Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag har en LadyTENS som jag har hyrt från Holorgon. Har provat den lite på axlarna, vågar inte ländryggen även om det hade varít skönt.

Ia*: Skillnaden mellan denna och en vanlig TENS är att denna ska vara extra enkel för att man lätt ska kunna ändra styrka och om man vill ha pulserande eller fast stimulering under värkarbetet. Den alltså framtagen för gravida.

Ok, då funkar min utan problem då. Ska bara komma ihåg att köpa nya plattor...

Ja precis din fungerar alldeles utmärkt :) skulle först låna mammas (säkert närmare 20 år gammal, iaf 15 år) men jag blev så osäker på den att jag valde att hyra en för 400 kr i stället.

Jag har stora förväntningar på den, använde du din sist med din son?

Jag har sovit i sängen men har periodvis haft väldigt ont i magen. Fick kramp av ngt slag när jag skulle vända mig om. Blä. Blir nog soffan igen.

Hur gick det för dig Ia*?

Sen har jag varit orolig för min ena lilla katt som inte kom in igårkväll. Ibland kan han vara seg men han har aldrig sovit ute. Sa åt sambon att om han inte var i sadelkammaren el kom nu på morgonen så fick han väcka mig så jag fick ut o leta. Men ingen kisse. :( Jag fick panik och klampade ut och ropade, men kom först på att jag skulle kolla ena flygeln som stått öppen ett tag igårkväll. Gissa vem som kom flygandes därifrån och som sen suttit som en plåster på mig. Han måste ju tyckt vi varit bra knäppa som vrålat på honom en hel kväll och halv natt men inte släppt ut honom.

Fy vad man tycker om de små krypen, jag börjar lugna ner mig nu!

I förrgår trodde vi att katten varit ute hela dagen men vid lunch så hade min man lyckats stänga in honom i boden. Vi stod på kvällen och ropade och visslade på honom och förstod inte varför han inte kom. Hörde små ynkliga gnäll från boden och där hade han suttit hela dagen :crazy: De är himla snabba på att smita in på olika ställen och ögon i nacken har man inte.

Nej, tror inte vi hade någon då och det kom aldrig på tal där heller.

Cyllene: Blev kvar i sängen. Tänkte att jag börjar där och så går jag ut till soffan när jag tröttnat men har sovit någorlunda eller iaf varit halvslumrande till och från.

Dessa katter alltså!!
Mina föräldrar har ju också en rejäl herre på 11 år. Han kastrerades inte förrän han var åtta typ nhan har aldrig varit den kelna katten, dock väldigt social och vill alltid vara i vår närhet.

Men ny ligger han här i sängen och spinner som en tok. Vi ligger sked så han ligger precis vid magen med en sparkande bebis mellan oss :love:
Är egentligen en hundmänniska rakt igenom, men denna katt betyder offantligt mycket alltså!

Jag får så dåligt samvete över våra katter nu..dom får ingen uppmärksamhet alls från mig:( jag har helt enkelt inte orken, plus att dom är ute, oh trots att dom är droppade med fästingmedel osv så drar dom ju med sig en massa skti in..så jag låter inte dom vara nära bebis alls:o

Tur sambo kelar med dem..men min vita är ju en mamma gris, och hon fattar inte riktigt varför jag inte ger henne uppmärksamhet:cry:

När det gäller hästen, så har jag fått pyssla som attans nu..tur jag har folk som kan ställa upp, min mamma har fått åka oh bara moka många dagar..dels så har jag ju inte varit ok nog att orka något annat än sköta bebis, och sen ska man ju vara försiktig med tunga lyft nu, annars kan man få framfall:crazy:
Så mitt tips till er som har hästar, ta hjälp iaf i 2 v mesta tiden..det är svårt att få ihop det, oh blir ni så trötta som jag så är det skönt och ha hästen ordnad iaf!

Idag ska vi till BVC och prata, ska bli skönt. Ska även väga och se så lillan lagt på sig!

Jag är uppväxt med hund, min mans släktingar har nästan alla hund men någonstans på vägen har jag blivit en kattmänniska om jag måste välja. Praktiskt med katter, de går på låda och sköter sin egna hygien, billiga att försäkra och blir inte ledsen om man lämnar dem en dag så länge de har mat i skålen samt vatten :D
Fast vi längtar efter hund också men det passar inte i vår vardag.

Har du varit ngt till lägenheten och tjuvkikat hur det går för hantverkarna?

Min utekatt får knappt gå i närheten av mig, han lämnar alltid över fästingar på en på våren/sommaren/hösten så han närheten av vildbatting?! No way! Jag kan klappa honom men jag tar honom inte i famnen och han vill ju gärna det men då kryper han alltid upp på axeln. Innekatten är ganska osocial så henne spelar det ingen större roll samt att hon har nästan bara ögonen för husse.

Jag är så glad att jag har min man, vet inte hur många gånger han har mockat, tagit in hästar och fodrat under de här 9 månaderna. Hur många gånger han har släppt ut dem på morgonen kan jag däremot räkna på min ena hand ;)

Jo visst är det himla praktiskt med katt :D den här killen har ju egen lucka och går in och ut som han vill. Dock måste maten styras lite av hans människor. Som sagt, han är storväxt, haha :angel:

Ja, vi är och ränner i lägenheten titt som tätt. Sambon var där i förgår och knäppte lite bilder. De har gutit golv och väggar, dragit elen och rör samt sänkt taket för spottarna.
De är så himla effektiva, våra byggare, och så ordningssamma - har inget alls att klaga på :)
föreningen ger oss dessutom tre helt nya farderober i hallen eftersom idioter tidigare har byggt in en elcentrsl som de måste komma åt nu. De måste ju därför riva dessa och har lovat att bygga upp nya :)

Kl

Vilket fruktansvärt stressmoment det är att ensam försöka passa en tid med en bebis som skriker, kräks, bajsar och är hungrig på samma gång... :eek: Jag är rätt cool i vanliga fall, men nu är jag nästan förvånad över vilken stress det innebär.

Nu sitter vi iaf i väntrummet på amningsmottagningen och väntar på läkaren. Vi kom en kvart för tidigt, bättre det än för sent. Men så började jag förbereda kl 6 imorse!

Vem frågade om pyjamasar? Vi har tre st och tvättar varje dag. Nån gång har han ändå fått sova i body. Så minst tre behövs nog.

Spännande för er att få se slutresultatet sen, man har ju en vision i huvudet men av ngn anledning brukar det alltid se bättre ut i verkligheten. Roligt med ny renoverat. Praktisk med nya garderober också :laugh:

Skvaller från korridoren: det verkar vara fullt på BB, så ni som ska föda i Västerås kanske gör bäst i att knipa i ett par dagar. ;)

Usch... tänk om man skulle behöva åka till ett annat sjukhus? Det fixar inte jag mentalt. Tur att det är 2 veckor kvar till bf v. 39 idag, 38+0

Säg inte sådär, jag har ju sagt att jag ska föda barn i helgen. :crazy: Kanske är lika bra att vi väntar på överburenhetskontrollen nästa vecka då.

*kl*
Skitdagarna avlöser varandra nu, känner mig helt tom för tillfället. Är livrädd för att trilla tillbaka in i en ond cirkel av depressioner, jag känner igen tecknen.. Får försöka bita ihop och hoppas att det blir bättre med bebis på utsidan. Risken för baby blues skrämmer mig rejält dock.

Har du kurator-hjälp eller liknande? Låter jobbigt om du ska falla tillbaka i gamla spår.

Nej, men BM sa igår att jag kunde ringa till dom om det behövdes. Tror dock jag ska försöka bita ihop och hoppas på att det blir bättre, det ÄR inte så många dagar kvar trots allt. Blir det inte bättre så tar vi tag i det då, min familj har hökögon på mig just nu och samma med sambon.

Låter ju bra att du har en stöttande familj :) många har ju tyvärr inte det.

Hur känns det i kroppen annars då? Får du sova, har du mkt sammandragningar och så? (20 frågor direkt)

Min familj är guld värd! :love: (och sambons med såklart, och de närmsta vännerna :love: )

Kroppen är det inga fel på alls längre, som jag sa till BM igår så skulle jag fysiskt kunna vara gravid ett år till. :D Sover som en stock (vaknar för att kissa 1-2 gånger bara) och sammandragningarna märker jag knappt av. Nån om dagen som känns bara. Halsbrännan är i princip bortblåst, fogarna känns knappt osv. Är himla tacksam för att jag mår så bra fysiskt, för om jag mått kasst där med så vet jag inte var jag gjort av mig själv. :crazy:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar