lite på det där, vet att vintermammorna hade rapportörer osv. Kanske skulle vara nåt ändå, för sms/mms lär man skicka runt ändå efteråt - eller i alla fall jag. Om någon känner sig manad till att vara rapportör så är det bara att slänga iväg ett PM med namn och nummer så lär det dyka upp ett sms/mms när Räkan väl behagar flytta ut. :D

Det där med valborgsbebis låter inte så tokigt ändå, kan ju mycket väl bli en sån här om jag blir igångsatt nästa vecka. Annars hoppas jag på 28e april, det var min mammas födelsedag. :love:

Det tänkte jag inte på att jag kunde pmat mitt nummer.
Äh skit samma, känner mig inte särskilt anonym ändå :D

Det vore ju jättefint om Räkan kom på din mors födelsedag!
En fin dag att minnas liksom :)

*kl*

Lottch fick en liten Selma i torsdags (tror jag iaf, står på FB iaf det) och dom fick komma hem idag.

Hon är iaf jätte söt!

Lottch får berätta mer själv.

Sorry Lottch om du inte ville avslöja det, men antog att det var okej eftersom du berättade att du åkt in med värkar :laugh:

Vi är glada att höra att båda iaf är okej och fått komma hem, så det var snällt att du rapporterade! :)

Grattis Lottch!!!

Vad skönt att höra.

*kl*
Oregano- var det varmt eller kallt på BB? Tänkte om jag ska ta frottemorgonrocken eller en tunnare i bomull?

Tänkte att det är smidigt när man ska amma och så är den lite längre än rocken man får där.

Det var många som hade sin med sig på bb när jag var inlagd. Skönt att dra på sig när man ska hämta frukost o så :)
Jag tänker packa en liten väska till förlossningen- sen kan sambon hämta upp resten när man kommit upp på bb och har duschat o så :)

Vad go du är som lägger ut ditt nr!
Fördelen är att vi kan spara ditt nr så kan man SMS:a dig när det är dags/klart så kan du uppdatera i tråden :idea: ifall man inte hinner starta datorn eller har möjlighet till det. Hade det varit okej? Så du inte tycker att jag är hel-lustig nu :D

Absolut, fast man kanske inte vill gå runt i korridorerna/hämta frukost osv i bara den? ;) Jag kommer dock inte ta med mig någon egen morgonrock, landstinget har mycket bekväma kläder. :D

*kl*
Första natten som jag inte sover riktigt lika bra! :eek: Vaknade för en liten stund sen av rejäl molvärk, klev upp och fick ännu ett "splash" i trosorna. :crazy: Fortsätter det komma såna pölar så ringer jag nog förlossningen och rådgör, för det känns lite olustigt. Har tagit två Alvedon mol värken, får se om det fortsätter komma eller om det avtar. Hoppas på det första men befarar det sista som vanligt...

Det är som att skrapa triss tror jag - plötsligt händer det! :banana: :bump: :banana:
Om det inte är på gång nu så vill jag nog dö, för såna här förvärkar har jag inte haft förut. Får andas igenom värken, och såhär har jag inte alls känt förut. 5 minuters intervaller ungefär och värkar som vara runt 1 minut. Det MÅSTE vara på gång nu!

Jag håller tummarna för dig =D.
Själv har jag nog vilat för mycket i helgen för nu vill min kropp gå upp ....

Alvedonen har inte hjälpt i alla fall och värkarna fortsätter att komma, så jag fortsätter hoppas. :laugh: När ska man ringa förlossningen egentligen? :crazy:

Ring nu om du vill, förbered dem. Men du får nog vara hemma ett tag till skulle jag tro.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?