Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Det låter som om ni har fullt upp Oregano och Doris. Sen jämför jag med en kompis som fick för en månad sen, hennes bara sover och äter. Hon har det hur lugnt som helst. Hon tränar sin 5månaders hund, hon rider osv. Bebis sover hela nätter, är glad när hon är vaken, äter det hon ska sen sover hon långa perioder.

Kan man beställa en sån tror ni? På vilken lapp kryssar man i det? ;) :D Jag kommer ju behöva jobba vissa tider redan direkt efter förlossningen då jag har eget företag som måste hållas igång med vissa telefontider osv, så det kommer ligga mkt ansvar på sambon!

Min minsta är faktiskt lite lik din kompis lilla.. Men jag har ju som sagt en brorsa att hinna med också..

Men jag kan ju skvallra om att jag också jobbar ett par timmar om dagen, även vi har eget företag, så det är bara att bita i.

Sen har jag väl ridit några gånger, + att jag motionerar unghästen varannan dag. Så jag skall väl eg inte klaga..:cool:

Men, det märks att jag har mycket att fylla dagarna med för jag hinner ju inte sitta här och läsa allt ni skrivit, men jag försöker så fort jag kan. Ni babblar ju dock på som värsta rapparna :rofl:

Det var jag som frågade lite om pyamaser :p
Upptäckte nu att vi fått ett par stycken av sambons syster, så får väl köpa några till extra då. Vi har ju liksom ingen egen tvättmaskin i lägenheten, vilket kanske gör det hela lite mer knepigt :D

Nej men gud, det var inte en LadyTENS vi tänkt köpa isf, sambon hade hittat en på Classe som kostade en hundring mer än att hyra LadyTensen...Den hade fler elektroder. Men BM kände sig nog inte så säker på kvalitén eftersom den var så billig, Sen vet man ju inte heller om det kommer att funka, då känns det nog bättre att ha hyrt en än köpt en även om priset nästan vart detsamma! Men vi har hyrt från samma firma till samma pris :laugh:

Har kört den lite på armen och jag håller verkligen på garva ihjäl mig varje gång...så även om det inte lindrar smärtan så kanske man får nåt annat att tänka på :D Men det ska bli spännande att se, det finns ju tydligen dom som enbart använt TENSen under förlossningen och allt det innan.

Nej jag tror nog som din bm, CO är kanske inte är det bästa stället att handla såna saker på ;) Jag kände inte heller för att köpa en för man kanske tycker den är kass och så blir den ändå bara liggande. Var lite osäker också på om jag verkligen skulle hyra en när jag kunde låna en gratis av mamma men den är som sagt stenålders och krångligare, knappar här och där m.m.. Har provat nacken, jag har förhoppningar på den men jag är osäker om den är miraklet jag söker.

Doris Jag har inget roligare för mig än att sitta här vid datorn samt titta på TV (sen så är jag väl den mest aktiva i tråden också känns det som). Hästarna sköter mer eller mindre sig själva. Jag har fortfarande inget vatten (rörmokarn ska laga pumpen imorgon) och det finns inget särskilt jag kan göra här hemma.

Och även jag sitter hemma och gör mest inget idag.. Eller ja, hemma och hemma, ena stunden inne i mina föräldrars hus eller som nu, ute i gamla husvagnen.. Jag är less.....
Jag är sten-förkyld, ont i hals och bihålor, illamående och ont i magen. Ledig igår från jobbet och idag fick jag sjukanmäla mig, tyvärr..
Ska försöka mig på lite frisk luft om en stund och köra ner till hästarna för att mocka lite och göra iordning, lika bra, det gör ju inte sig självt :D
Dessutom regnar det ute, bläää, så tråkigt!
Och ingen här hemma heller, inte ens hundarna för de är med pappa i skogen, kan det bli värre??

Gå o lägg dig ett par timmar så skidagen försvinner snabbare ;)
Det är slutbesiktning på förlossningen idag fick jag veta av en i föräldragruppen som var elektriker där....

Men det var bara ett stort badkar på SPAt så det klarar jag mig kanske utan... Vem vet- den tiden det beslutet ;)

Jag har länge försökt lära mina hästar att hålla sig hela natten men det fungerar inte. Michelle (avataren) kissar alltid det första hon gör när hon kommer in från hagen :mad: Sedan försökte jag lära dem att mocka själva men det var också tröstlöst så det är som du säger, mockningen fixar inte sig själv... tyvärr. Fast mockningen har jag gjort för dagen och nu ska jag göra mig själv i ordning och ska till svärföräldrarna och grilla :)

Ingen tröst jag säger nu kanske men jag har läst gammalt skrock eller vad man ska kalla det och långa menscyklar = långa graviditeter. Kanske en viss sanning ändå?

oops! Då kanske det är dags för lilleman att flytta ut då. :D
Har en cykel på 25-27 dagar.

Idag är en tvättäkta tråkdag!
Ena sekunden uppehåll, andra snö eller regn. Va i stan en liten sväng och
försökte uträtta lite ärenden. Glömde ju självklart bort hälften.
Men kattlådeströ och kattmat är inhandlat ordentligt så jag inte behöver tänka på det ett tag.
En sväng inne på kappahl hanns med. Blev så sugen på alla de fina kläderna som kommit in för våren. Men höll mig i skinnet. Har en jäkla massa redan och jag komme säkert få mer. Måste ju hinna använda allt innan de blir urvuxna.

Du har väl skrivit vräkningsorden ;) annars är det klart att han inte flyttar ut :p fatta lyxen med roomservice, varma bad m.m..

Vi har haft fint väder idag :) börjar bli molningt nu men övervägande fint. Helgen skulle bjuda på bra väder enligt gubben på TV4.

Tack för tipset :idea:
Hade inte en tanke på att vräkningsorder måste skrivas.
Hyran har varit försenad ett tag nu, så det börjar bli dags.

*kl*

Varit på BVC idag, var lite orolig för Nellys vikt, eftersom vi haft stora problem med amningen vissa dagar..och nu gör mina bröstvårtor SÅÅ ont..kul med en unge som släpper, och tar, sen släpper igen osv..så amningsnappen använts flitigare nu kan jag säjja..för mellan varven nästan gråter jag av smärtan..speciellt när man har en liten dam som gärna kniper ihop munnen...o typ tuggar:crazy:

Iaf, så hade hon gått upp nästan till sin födelsevikt igen, och det var rätt bra viktökning för att bara vara 10 dagar gammal, så det känes ju kanon:D

Har dock misstänk det eftersom hon börjat skita så rejält, så hon har grejjer upp på ryggen, haha:laugh:

Förövrigt var det skönt att prata med BVC, och mina känslor och tankar är tydligen mer standar än ovanliga, kändes kanon! Sköterskan sa det att hade man frågat ut dej nu, om hur du mår, så hade man fått skicka dej till psyk direkt, för alla mammor( i stort sätt) är labila, trötta, utmattade och känner lite sorg efter friheten första veckorna. Samtidigt så är man ju gald över sin lilla, men innan man landat är det tufft..Menar du??!:p

Men nu mår jag rätt bra, är skittrött för det blev många amningstillfällen inatt, men det känns bättre i själen idag:laugh:

Ber om ursäkt för att jag inte kommenterar er andras inlägg så mkt, känns lite ego, men jag har inte riktigt tid att gå igenom allt;)

Nu vakna lilla gnälly igen, hehe:)
Ha det så länge!

Har du använt Lansinoh salva?? Den behöver inte tvättas av innan amning och amningsnappar ;)

Salvan läkte mina hur snabbt som helst.

*kl*

idag kl 0925 kom vår son. Der blev planerat kjesarsnitt tillslut.

En låång herre på 56 cm som vägde 4110. Han var direkt med på noterna och ammade. Vi håller tummarna att han fortsätter så.

Världens finaste om man frågar mig :love:

Åh zask, jättemycket grattis!!
Och shit vad lång han var, ingen liten kille direkt ;)
Berätta gärna mer sen när du orkar och om du vill :)

Det blev lite bättre efter mitt dystra inlägg innan i eftermiddags, för pappa kom hem :) fikade och traggade sen fick jag lite friskluft i stallet, underbart!!
Jag sov med katten i sängen till elva i
förmiddags så jag har allt sovit bort några tråkiga timmar idag :D

Grattis!! Ingen liten kille ;) Lite bilder sen när du orkar så kanske du lockar ut våra andra bebisar!
Vad skönt att det fungerar bra med amningen. Ta hand om er nu så väntar vi på att få höra hur det gick till sen när du orkar/har tid.

GRATTIS!!! Så skoj :)

Men fortfarande inget nytt från Lottch va?

Armani- Skönt att det lättade. Vädret ser ju riktigt trevligt ut nu med :)

Grattis!!!! :bump:

*kl*
Äntligen hemma igen efter en lååång eftermiddag på Tuna Park. :D Mycket trevligt, avverkade en hel del shopping åt sambons syster som tar studenten i år. Studentklänningen är införskaffad och alla balsmycken med. Men jäklar vad avis jag blev - vill också köpa massa fina kläder nu ju. :D Men snart så, lagom till midsommar kanske jag kan unna mig en klänning iaf!
Blev middag med sambons föräldrar också, så himla skönt att få gnälla av sig lite hos svärmor som är så förstående. :love: Känns himla mycket bättre nu, tror jag helt enkelt börjar acceptera mitt öde.

Nu är jag dock helt slut - trött i kroppen och rejält täppt i näsan. Ska bädda ner mig här i soffan och kika på Talang tror jag. Trevlig fredagkväll på er! :laugh:

*kl*

Gisses vad trycket neråt har blivit starkt ikväll. Riktigt obehagligt. Känns som om jag måste gå på toa och göra nr 2 hela tiden... Hur kan hon komma längre ner, hon har ju varit långt ner hela tiden.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar