Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Så kände jag med sonen när han inte sov på natten. Han hade en kort period när han hade kolik och hans pappa jobbade natt så vi var själva från 19 - 04 ungefär. Vid åtta började han skrika och sedan skrek han och skrek. Jag tror att efter ett tag var det nog inte magen han skrek för utan för att han kände att jag var så trött och inte orkade. Vet att jag gick ut på balkongen och tänkte -Om jag kastar allt jag orkar, undra om jag kan kasta honom ända till ån då....
När klockan sedan närmande sej halv fyra så somnade han lätt. Förmodligen för att jag slappnade av när jag visste att snart kommer hans pappa hem, då får jag sova... I de stunderna kan man förstå de mammor som skadar sina bebisar.
Har inget bra råd att ge dej men du ska inte känna dej som en dålig mamma på något sätt. Du är världens bästa mamma för henne och kommer alltid vara det, vänta får du se ;)
Jag blir oxå ett monster när jag inte får sova. Kan du inte pumpa ur någon natt och överlåta helt till pappan så du får sova? Iaf en halv natt.
Massor med styrkekramar till dej!!!

ja, jag är också väldigt beroende av min nattsömn..o har alltid varit..blir också otrevlig, yr och knäpp utan..

Låter precis som jag. När jag var yngre fick jag sommarjobb som tidningsbud. Samling 02.00 och sen köra bil till 06.00. Jag skulle jobbat 6 veckor men efter 4 fick jag säga upp mig. Då hade jag gått ner 8 kg pga jag kräktes och mådde allmänt dåligt. Jag blev åksjuk när jag själv körde bil och funkade helt enkelt inte som människa...

Du får utnyttja sambon så mycket du kan och som de andra säger försök ta pauser och kom hemifrån!!

Jag var med om precis samma sak som dig när min dotter föddes, fy vilka hemska minuter det är innan man vet att allt är ok.
Det var ingen som pratade med mig om det, eller dom fragade väl om allt kändes bra men sen var det inte mer om det. Känner att jag maste prata med ngn om det inför nästa förlossning, är livrädd för att det ska hända igen och inte ga lika bra den gangen.

Är det någon som vet vart man kan hitta omlottboddys i större storlekar än 56? Det är så skönt att slippa dra något över huvudet.

Kl

Idag är en bättre dag!! Har suttit ute i underkläder i solen med min syster nu i ett par timmar. Har fixat avlastning med hästarna idag.
Ikväll ska vi iväg och bli bjudna på grillat i svärföräldrarnas husvagn :)

Innan dess ska jag göra mig iordning, men först blir det lite mer sol på min bleka kropp. Borde det inte vara bra med sol på bristningarna på magen?? Det skadar väl inte iaf?

Man kan ju få solfläckar när man är gravid- men de ska ju gå bort så....
Du märker nog om innehållet i magen inte gillar det ;)

Mikan
Fy fanken… Så skönt att allt gick bra.

Juzzzen
Man mår dåligt. Man mår bitvis väldigt dåligt. Men det blir bättre. Framförallt när det första svars leendet kommer. Jag märkte att jag sov väldigt olika beroende av vem som hade ”ansvaret” över Tilde. Jag sov alltså kvar i sovrummet men det var bara uttalat att första halvan av natten är makens ansvar. Maken sov också mycket lättare och vaknade vid mindre ljud

Man kan ju få solfläckar när man är gravid- men de ska ju gå bort så....
Du märker nog om innehållet i magen inte gillar det ;)

Inga solfläckar hittills :D
Bebisen i magen buffar till ibland och är sedan still igen, så hen verkar inte misstycka! Min Bm sa att det blir ljust i magen (som om man lyser med ficklampa mot handen) och att många bebisar uppskattar ljuset, men jag vet inte :)

+ ni andra som skriver om era erfarenheter

Ni anar inte så skönt det är att höra att jag inte är helt puckad..att andra har kännt samma...jag har verkligen också fått dåligt samvete över att man som vårvinter skriver, ångrar situationen..För Nelly ångrar jag ju inte...när hon ligger och tittar, gör miner, o ler fast det mest är en av minspelet så länge, så känns allt ju bra! men när natten kommer, och jag vaknar av hennes gnyende, och får sätta mig upp, och försöker slappna av..men vet att nu kommer jag vara vaken några timmar framöver, kännsllt så sjukt tråkigt, enformigt och ledsamt..

man tvivlar ju på sin egna förmåga att vara mamma, o det e ju en del av mina problem sen tonåren, att känna mig sämre än alla..så den gamla känslan dyker ju upp.

jag funderar seriöst på att börja med nappflaska med utpumpad mjölk, ger det nästa vecka med, men sen tror jag inte jag orkar mer...bvc rekommenderade inte nappflaska innan amningen sitter, men man undrar vad som är bäst lixom..hade velat kombinera då, så kan sambo ta lite mer av ansvaret..nu är det ju i stort sätt vara jag som sköter bebis, han sköter resten med mat osv..o s ska han börja jobba på måndag..isch..

nu sover den lilla nattugglan såklart som en stock:grin:

amningkudde skulle man kanske kolla på..
nu ska vi snart ta en promenix med vagnen, hoppas det kan få lillan att sova lite bättre inatt..om inte annat är det lite avkoppling:)

som sagt, tack för era fina och ärliga svar:bow:

De rekommenderar inte nappflaska innan amningen sitter eftersom det är olika sugtekniker. Men min make har matat ersättning med tesked (silver var tydligen bäst) och en liten medicinkopp. Vi funderade även att pröva med en liten spruta då hon slabbade en del. Man kan även börja med napp före nappflaska. Så var hon snuttig så fick hon ibland en napp på natten när mina bröst höll på att falla av eller jag kände för att skicka iväg henne in i väggen för att smärtan och ångesten var så fruktansvärd.

Har du fått hjälp med att få till liggande amning? Då kan man ju sova och amma samtidigt.

Joooo.... man ska inte sola sina hudbristningar innan de har blekts = läkt *tänker* men jag minns sjutton inte varför *fortsätter att tänker*

Oj, vilken dramatik! :eek: Kan verkligen förstå skräcken när de rusar iväg med ens barn så där... :cry: Skönt att allt gick bra iaf!

Men hur i hela friden höll du koll på de exakta klockslagen? Har alltid funderat på det när jag läst förlossningsberättelser. Klockan var nog det minsta jag tänkte på när jag låg och plågades. Fast du skrev att bm kom upp och gick igenom förlossningen med dig. Fick du journalen? Jag hade också velat gå igenom förlossningen med min bm. Jag minns ju ingenting från den, utan det är jag och sambon som har pratat efteråt om vad som egentligen hände.

jag funderar seriöst på att börja med nappflaska med utpumpad mjölk, ger det nästa vecka med, men sen tror jag inte jag orkar mer...bvc rekommenderade inte nappflaska innan amningen sitter, men man undrar vad som är bäst lixom..hade velat kombinera då, så kan sambo ta lite mer av ansvaret..nu är det ju i stort sätt vara jag som sköter bebis, han sköter resten med mat osv..o s ska han börja jobba på måndag..isch..
Du är definitivt ingen dålig mamma! :love: Jag kände precis som du när jag bara satt och grinade för att amningen gjorde så ont. Min fina älskade unge låg och tittade på mig och var sötast i hela världen, men jag kände bara "sov, så jag slipper mata dig..." Det var verkligen en befrielse när jag började ge urpumpad mjölk med flaska. Jag är medveten att det kan störa en fortsatt amning, men den risken får jag ta. Nu har jag som fått antibiotika mot mina trasiga, inflammerade bröstvårtor och när de läkt ihop helt ska jag göra ett nytt försök.

Jag förstår att det måste vara jättejobbigt att inte få sova! Du får helt enkelt tänka att det går över med tiden. ;) Jag mer än väl förstår din frustration när hon gallskriker...

Joooo.... man ska inte sola sina hudbristningar innan de har blekts = läkt *tänker* men jag minns sjutton inte varför *fortsätter att tänker*

Är det sant?! Det låter ju iofs rätt logiskt.. Men det betyder ju att jag inte kan sola på skitlänge! Tar väl jättelång tid för bristningar att blekna, eller jag är fel på det?

Oj då, jag som ser ut som en muterad zebra på magen:D
Men gött att jag ändå aldrig går särskilt bar på sommaren ändå.
Använder solfaktor 40+ och det bränner igenom ändå om jag är ute för länge.

*kl*
Blev inte mycket städat här idag inte. Vet att jag egentligen bör passa på nu när jag mår oförskämt bra. Men det är ju så vansinnigt tråkigt! Va i stallet ett par gånger istället, inte för att jag gjorde nåt särskilt. Men träffa lite folk är alltid kul. Blir lätt lite isolerad ute i skogen.
Lite lustig är jag allt. Har alla möjligheter att ta hem mina hästar hit. Men väljer att ha dem i ett stall som ligger relativt centralt nere i samhället med massa trafik och folk. Men är rädd att jag bli lappsjuk om jag inte träffar folk.

Jag får väl hålla mig i skuggan med bebisen i sommar, vilket iofs kan vara ganska skönt :D om inte annat kan man ju sola ryggen och njuta av att man äntligen kan ligga på magen ;)

Kl
Dock måste jag be om ursäkt till några av er! Det slog mig nu när jag satt här i bilen och tänkte på Juzzzens bekymmer och även Oreganos bröst-bekymmer.. Här gnäller jag över att jag kanske inte kan sola och så mår vissa här så dåligt. Tänkte även på Mikans förlossning. Alla har vi ju såklart olika bekymmer, men mina kändes verkligen så dumma och ytliga i sammanhanget.
Min förlossning kommer ju och även bebisens första tid med rutiner och amning - återstår att se hur jag har det då :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 637
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar