Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Nä då. Jag har ju sagt att jag ska knipa tills din är ute:D
Det är nog bara dags för mina tuttar att göra någon förändring. Hittills har de bara varit som två slappa påsar som hänger nere på knäna.

Men man känner sig SÄMST! och gråter hela tiden..o inatt bara stängde jag av och kände ingeting för min lilla söta unge..hur kan man göra så:(
Nu känner jag kärlek igen, och grät som en tok av dåligt samvete nu innan idag..Lilla unge..hon förtjänar ju stabilitet..och jag försöker, men på natten är jag så dålig..usch..

Som det går upp o ner, igår kndes allt så skönt, och ätt..sen kom natten, och idag känns det svårt..så svårt..jag vet att det kommer bli bättre..men just nu är jag knäckt:crazy:

Jag tycker att du ska höra av dig till BVC och be att få prata med en kurator. Det kan vara skönt. Been there done that.

Sånt här kan hänga i olika länge. För vissa bara första veckan, för andra de första månaderna.

kl

I eftermiddag/kväll blir det storgrillning här hemma :laugh: Har kött i marinad, champinjoner i marinad, halloumi, potatis till det och sedan en sallad :d Ska bli super gott och jag älskar grillsäsongen, blir så mycket mindre disk då!

Annars är det storstädning här hemma som gäller, övervåningen är så klar den kan bli och nu håller jag på att röjer här på bottenvåningen. Finns en del små plock att göra som gör allt mycket bättre. I går t.ex. gick jag lös med dammsugaren i trappen och körde den högt och lågt där.
Tyvärr har jag upptäckt att vi har fått in myror :(

*kl*

Gnällvarning... o äckelvarning...
Helt otroligt. Jag har tappat rösten igen. Får inte fram ett ljud. Ont i halsen. Tjockt gulgrönt snor och hostar gula slemklumpar. Och så trycker det i öronen. 13 dagar till BF. Nu tycker jag har haft min kvot av sjukdom för resten av livet!! Igår var det faktiskt 5 månader sedan jag blev sjuk... Räknas det som långdraget då? :s

Med tanke på att jag har varit dålig i två dagar o tycker livet e pest så förstår jag om du inte vill mer....
Men nu du.. Både Mansförkylning och föda barn- det kan inte en gubbe klara iaf ;)

Alltså- har man sämre immunförsvar som gravid eller?

VA konstigt. Ändå ska jag vara mer skyddad av en sjukdom jag har...
Men men - alltid lär man sig något nytt.
Jag tror inte att jag ens har varit förkyld på säkert 5-6 år. Har ett överaktivt immunförsvar i vanliga fall.
Så nu e de inte lätt ;) Inte van vid att kunna bli "hängig"

Fast det kanske har med hormoner att göra att du är mer skyddad? Jag har ju inga bevis för att det är som jag säger mer än att min bm och läkare har sagt det till mig när jag har beklagat mig.
Har knappt varit fökyld sedan 2006, lite snorig och så men inte så jäkla dålig som man har varit nu under graviditeten. Helt vansinnigt vad sjuk man har varit, fast inte som ia* då.

Kl

zask: vilken underbar historia, blir helt tårögd!!

Nu är jag, sambon och bebisens blivande gudfar påväg hem från Ikea i en väldigt fullpackad bil :D kan ju inte börja sätta upp bebissaker i och med renoveringen hemma, men handla funkar ju ;)
Vi handlade iaf:
Spjälsäng med tillbehör
Malm-byrå som ska fungera som skötbord. Köpte även tillbehör till skötbordet.
Fårskinn
Tvättlappar
En hel del med men blir åksjuk här i baksätet när jag läser och skriver så måste avsluta :) hoppas er söndag är bra!

Din stackare.. Det är inte lätt att bli mamma, och när det inte funkar så är det tungt. Men du är ingen dålig mamma - och du har fått många bra råd och peppningar från alla här inne.

Själv är det likadant här, man känner sig som världens värsta mamma och får dåligt samvete när man trött som ett as, sur, med sprängande huvudvärk och efter inte ha fått sovit en blund på hur många timmar som helst säger "vad fan är det för del då" till sin bebis.. Men det går över.

Jag vill bara tipsa om att försöka med följande:
* se till att bebis äter ordentligt när hon väl äter, dvs inte somnar av mitt i allt. (äter hon för lite åt gången så måste hon äta ofta för att mätta sig, och hennes tarmar är i ständigt arbete vilket leder till att magen gör ont, och hon gråter - vill tröstas, med andra ord vill tutta mer på mamma och sen när ni i en negativ spiral. Väck henne med blöjbyte, klädbyte, eller vad som helst ifall hon somnar ifrån maten efter en för kort stund.
* prova med att ge henne Sempers magdroppar varje dag, det har funkat kanon på mina killar som båda haft problem med magen och varit missnöjda till och från mellan matningarna.
* pumpa ur och spar till flaskmatning som pappan kan ta så att du får sova sammanhängande.
* köp hem ersättning så att det finns hemma ifall ifall. (Jag själv föredrar Lemolac då den är inriktad på barn som har lite problem med magen.

Hoppas att det löser sig snart för er!

Och jag efterlyser Lottch och börjar bli orolig!!!

Här har det varit en rätt lugn dag. Började med att kratta i trädgården och konstaterade att mina fogar är mkt bättre sen bebis fixerade sig. Tack bebis! Försöker dock ändå att ta det lugnt men kan numera nästan sköta stallet själv. Kan göra mer nu än vad jag kunde i februari, helt otroligt.

Sova är dock svårt fortfarande. Framfogarna klarar inte vändningarna, så det är soffans om gäller. Dessutom ligger "magen" bättre där, nåt gör ont när jag ligger i sängen.

Ingen annan som får ont i själva magen när ni ska vända er förresten? Det känns som om nåt går sönder och jag typ måste hjälpa till. Skumt...

Jag börjar också bli riktigt orolig för Lottch, hoppas verkligen att allt gått bra och att dom bara har fullt upp av sin lilla tös.
Ang. ont i magen när man ska vända sig så är du inte ensam - får också det ibland och har inte lyckats klura ut vad det är. Skumt som tusan i alla fall..

*kl*
Alltså vad jag hatar mina vattninga flytningar!!!! För en stund sedan kom den en rejäl laddning i trosorna, och det droppade sen med efter jag rest mig från toa. Blev nästan lite fundersam eftersom det inte luktade något och var som grumligt vatten liksom. Trodde seriöst att det var vatten, men det är det ju säkert inte. :mad: Så, nu har jag gnällt och äcklat mig klart för idag! :D

*kl*
Måste börja med ett stort GRATTIS till Zask!

Cyllene
Känner igen det där problemet med att magen som behöver hjälp när man ska vänta sig, ibland känns det nästan som den ska ramla lös :laugh:

*kl igen*
Uh puh, har vart på årets första körtävling, som tur var hemmatävling men det är ju både och med det också när man ska vara med och arrangera! Men hur som haver så gick allt jättebra! Lillsyrran och hennes sööööta lilla Lakej blev 2a i dressyren igår, 3a i precisionen idag och 2a totalt + att hon vann KMet för Juniorer (vann dock över seniorerna också ;)) Så nu blir det att ladda inför nästa tävling 29-30 Maj...hoppas jag kan åka och kolla :o Tror faktiskt lillen tyckte det var intressant att vara på hästtävling fast än han inte fick se så mkt, vi kan ju säga det iaf :D

Vår ut/ombyggnation här hemma rullar på så otroligt smärtfritt, har haft massa hjälp i helgen så nu är det "bara" spackling, tapetsering, målning och uppsättanade av räcke kvar....:bump:

*kl*

Ni som fått eller ni som vet iaf. Är det lika hårt eller hårdare på vad för medicin man får äta när man ammar? Är det lika hårt på naturgrejor då oxå? Eller kan man mosa i sej Kan jang och sådana saker då?
Idag har jag blivit överkörd av en buss...typ... Jag måste ha blivit det...

Ja, var är Lottch? Och Cattan?

Jag också undrar varför folk försvinner här :(

Speciellt Lottch som uppdaterade oss typ minuten innan hon åkte in. Man tog nästan för givet att hon skulle berätta innan ungen trillat ut typ .....

Fast jag vet inte. ERa förlossningshirtorier ni berättar här är inte alls lika rosenskimrande som de man får se på MVCs film.... Dessutom så hänger jag i er tråd fast att jag inte ska ha förrän i sommar- o dit är de en evighet ;)

Och jag har varit med stoet på seminstation och med tanke på hur det ser ut där får bebis stanna inne ett tag till. Hon brunstar men är tidigt, så det är ny koll tisdag för ev seminering torsdag/fredag.

Kan man beställa en valborgsbebis? Mamma fyller sista april och det vore nog hennes absolut bästa present! :)

Jag skulle med vilja ha på valborg. Då har jag och sambon varit förlovade i 5 år.
Eller 1 maj hade inte varit fel heller.
Men självklart vill jag ha ut honom så snart som möjligt. Men han kan ju komma den 30e istället för 29e på kvällen typ.

Undrar precis som alla andra vad de båda håller hus:confused:
Så för att försäkra mig om att ni kan få tag i mig om jag skulle
råka glömma bort mig eller "försvinna" så lägger jag ut mitt nummer.
Smsa kanske jag kan göra i bebisbubblan. Är lite skrajsen för att svara om
någon skulle ringa, men sms som sagt. :p
0734-29 68 55

Nu behöver inte ni andra känna er manade att lägga ut nummer då
många vill vara anonyma.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025