Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Skitnatt igen. Somnade vid tolv. Vaknade strax efter ett och somnade inte om fören efter fem. Vaknade vid halv åtta igen. Nu ger jag upp. Får försöka sova någon timma på dagen istället. Ska åka ut till stallet mot kvällningen och pyssla lite. Tror jag sover bättre då.

Tycker så synd om dig (och er andra) som sover så dåligt på nätterna :( är det pga lungorna som gör att det blir så för dig?

Nä, det har faktiskt inte pipit så mycket i lungorna inatt. Inte sålänge jag halvsitter iaf. Ont i halsen och toksnuvig och täppt så jag har fått springa och snyta mej hela tiden. Och (äckelvarning) hosta slem ur halsen. Hoppas det är för att det försvinner nu... Haha, undra hur många gånger jag sagt det nu :)

Och jag gnäller om min pipiga näsa. Den är jag trött på :o Får nästan skämmas när det finns de som har det värre. Hosta slem gjorde jag också när jag var sjuk. Sedan har jag problem med magmunnen så när man är gravid och har ngt som trycker på magsäcken och magmunnen och man hostar, då kan det hända spännande saker.

Uhh, det lät inte så kul alls. Men jag tycker vi är väldigt många som har varit mycker förkylda, eller vad säger ni? Måste ju vara så att immunförsvaret är riktigt dåligt när man är gravid...

En bra sak iaf, fröken har vänt sej med ryggen åt rätt håll inatt. Sen hinner hon väl vända sej 70 ggr till fram och tillbaka men nu vet jag att hon kan iaf :)

Nu får ni ta och förklara om ryggar åt rätt håll, det är något jag helt har missat. Vad menas med det då?
Eftersom jag känner sparkar på höger sida så lär ju vildbatting ligga med ryggen åt vänster men vad betyder det då?

De ska ligga med ryggen på din vänstra sida och ben och armar på höger. Det är för att de ska kunna göra rotationerna rätt under förlossningen.

Hade ingen aning om att ryggen skulle vara åt ett visst håll. Vilgot lång länge med ryggen åt min högersida, men vred sig till vänstersidan någon vecka innan han föddes. Sa det till bm och hon sa bara att det var okej så länge huvudet var nedåt.

Nu sitter jag om pumpar igen. Jag ska ta mig ner på stan så fort jag är klar för att köpa mer kläder. Vilgot börjar redan växa ur sina 50-kläder. Ska utnyttja kupongerna vi fick på bb och köpa nåt 56-plagg och en hel del i 62. Det ska bli kul att shoppa killkläder istället för bara neutrala. :laugh:

De ska ligga med ryggen på din vänstra sida och ben och armar på höger. Det är för att de ska kunna göra rotationerna rätt under förlossningen.

Ja ha, jag trodde nog att det inte spelade ngn roll utan bara att huvudet var neråt. Om de ligger med ryggen åt andra hållet, är det då de föds med ansiktet uppåt?

Nu sitter jag om pumpar igen. Jag ska ta mig ner på stan så fort jag är klar för att köpa mer kläder. Vilgot börjar redan växa ur sina 50-kläder. Ska utnyttja kupongerna vi fick på bb och köpa nåt 56-plagg och en hel del i 62. Det ska bli kul att shoppa killkläder istället för bara neutrala. :laugh:

Förstår att det blir kul :) jag ha varken köpt kill eller flickkläder (utom en jeansklänning i förrgår) trots att jag vet kön men det beror iofs på att det är bara jag och mannen som vet vad vi väntar. Släktingar och vänner gissar fortfarande för fullt :D känns nästan elakt att låta dem hålla på men vi vill inte att de ska veta.

Vet faktiskt inte. De kanske snurrar rätt när det startar annars. Men de ska ju göra några vridningar för att komma igenom och det är väl för att de ska starta åt rätt håll... Vet faktiskt inte. Bara lyssnade på BM :)

Absolut inte säkert att barnet föds med ansiktet upp bara för att det ligger med ryggen på "fel" sida. :laugh: Förlossningen kan ta lite längre tid eftersom barnet måste rotera mer, men det behöver absolut inte vara så.
Här kan du läsa lite mer om du är intresserad av olika lägen.

Min barnmorska har frågat mig flera gånger hur jag känner sparkarna och att hon brukar påpeka att min vänstra sida känns som ryggsida men jag har aldrig fattat att hon är genuint intressard av det. Trodde det var bara ngt vi pratade om för att sammandragningen ska släppa så att hon kan mäta SF-måttet :o

Absolut inte säkert att barnet föds med ansiktet upp bara för att det ligger med ryggen på "fel" sida. :laugh: Förlossningen kan ta lite längre tid eftersom barnet måste rotera mer, men det behöver absolut inte vara så.
Här kan du läsa lite mer om du är intresserad av olika lägen.

Tack! :laugh: Ska kika på det!

Tillägg: den sidan har jag tittat på film om förlossningen :)

GRATTIS ZASK!!

*kl*

Hur skulle ni gjort... Berättade ju i förrgår(torsdag) att jag trodde vattnet gått. När jag gick upp på morgonen rann det längs med benet och blev en pöl på golvet. Gick till jobbet som vanligt för jag kände inget annat. Det "läckte" :o under dagen tex när jag reste mig upp eller nös/hostade. Men kände fortfarande inget mer än lite förvärkar som jag haft i en vecka ungefär. Natten mellan torsdag-fredag vaknade jag vid 3 att det det blev väldigt blött i sängen, det fortsatte rinna på toa och ut kom en rosa klump. Ringde förlossningen på morgonen vid 7 och de sa att jag skulle avvakta. Det fortsatte att "läcka" under dagen och likadant i natt. Har haft lite molvärk och en tryckande känsla nedåt men inte så mycket mer. Dock känns det som att bebisen bokstavligen ligger med huvudet mellan mina ben, detta har jag inte känt innan. Läste att man kan få vattniga flytningar mot slutet, men SÅ vattniga? :confused:

Vad ska jag göra? Ska jag ringa igen? Sist kändes det som att de tyckte jag bara oroade mig och att det inte var någon fara... Vi har ju ett förlossningskontrakt, som innebär att jag blivit lovad ett snitt. Men går det för långt kan jag ju inte bli snittad :crazy:

Har med ett ikea kök.
Är helnöjd med allt utom vitvarorna, de skulle vi nog köpt på annat ställe
har vi kommit på så här i efterhand.

Vi fick det hemkört.
Men helt tvärtemot om vad någon av er andra hade skrivit så fick vi med för mycket grejer. Ett underskåp med lucka och låda och en diskho:D
Diskhon blev min far mycket glad över och skåpet står perfekt på verandan med lite diverseprylar i.

*kl*
Jahapp, idag är det en vecka över tiden då:grin:
En tröst är väl att jag troligen blir igångsatt på fredag om inget
hänt innan, alltid nåt att se fram emot.
För övrigt idag så bör jag städa. Har kommit så långt att jag
draigt upp rullgardinerna och dammsugit. Det tråkigaste kvar, torka golv:mad:
Inte kul med två hundar som efterlämnar sig tassavtryck och den ena har kronisk förhudskatarr, så det är små fläckar snoppedropp överallt!
Lagom kul sen när man kommer tillbringa mer tid på golvet med lilleman.

Ring till förlossningen och säg som det är, du är beräknad om en vecka, du är skiträdd och är beviljad snitt, du tror vattnet har gått och behöver få komma på en kontroll.

Om du sätter dig på huk, som om du skulle hoppa groda - läcker det då? Just att det kommer vätska då du hostat och rest dig upp är vad jag förstått det tecken på att det kan vara vatten som läcker, men att barnets huvud annars täpper till så att det endast kommer ibland.

Jag säger som de andra redan sagt - ring in till förlossningen och förklara precis som det är. Att du har ett förlossningskontrakt, att du har planerat snitt och att du nu tror att det sipprat fostervatten ett par dagar.

AKB, vilket fusk att redan ha ett prel. datum för igångsättning! Här vet jag ingenting mer än att jag ska ringa förlossningen på tisdag om inget hänt och boka tid för kontroll. Sen väl på kontrollen så tar de ställning till vad som ska göras, så även om jag berättar precis hur jag mår kanske de inte gör något i alla fall. :crazy: Hoppas gärnet på att Räkan kommer av sig självt nu innan tisdag, men det skulle ju inte direkt förvåna mig om det blir igångsättning i maj. :grin:

Jo, men det hette eventuellt igångsättning.
Gillar inte det ordet. Hon kunde sagt att det blir en igångsättning.
Förvisso måste väl livmodern vara någelunda mogen innan de kan göra nåt.
Kanske är stenhård och jättesluten. Då blir det nog ett majbarn.
Har försökt sluta tänka på det. Tjurar mest över att jag struntade i att anmäla mig till en kattutställning som va förra lördagen. Hade ju kunnat gå på den och fått ett till cert till kissen:mad:

Eftersom det inte kommer någon bebis här, får jag skryta med min ena hästbebis? Min ena 1-åring som alltid varit söt men väldigt kantig, har sista veckan blommat ut och blivit en svan. Tog lite kort på henne nu på morgonen:

ostergarden

ostergarden

Här har vi fantastiskt väder idag, så nu ska jag förtränga alla smärtor, elefantmagen (som blivit dubbelt så stor på två veckor tror jag) och pyssla ute och i trädgården!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 636
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar